Režie:
Jason ReitmanKamera:
Eric SteelbergHudba:
Rolfe KentHrají:
George Clooney, Vera Farmiga, Anna Kendrick, Jason Bateman, Amy Morton, Melanie Lynskey, J.K. Simmons, Sam Elliott, Danny McBride, Zach Galifianakis (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)
(více)Videa (4)
Recenze (1 152)
Patrně nejlepší Reitman, který se ale opět bojí radikálněji se přiklonit na jednu ze stran, a parkuje tak v bezpečném a nekonfliktním středu. To se dá vykládat buď jako přesvědčivé zobrazení reality (se všemi plusy i mínusy), nebo jako opatrnické přitakání statu quo. Záleží na vás a vašem úhlu pohledu. Faktem je, že manželství tu ve finále není malováno jako ten nejideálnější způsob života; spíše jako menší zlo v porovnání se samotou. Opakované promluvy anonymních hlav (propuštěných) na téma "ještě že mám rodinu, která mě podrží" ale z této myšlenky (nechtěně?) dělají jen další z frází, podobající se té o lidech, kteří změnili svět právě díky tomu, že se někdy předtím octli na dlažbě. Je to škoda, protože Reitman si vybírá poměrně kontroverzní témata, ale točí o nich takové hezké příběhy, ke kterým jako podkres hrají pořád ty samé, až příliš pohodové drnkačky. ()
Taková hořkosladká komedie, která má v sobě jak zábavný momenty, i když né přímo vtipný, tak zároveň oplývá i těma depresivnějšíma, který se zejména profilujou z toho faktu, že hlavní náplní Clooneyho je vyhazovat lidi a to né zrovna v komediálním stylu, i když když jsem viděl Zacha Galifianakise, tak jsem zadoufal, že by to tam moh trochu rozvířit, ale bohužel tady má jen takovou malou epizodní roličku, což je myslim škoda, ale do pojetí celýho filmu by se asi fakt nehodil, jelikož se to snaží hrát trošku na rodinný hodnoty, osamělost atd. ve vážnějšímu stylu, nicméně je to natočený pohodově, dialogy jsou super napsaný, hercům vládne skvělej George Clooney a zaujala mě Anna Kendrick ()
Malý filmový zázrak. Nekončiace nadšenie som tak dlho po záverečných titulkoch dávno nepociťoval. Lahôdkový príbeh, ktorý nepozná klišé a Reitman ho obletel toľko-míľovým oblúkom, koľko ich vo filme nalietal Ryan Bingham. Možno vás nerozplače, nebudete od smiechu chytať kŕče do brucha, ale dostane vás. O živote, jeho úskaliach a rôznych zákutiach sa natočilo a bude natáčať ešte veľa filmov, ale prekonať tento, ktorý skrýva snáď všetky životné reálie, bude ťažký oriešok. Po dlhej dobe som nemal pocit, že pozeral 'iba' film. A keby som hercov nepoznal, tak by som mal pocit, že to bol skrytou kamerou natočený život skutočných ľudí. Nebojte sa žánrového zaradenia, nie je totiž romantická komédia ako romantická komédia. Tá v tomto filme totiž prechádza do toho najprirodzenejšieho štádia a herci prekonávajú hranice hereckých možností. Jason Reitman tak tromfol asi všetky esá, ktoré mali v tomto roku pripravené ostatní jeho kolegovia a z filmu sa pre mňa stal neskutočný filmový zážitok. Minimálne tohtoročný film roku. 100%. ()
Tvrdí se, že divák kouká na film, protože chce utéct od reality. Chce vidět tuny mrtvol, neuvěřitelných scén a scén, které by se jim nezdáli ani ve snu, aby si potom měli o čem snít. Nechápu teda, proč mě vždycky nejvíc zaujmou filmy tiché, mírumilovné a plné lidskosti, která ve filmu v současnosti neskutečně chybí. Každopádně George Clooney si umí vybrat a podruhé za sebou mi ukázal, že jeho postavy dokážou zahrát přesně tak, jako kdybych s ním seděl v hospodě a naprosto přirozeně s ním řešil baby, fotbal a popíjel nefiltrovanou jedenáctku, která nesmí k samotné dokonalosti chybět. Lítám v tom je totiž neuvěřitelně hezký a přirozený film, který se nechá volně plynout, aby nám nakonec ukázal, že ty lidské střípky mohou potkat prakticky každého, že svět ale přesto není zase tak hrozný, že to je prostě život, který přináší jak strasti tak potěšení. A o tom všem právě tento film je. A nádherně se na něj kouká. ()
Také jste jednou chtěli sbalit stereotypní byt v kterém žijete, fotky u kterých nostalgicky vzpomínáte, rodinou s kterou se hádáte, práci či školu pro vás nadmíru iritující a rádoby pokulhávající vztah do batohu z jarní výprodeje v Tescu, polít jej litrem benzínu, zapálit a odletět hodně daleko od toho všeho? Pokud zní odpověď ano, tak se před ohnivým rituálem proměny ještě koukněte na Reitmanův nový počin. Možná změníte názor, třeba i kompletně úhel pohledu na existenci jako takovou. Lítám v tom vám přinese v neokoukaném balení mnoho užitečných faktů do života. Zjištěním, že za deset milionů mil dostane Boeing vaše jméno počínaje, přes důkaz o hereckých schopnostech Anny Kendrick mimo Twilight pokračujíc a konče utvrzením v tom nejzákladnějším pravidlu: Každý potřebujeme na cestě životem svého kopilota. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (18)
- Náklady na výrobu byly zhruba 25 milionů amerických dolarů. (Zdroj: ČSFD)
- Jason Reitman pracoval na scénáři už v roce 2002, kdy byla americká ekonomika ještě v rozkvětu. Mezitím se mu naskytla šance natočit Děkujeme, že kouříte (2005) a Juno (2007), proto na tento snímek došlo až v roce 2009. Reitman se nechal se slyšet, že film tak kvůli ekonomické krizi vyznívá zcela jinak. (HellFire)
- Alternatívnymi názvami snímky boli aj názvy "Mileage", "My Life" či "In the Air". (MikaelSVK)
Reklama