Reklama

Reklama

Ryan Bingham pracuje pro kariérní přechodové poradenství se sídlem v Omaze, jehož specializací je podnikový downsizing. Jinými slovy – propouštění lidí. Ryan létá po celých Spojených státech přes tři sta dvacet dní v roce a létání je podle jeho názoru nejlepší část jeho práce. Snaží se stát členem exkluzivního klubu častých letců, ke kterému potřebuje nashromáždit určitý počet letových mil. Zároveň se vyžívá v přednášení motivačních projevů o tom, jak si ulehčit život o fyzickou i emoční zátěž. Sám v tento způsob života věří, žije jen se svým příručním zavazadlem, se svým bytem má společné jen jméno na smlouvě, není si blízký se svou rodinou a nemá ani žádnou jinou blízkou osobou. Jeho život se ale obrátí vzhůru nohama, když jeho společnost najme Natalii Keenrovou, mladou ambiciózní ženu, která firmě doporučí, aby přešla k propouštění lidí „online“. Ryan věří, že Natalie tak docela nechápe, jaké to je někoho propustit z mnohaleté práce. Jejich šéf tak navrhne, aby Ryan a Natalie vyrazili na další pracovní cestu spolu. Ryana k přesvědčení Natalie vedou i osobní záměry, protože při svých pracovních cestách se stýká s Alex, která stejně jako on oceňuje elitní status jejich leteckého klubu. (Viacom)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (1 152)

Nathalie 

všechny recenze uživatele

You Will Believe a Man Can Fly...Jeden z nejšťastnějších dnů Jasona Reitmana prý nastal, když Clooney přijal scénář psaný přímo pro něj. Ryan je záletník, notorický bachelor, který žije na oblaku číslo devět a vzrušují jej dvě výzvy: dobytí bájné hranice nalétaných mil American Airlines a sex v letové hladině FL 125. Zatímco spousta mužů má problém vyletět z rodinného hnízda, Ryan má problém dosednout na zem, je totiž doma ve vzduchu, nepolapitelný pták s křídly businessclass, jehož letištní manévry a pro ostatní otravné rituály tvoří osu jeho života. Zemská i lidská gravitace ho tak trochu odpuzují, coby zákazník je loajální až za hrob a kartičky věrného zákazníka jsou pro něj totéž, co pro ostatní fotky dětí v peněžence. Trousí za sebou cynické hlášky jako oživlý Oscar Wilde, vypadá jako Cary Grant, neuznává závazky a s elegantní arogancí dává lidem padáka. Je moderní, ale na rozdíl od jiných není otrokem technologií, na elektronické řešení personálních věcí /výpovědi, rozchody/ má naštěstí staromódní názor a přes odstup od lidí ukazuje svou lidumilnou stránku, protože osobní kontakt považuje za nenahraditelný. Koneckonců, ve filmu to schytá jenom Myspace, ale dost vypovídá můj oblíbený Clooneyho citát: “I would rather have a prostate exam on live television by a guy with very cold hands than have a Facebook page.” Asi tak. Jakmile zaútočí Reitman se třemi postavami, které reprezentují rodinné hodnoty a soudržnost, náš hrdina správně dí, že je to otázka volby, nikoli povinnost pro každého. Zatímco mladá, technologiemi nekriticky nadšená, ale naivní kolegyně mu nutí svou verzi ideálního života a chce z něj udělat sympaťáka s plány do budoucna, krásná spolupasažérka s podobně rozlítaným životním stylem představuje jeho ženské zrcadlo. Jenže u muže vypadá nezávislost sexy, u ženy působí tak trochu jako znouzectnost. Clooney koneckonců lehce reprízuje svou postavu z Coenovic veselohry Intolerable Cruelty a zároveň hraje sám sebe. V polidštěné podobě, no kidding. Ačkoli je Reitman zjevně na straně plápolajícího rodinného krbu, je ochoten poskytnout druhé straně prostor pro žraločí strategie, prázdný batoh a život " v letu" a v zásadě, byť nerad, uznává, že některá divoká zvířata zkrátka potřebují svobodu a k ochočení se nehodí. Dost o tom vypovídá třeba porovnání scén: aféra na jednu noc je roztomile cynická a skvostně stylová, svatba působí jako nucené vlečení oběti k oltáři. Největší síla Up in the Air ale není George. A vlastně ani příběh krocení zlého muže. Jsou to Jasonovy dialogy: chytré, řízné, plné narážek a ironie, konverzační humor se satirickými hroty par excellence, umění špičkování dovedené k dokonalosti, v kině se tomu zasměje každý pátý člověk, ale pro mě definitivní důkaz, že Jason Reitman mi stejně jako Sofia Coppola ROZUMÍ. Smějeme se stejným věcem, všímáme si stejných maličkostí a pokládáme podobné otázky. Někdy si splníte sen sami, někdy Vám ho splní člověk, který bydlí tisíce mil daleko a o Vaší existenci netuší.(projekce) 90% () (méně) (více)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Povedené konverzační a vztahové drámo o tom, že "love is in the end all you want"? Rozhodně. "Brilantní film dokonale vystihující ducha naší doby?" No to jste se asi... A ona ani ta první část není tak docela pravda. Reitman mladší je rozhodně dobrý režisér, a obžalovávat společnost mu jde stejně jako práce s herci i s obrázky, to víme. A tady to předvedl opět, o tom žádná. Ale podívejte se, to že zrovna je krize, a že se tvůrci rozhodli použít pro některé rozhovory skutečně vyhozené lidi, a že se z toho udělalo obrovské haló, protože se tím ti chudáci cítili očištění, to už není film, ale propaganda... Reitman stejně jako jeho hrdina bohužel trochu moc propadl létání, a tak si ulítnul ohledně toho, co nám chtěl vlastně říct. Nakonec to vypadá tak, že vlastně nic, protože celou dobu blábolil a blábolil, aby se nakonec rozhodnul to vyřešit jinak - tak jak je to popsáno v první větě. Originálně tak sice vydrbe se svým hrdinou, ale divák (resp. já) má spíš pocit, že se něco stalo špatně. Pokud ovšem nebylo účelem natočit "jiný" film. Možné je leccos, já jenom vím, že mě Up In The Air trochu zklamalo svou falší - a tím nemyslím jen dublování Very Farmigy;) Nicméně dávám 80%, neboť stále platí, že "Life is a bitch...and then you die.";) Napodruhé a v českém dabingu je to tak na 70%, protože vás už nic nepřekvapí a pokud jste na "ty důležité věci" neslyšeli prvně, tak se to rozhodně jen tak nezmění... Třeba taková Juno ale funguje pořád stejně dobře. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Tvrdí se, že divák kouká na film, protože chce utéct od reality. Chce vidět tuny mrtvol, neuvěřitelných scén a scén, které by se jim nezdáli ani ve snu, aby si potom měli o čem snít. Nechápu teda, proč mě vždycky nejvíc zaujmou filmy tiché, mírumilovné a plné lidskosti, která ve filmu v současnosti neskutečně chybí. Každopádně George Clooney si umí vybrat a podruhé za sebou mi ukázal, že jeho postavy dokážou zahrát přesně tak, jako kdybych s ním seděl v hospodě a naprosto přirozeně s ním řešil baby, fotbal a popíjel nefiltrovanou jedenáctku, která nesmí k samotné dokonalosti chybět. Lítám v tom je totiž neuvěřitelně hezký a přirozený film, který se nechá volně plynout, aby nám nakonec ukázal, že ty lidské střípky mohou potkat prakticky každého, že svět ale přesto není zase tak hrozný, že to je prostě život, který přináší jak strasti tak potěšení. A o tom všem právě tento film je. A nádherně se na něj kouká. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

