Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devětatřicetiletá učitelka z New Yorku April Epnerová (Helen Hunt) měla poslední rok pocit, že konečně dala svému životu řád. Jenže manželství, na kterém si tak zakládala, najednou krachuje - manžel Ben (Matthew Broderick) totiž prohlásí, že šlo o omyl, a April opustí. Šokovaná, raněná a bezdětná skoro-čtyřicátnice s biologickými hodinami hlasitými jako budík po babičce má pocit, že rozchodem s manželem přišla o poslední šanci pořídit si vysněné miminko. K tomu ještě musí řešit problémy ze svého dětství. Její adoptivní matka umírá a April se setkává se svou biologickou matkou, velmi energickou a velmi výstřední Bernice (Bette Midler). A aby toho nebylo málo, vypadá to, že "sex na rozloučenou" s Benem asi nezůstal bez následků. Dokáže April pod tlakem okolností najít novou životní rovnováhu? A pomůže jí v tom Frank (Colin Firth), sympatický rozvedený otec jednoho z Apriliných žáků?

Helen Hunt, držitelka Oscara za hlavní ženskou roli v komedii Lepší už to nebude (As Good as It Gets, 1997), debutuje jako režisérka nezávislou tragikomedií inspirovanou románovým bestsellerem Elinor Lipmanové. Hvězdně obsazený snímek, v němž herečka ztvárnila hlavní roli, získal cenu diváků na MFF v Palm Springs. Do role trpělivého gynekologa obsadila Helen Hunt Salmana Rushdieho. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Příběh jako ze života. Příběh, který pochopí snad jen ženy. Helen Hunt natočila jako svůj režisérský debut dojemný příběh o ženě, kterou si také zahrála, jdoucí strastiplnou cestou za štěstím. Po dějové stránce toho je docela hodně. Rozvod, touha po dítěti ve svých třiceti devíti letech, úmrtí adoptivní matky, příchod matky pravé, snad i nový partnerský vztah. Všechno se vzájemně osudově ovlivňuje a vede k nerozhodnosti co dál. Silný dojemný příběh končící tak, jak by asi měl. Nejedná se o romantickou komedii, i když některé scény na odlehčení vážnosti lehce úsměvné jsou. Život ubíhá velice rychle a než se člověk naděje, může být na ledasco pozdě. Každý procházíme procesem stárnutí a je třeba na to myslet. Helen Hunt to dokázala pozdvihnout velice dobře. Pochopila myšlenku knižní předlohy od Elinor Lipman a zobrazila reálné skutky souběhu života a strastí tak, jak skutečně u mnohých lidí jsou. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Filmy o vztazích mám ráda, ale tohle se Helen Hunt skutečně nepovedlo. Původně zajímavý scénář zazdily příšerné dialogy v naprosto nedůvěryhodných situacích (který chlap si bude na den přesně pamatovat, před kolika týdny poprvé potkal ženu, která se později stane jeho přítelkyní?), děsivá hlavní hrdinka April (nedokážu pochopit, proč se k ní Frank v podání Colina Firtha po všech jejích lžích stále vracel) a odporně neinovativní režie, které může k boji o nejnudnější filmový obraz konkurovat maximálně tak německý televizní film podle předlohy Rosamundy Pilcherové. A ještě něco. Je mi jasné, že Helen chtěla pojmout svoji hrdinku maximálně civilně, takže je April v průběhu celého filmu nenalíčená a mírně řečeno sešlá (což jí dávám jen ke cti), ale aspoň měla říct make-up artistům, že ve filmu bude hrát dceru Bette Miller a že by tedy měla vypadat mladší než Bette. Na jednu stranu je hezké podtrhnout těžký život první hrdinky strhaným vzhledem a úspěch druhé naopak omlazujícím make-upem, ale ve chvíli, kdy daná první hrdinka (mladší o 18 let) vypadá jako matka druhé, tu něco nehraje. Když Colin odhadoval její věk na 34 let, měla jsem chuť poslat mu vodícího psa, protože větší důkaz sleposti už snad nalézt nejde. A když ona uvažovala nad návratem ke svému bývalému manželovi působícímu dojmem mírně retardovaného vesničana, který doposud mentálně nepřekročil hranici 12 let, uvažovala jsem, jestli by v nemocnici neměla také navštěvovat oddělení psychiatrie. Tenhle film je zkrátka místy tak blbý a nerealistický, až to bolí. Zvlášť při podobně výborném hereckém obsazení. ()

Reklama

Fanak 

všechny recenze uživatele

Tento film není ani moc zábavný, ani moc romantický (Matthew Broderick je skutečně "prototyp romantického hrdiny" k pohledání) a už vůbec ne dramatický. Mně přišel především nudný.Colin Firth sice zachraňuje, co se dá, ovšem právě díky jeho kouzlu nelze uvěřit, že by se žena s alespoň jedním okem čtvrtkou mozku nějak zvlášť rozhodovala, kterého z obou mužů zvolit. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Zaujímalo ma, čo to Helen Hunt ako režisérka a scenáristka vytvorila a nakoniec je z toho veľké sklamanie, a nielen pre jej akosi ošumelý výzor. Príbeh sa potáca od ničoho k ničomu, niekoľko postáv bez náboja robí nezmyselné veci a všetko je rozprávané kostrbatým spôsobom, že aj taký primitívny príbeh sa zdá ťažko pochopiteľný. Štyridsiatka je skutočne najvyšší čas rozmýšľať o prvom tehotenstve, ale to nie je hlavné poučenie filmu. Tým mala byť asi agitácia za adoptovanie si čínskych detí a to bol asi jediny zmysel natočenia tohto filmu. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

43. MFF KV .. Scénář: Alice Arlen, Victor Levin, Helen Hunt .. Vztahovek byly letos plné Vary a tahle byla rozhodně jedna z nejdospělejších. Vadnoucí Helen Hunt boduje na všech třech frontách. Důvtipný scénář (adaptace), skvělá režie a výborné herecké výkony. Then She Found Me pobaví i donutí k zamyšlení. 70%. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Film byl u nás poprvé promítán na MFF v Karlových Varech v sekci Horizonty. (HOODY)
  • Cameo gynekológa Dr. Masaniho si zahral spisovateľ Salman Rushdie. Slovo "Masan" (žena "Masani") predstavuje v indickej mytológii vampirického démona, ale je tiež bežným indickým menom, ktoré nosili/nosia slávni indickí herci, speváci a politici. V kontexte so silne zdôraznenými židovskými motívmi vo filme a tým, čim sa Rushdie preslávil ("Satanské verše"), pôsobí jeho rola o to pikantnejšie. (ČSFD)
  • Film vznikol podľa rovnomenného románového bestselleru americkej spisovateľky Elinor Lipman. (Tolf)

Reklama

Reklama