Reklama

Reklama

Hodný, zlý a divný

  • Jižní Korea Joheunnom nabbeunnom isanghannom (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Největší komerční hit tohoto roku a z hlediska divácké návštěvnosti desátý nejúspěšnější film v dějinách jihokorejské kinematografie navazuje na tradici tzv. mandžuských westernů. Tato v zahraničí neznámá a v Koreji zapomenutá kategorie označuje snímky zasazené do prostředí Mandžuska ve třicátých letech dvacátého století, které tematicky odpovídaly americkým westernům. Režisér Kim Ji-un již ve svých předchozích filmech, jako Rány pod pás, A Tale of Two Sisters či A Bittersweet Life (poslední dva byly uvedeny na prvním ročníku Filmasie), chytře mixoval žánry, případně konfrontoval různé stylové polohy tematicky spjatých subžánrů. Tentokrát v akčním dobrodružném spektáklu spojuje inspiraci legendárním eposem Hodný, zlý a ošklivý Sergia Leoneho s dravou nevázaností klukovsky idealizovaných mandžuských westernů a vyprávěcí strukturou současných blockbusterů. (Filmasia)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (258)

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak nám ťamani začali kurvit už i klasiku! Sledovat tento kimchi western bylo jako hledět na bizarní remake Planety opic, kde Charlton Heston převlečený za orangutana prchá před partou idiotsky se chovajících humanoidů, kteří před klapkou zapomněli navštívit maskérnu. Natočeno je to sice pompézně a nepochybně to bylo i nebudhisticky drahé, nicméně pozorovat Kim Ir Istvůda a Lee Wong Klifa v jejich nových reinkarnacích se mi jevilo, jako by si třeba takový Bořivoj Navrátil střihnul Četníka z Lipna v nejnovější Soukupově taškařici! Takže další případné asijské pokusy, jako například Pro hrst wonů, Zakrslá banda či snad dokonce Win En Tou žlutý gentleman s chutí vynechám! ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Ploché postavy, motivace přinejmenším podivné, jednoduchý scénář, snaha o nějakou vážnost, emoce či historické podhoubí neurážející, ale zvlášť povedená taky ne, takže film zcela spoléhá na cool faktor, westernový nádech a akci. A že mu to jde výborně, jde z mých 4 hvězd asi dost dobře poznat. Všichni tři hrdinové (či antihrdinové?) slouží přesně a do puntíku svému účelu, Dobrý je kovboj jako řemen, svým střeleckým uměním a pláštěm ne nepodobný těm největším legendám západu, Zlý je na tom psychicky opravdu špatně, jeho nálada se mění od superbad po bad, ale fanynky handsome korejců u něj asi budou pěkně vzdychat a Weird je.. Weird. V dobrém i špatném slova smyslu. A všichni jdou po prašulích. Nebo to tak aspoň většinu filmu vypadá. Závěrečné odhalení se snaží o nějakou hloubku, no stejně si jej užijete zase jenom kvůli akci. Ta je jedna z nejlépších, co jsem za poslední roky mohl vidět. Hlavně to, co předvádí kamera, jen tak někde neuvidíte. Točí se, přejíždí zhora dolů, zoomuje a vše přesně tak, aby to vypadalo sakra dobře. A ve spojení s choreografií i s několika Jackie Chan nápady to je extáze. Ano, další díl bych si nechal líbit. PS: epičnost pouštní akce hlavně po objevení se Dobrého sahá až do jiné dimenze. Hudební stránka někdy poznatelně ničí atmosféru přílišnou komedialitou, ale je to většinou ve spojení s Weirdem a i když tu není v žánrech komedie napsána, čekejte spíše ji než drama. Ale vtípky jsou většinou povedené, takže to vůbec nevadí. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Western Hodný, zlý a ošklivý považuji za nejlepší ve svém žánru a stěží překonatelný, proto mne ohlášený jihokorejský film s nápadně podobným titulem (a dějem) přiměl k radosti i ostražitosti. Prvé bylo oprávněné, druhé nikoliv. Je to trochu vtipnější, hodně akčnější a je to BOMBA! Dezorientace v postavách a jejich cílech trvala jen do zjištění, že netřeba znát detaily, že by dokonce nebyly nutné ani ty anglické titulky. Za tenhle film mluví akce. Krvavě nekompromisní, velmi nápaditá a s „choreografií“ vrcholných hongkongských majstrštyků. Pozadí macguffinovské mapy, která dává akční mechanismus zas a znovu do pohybu, není dočista nezajímavé (Korea Korejcům), ale stejně jako briskní náhledy do minulosti hrdinů jsem ji vítal hlavně jako možnost odpočinku od neustálého střílení. Posledních dvacet třicet minut doporučuji k několikerému přehrání hollywoodským filmařům, aby zřeli, jak na dlouhotrvající akční scény. Klimax také nejlépe dosvědčuje úctu tvůrců k dílu Sergia Leoneho. Krom nervního prostřihávání na detaily tváří jsou v něm zakomponovány prvky z celé dolarové trilogie (střílení do klobouku, kovový štít) i pozdějších Kapes plných dynamitu. The Good (supercool klaďas), The Bad (ještě víc cool záporák) and The Weird (generátor vtipů, jehož divnost vyplyne teprve s finálním odhalením) je současně moderním akčním westernem i zdvořilou poklonou westernům špagetovým. Jestli má upadající westernový žánr nějak pokračovat, pak podle vzoru této pecky, ne narezlého Vlaku do Yumy. Jenom se obávám, že ne všichni budou tak shovívaví k faktu, jak moc zde jde o efekt a jak málo o vše ostatní. 90% Zajímavé komentáře: Adrian, May, kiddo, kitano, kikuka ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na to, že kórejci robia výborné filmy a Leoneho Dobrý, zlý a škaredý, považujem za jeden z najlepších filmov, aké vznikli, som mal asi prehnane vysoké očakávania. Istá podobnosť s Leoneho filmom tu je, ale oveľa menšia ako som si myslel. Film nesklamal v akčných scénach, ale skôr v psychológii postáv a v príbehu samotnom. Napriek miernemu sklamaniu je film v mnohých akčných scénach vážne skvelý, hlavne tesne pred záverom a keď kórejci zavelia: "Akcia!", tak to teda akcia je. Po druhom zhliadnutí znižujem hodnotenie na priemer. 60%. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Jeden z piatich najlepších westernov, aké som doteraz videl, a film pri ktorom som sa bavil tak dobre, ako už dávno nie. Všetky nedostatky príbehu Lee Byeong-heonov absolútny badass, skvelá hudba, vynikajúca kamera, monštrózna bitka na planine, v ktorej sa utkali snáď všetky frakcie usilujúce o mapu, dynamický dej plný akcie, pravda o Prstorezovi a záverečný troj duel dostatočne vynahrádzajú. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (8)

  • Když Park Chang-yi (Byeong Heon Lee) ve svém pokoji vstává v noci z postele a nabodne nožem stonožku na dveřích, má na sobě moderní spodní prádlo (černé boxerky), které se ale začalo nosit až kolem roku 1990, což je téměř půl století po době, v níž se odehrává děj filmu. (kesinaa)
  • S rozpočtem 17 milionů amerických dolarů jde do této doby a nejdražší jihokorejský film. (molotov)

Související novinky

Tahle země není pro Arnolda

Tahle země není pro Arnolda

13.07.2011

Po skandálu, na který se už mezitím téměř zapomnělo, Schwarzenegger tvrdil, že svůj návrat na filmová plátna odkládá. Ukázalo se, že ne na dlouho. Studio Lionsgate oficiálně potvrdilo, že… (více)

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama