Režie:
Martin ScorseseScénář:
John LoganKamera:
Robert RichardsonHudba:
Howard ShoreHrají:
Ben Kingsley, Sacha Baron Cohen, Asa Butterfield, Chloë Grace Moretz, Ray Winstone, Emily Mortimer, Christopher Lee, Helen McCrory, Michael Stuhlbarg (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Velkolepá pocta kinematografii. Příběh neobyčejného chlapce, jehož dobrodružství se proplétá s osudem slavného filmaře Georgese Mélièse... Děj se odehrává na pařížském nádraží začátkem 30. let, kde v ústraní žije osamělý chlapec Hugo Cabret (Asa Butterfield). Jeho tatínek nedávno tragicky zahynul při požáru muzea a na nádraží pomáhá svému strýci se seřizováním hodin. Hugo se usilovně touží dostat k poslední zprávě od svého otce, kterou má skrývat záhadný mechanický muž. Toho se Hugo snaží sestavit podle návodu a sled událostí ho svede dohromady s tajemným nádražním prodavačem hraček Georgesem (Ben Kingsley) a jeho chráněnkou Isabelle (Chloë Grace Moretzová). Ta se stane jeho blízkou kamarádkou a společně pak odhalují vzrušující minulost slavného filmaře Georgese Méliese. Báječného muže s obrovskou fantazií, pro něhož kinematografie představovala novou formu magie a příležitost zachytit vlastní sny... Jeden z nejvýznamnějších amerických režisérů současnosti Martin Scorsese získal Oscara za režii snímku Skrytá identita (2006) a v sedmi dalších případech byl na ocenění za nejlepší režii nominován. V roce 2012 to bylo za režii snímku Hugo a jeho velký objev, který v jeho filmografii představuje žánrovou výjimku, protože se jedná o snímek rodinného charakteru podle knižní předlohy Briana Selznicka. Kniha získala v roce 2008 nejprestižnější americkou cenu za dětskou literaturu Caldecottovu medaili a stala se celosvětovým fenoménem. S podobným úspěchem se setkala i filmová adaptace, která získala celkem pět Oscarů především v technických kategoriích a dalších šest nominací. Pro Martina Scorseseho navíc snímek představuje srdeční záležitost, protože příběh mimo jiné vzdává poctu průkopníkovi raného němého filmu Georgesi Méliesovi (1861–1938). (Česká televize)
(více)Diskuze
Bohužel. Zajímavý vizuál u uplně nudného filmu. To už radeji obyčejně natočený film, který vzbudí nějaké emoce nebo bude mít zajímavý děj, ideálně obojí. Tohle byl jenom naleštěný prd :o(
Tento film je naozaj majsterstich! Steampunkovy zivotopisny fantasy film so skutocnou postavou a zivota Georgesa Meliesa.
Vzhledem k tomu, že ten kluk je traumatizován smrtí otce po celou dobu, než nalezne náhradní rodinu a než trauma překoná díky vztahu ke kinematografii (spojeném právě s pozitivní vzpomínkou na společné chvíle s otcem), "to" rozvedené je.
Jinak nic jako "první film v historii lidstva" neexistuje.
Ted uz to mam samozrejme zkoukly cely. Jinak bych to nehodnotil. A videl jsi vubec uplne prvni film v historii lidstva, kdyz uz jsme u tohoto filmu? :-)
Ja to neresim. to byů jen prvni impuls, kdy jsem se na to nezaujate koukal a nemohl jsem si toho nevsimnout. Proste to mohli trochu rozvinout, ze to toho kluka v tu chvili vzalo, (coz by tak bylo ve skutecnosti(, aby to bylo verohodny.
Protože mě to prostě výrazně zaujalo, jak je to rutinně přijatý. Jinak řečeno, nešlo si toho nevšimnout. Strýc to podal syrově, byl to morous a nechtěl se s Hugem mazlit aby ho navedl na tvrdou realitu, to beru, ale kluk by měl projevit trochu emocí, nejméně se se slzami v očích zeptat co se stalo.
na příspěvěk reagoval moviefilm
Já tu scénu vnímám tak, že Hugo byl:
1. v šoku;
2. měl strach ze "zlého" strýce.
Mimoto v tehdejší době byla smrt naprosto běžnou součástí života, dospělí i děti umírali na (dnes) banální choroby. Obzvlášť tehdejší dětská úmrtnost byla z dnešního pohledu obrovská.
A nesmíme zapomenout, že Hugo nejprve přišel o matku, i takové věc člověka zocelí.
Prostě na to jak film hraje na procítění z jiných úhů, tak zde jde jen o rutinní a nutné sdělení tak bolestivé věci, že dítě přišlo o to nejcennější. Vyznělo to jen jako nutný rychloinfo pro diváka, aby chápal budoucí souvislosti, ale bez snahy přenést na diváka emoce toho dotyčného. Víš proč to sem píšu? Ne jako hledání slabin a jehly v kupce sena, jak by někdo určitě namítl, ale v tu chvíli mě ta scéna bez emocí prostě zarazila jako by na mě někdo chrstl vědro studené vody V tu chcíli jsem furt pochyboval, co od filmu čekat, protože jsem to furt nevěděl co se z toho vyloupne. . Do filmu jsem byl zadívanej, vžitej a ve chvíli když jsem viděl že otce vzal oheň a následně přišel strýc sdělit jeho smrt, tak jsem cítil za Huga a to cítěni narušilo nečekaný a naprosto bezcitový přijetí této tragídie. Když divák v tu chvíli pocítí víc stresu a emocí než dotyčný ve flmu, jehož se to týká, protože přirozeně při takové události se těžké city dostavují, ale ve filmu jsou vynechány, tak je něco špatně. Hugo víc citově strádá kvůli zabavenýmu a spálenýmu deníčku, než při zjištění smrti otce. Zamlklou roli sice má, ale v tu chvíli toho oznámení jsem vystřízlivěl z emocionálního vnímáni obsahu.
na příspěvěk reagoval moviefilm
Dobře, ale tohle je extrém. Úplně jsem čuměl, jak to s ním nic nedělá a přišlo mi to navíc spíš vtipný než vážný, přestože se film ubírá tak, že k otci měl velký citový vztah. On to přijal v té chvíli, jakoby to nebylo nic důležitýho, emoce na bodu nula. Chápu že film má nádhernej vizuál, krásné a velmi dobře je to natočený, kamera atd. A v 3D by to bylo určitě zážitek, ale tady ten film není stavěnej jen na vizuál svým obsahem.
Když se tak vyzdvihují geniální herecké výkony herců a cítění, tak hned na začátku filmu když strýc sdělí klukovi že mu zemřel otec, tak kde zavládne aspoň okamžik nějakého emocionálního a dramatického vzplanutí, moment udivení a zranění duše? Strýc to řekne děcku jakoby mu sdělil nějakou bežnou rutinní informaci a bez jakýchkoliv emocí se jede dál. Tohle má být silně procítěný? Zpočátku film navozuje pocit, že se bude jednat o čistou komedii(když tam nádražní inspektor panáčkuje jak v nějaké gtotesce s vlakem)... Když dítěti zemře milovaný rodič, tak vypadají jeho emoce trochu jinak.
na příspěvěk reagoval Hlavicz
Film som zacal pozerat ako modernu rozpravku, ktoru som porovnaval s kravinou "Karolko a tovaren na cokoladu". Po chvili som si uvedomil, ze toto ma na viac. V polovici sledovania v telke, cez reklamu, som sacal googlit Meliesa. Inspirovane realitou - spracovane do rozpravky. Krasny rodinny film. A v poslednej stvrtine mi konecne doslo, ze Inspektor je vlastne Cohen. Perfektne Mato, ako vzdy!
Uživatel shuster smazal svůj příspěvek.
Zemřel Richard Griffiths, Monsieur Frick... :´-(
Mám takový pocit, že v tomhle filmu Michael Pitt nehrál. Nebo se pletu?
na příspěvěk reagoval (mOnkey)
Hugo možno má peknú myšlienku, ale pre mňa žiadne emócie...
V bonusech na DVD i BD jsem žádný dokument nenašel, ale ještě jsem neviděl 3DBD, třeba tam něco je. Zatím si musíme vystačit s tímto:
http://www.youtube.com/watch?v=pVQ6hiIPkvM
ale tohle video nejspíš znáš. Ostatně také je mám v deníčku :-)
mojedatabaze: Trochu odbočím od Huga, ale zůstanu u Martyho. Zrovna včera jsem se v poště s jednou uživatelkou bavil na téma Scorsese a jeho kamerové jízdy, poslal jsem jí notoricky známý záběr z Goodfellas:
http://www.youtube.com/watch?v=OJEEVtqXdK8
Takovéhle záběry prostě nejde nemilovat! ;-)
na příspěvěk reagoval Arbiter, Gladiator15
No tuhle jedinou scénu jsem právě na tom YouTube viděl, ale chtělo by to dokument mapující celý proces vzniku - vždyť v tom snímku se řeší taky proces natáčení filmů, to si o to přímo říká! : )
Nahráls mi na smeč, byl v tom úmysl?
http://www.youtube.com/watch?v=qVdD2WfmlFc
;-)
na příspěvěk reagoval (mOnkey)
No ty nájezdy obecně jsou úchvatné. Kromě té tebou zmiňované scény jsou to pak zejména ta, ve které sledujeme Huga, jak utíká po svém "obydlí" k hodinám a kamera ho sleduje přes všechny ty spletité cestičky, a závěrečný nájezd přes okno a putování kamery po bytě. V tomhle ohledu by mě hrozně zajímal nějaký making of dokument. ; )
na příspěvěk reagoval packa
Na Avatarovi jsem byl v Imaxu a je to můj druhý nejsilnější 3D zážitek. Když jsem ho později viděl sice ve 3D, ale v řadovém kině (a oříznutého na 2,35:1), stejná extáze se nedostavila. Hugo je zcela jiný případ, i v běžném kině jsem si ho užil víc než Cameronův poslední opus. Už v té úvodní scéně, kdy kamera najela do nádražní budovy a prolétala mezi těma dvěma vlaky a spletí cestujících, jsem v němém úžasu polohlasně vydechl něco ve smÿslu: "Bože to je krása!". Scorsese si mě normálně obmotal kolem prstu :-)
na příspěvěk reagoval (mOnkey)
http://www.youtube.com/watch?v=77d8uN9rt6U
Kdo má rád dlouhé kamerové jízdy bez jediného střihu (ve kterých se Scorsese tak rád vyžívá), ten si v kině doslova vrněl blahem. Ale to se vám nevěřícím nedá slovy vysvětlit, to se musí vidět na vlastní oči! A kdo to na vlastní kůži nezažil, nepochopí, jak je tento film po vizuální stránce dokonalý a vymazlený.
Amen
Protože 3D není na rozdíl od jiných filmů jeho součástí jeho oficiálního názvu. Z Avatara jsem viděl ve 3D jenom několik scén z džungle (které byly zpracované výborně), takže nechci srovnávat, ale Hugo má nejlepší 3D, které jsem kdy viděl.
na příspěvěk reagoval packa
úplne s tebou súhlasím! v 3D to bol obrovský zážitok, po všetkých stránkach. ja som pozeral včera druhý krát a hoci to je dlhé, možno neakčné, je to umelecké dielo. presne také, aké filmy majú byť. umelecké
Prohlašuji při plném vědomí:
1. Kdo Huga neviděl na velkém plátně a ve 3D, nemá právo hodnotit;
2. Kdo nemá rád Huga, nemůže mít rád film a nemá na této databázi co dělat.
na příspěvěk reagoval BoncheR
Já se snad stávám Scorseseho fanouškem. Poslední dobou mu sázím jednu pětihvězdu za druhou.
(mOnkey): Takováhle sranda by tě nejspíš vyšla sakra draho, ale proti gustu... ;-)
packa: Díky, mohl bych to někdy zkusit, třeba až se odhodlám podívat na trilogii Pána prstenů v rozšířených verzích.
(mOnkey): Malé kino by ti mělo vyjít vstříc. Je to jenom o prachách, když si zaplatíš, také ti promítneme cokoliv (krom dětského péčka a podobných mňamek ;-). A pokud se nejedná o poslední představení, i my promítáme klidně pro jednoho člověka. Uvaděče či promítače stejně musíš zaplatit, takže každá koruna dobrá.
packa: To je jak když jsem byl na premiéře v Cinemacity. Nicméně mě to tehdy donutilo přemýšlet, jestli by mi pustili na plátno film, kdybych si ho přinesl na Blu-rayi. Klidně i o půlnoci, ať nežeru. : )