I George Clooney může někdy skončit jako ten druhý. Lítám v tom! Čistě a upřímně. Lidské úniky na mnoho způsobů aneb nejpůsobivější přehlídka eskapistů posledních několika let. Jason Reitman je nekorunovaným králem malých chytrých filmů. Bydlení v drahých hotelech, cestování první třídou a život vměstnaný do sady kreditních karet spolu s životními pravdami na každém rohu. Možná lehce zapomenutelné, ale až nečekaně příjemné. A abych nezapomněl Jason Reitman je malý nenápadný superhrdina amerického filmu s velkým R na hrudi. 9/10 Plus dodatečný pohlavek za naprosto se nehodící a mystifikující český taglin. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Mysleme tržně. Doba je zlá, lidé ztrácejí práci a mají depku. Krizi nezastavíme, tak alespoň natočme nějaký nadějeplný, ne moc nákladný film, který vyzdvihne důležitost rodiny a připomene, že peníze sice hýbou světem, ale štěstí si za ně nekoupíte.“ Ano, Up in the Air dokonale vyhovuje současné poptávce, dokáže však budit dojem, že promyšleným marketingovým tahem je až v druhé řadě. Prvoplánově neútočí na bránici ani na city a nekončí stoprocentním happy endem (se svými životy jsou v závěru teoreticky spokojenější lidé nemajetní a nepříliš bohatí). Reitman vsadil zejména na Clooneyho charisma, jemný, běžnými situacemi podepřený humor a posmutnělou atmosféru, kdy věci nejsou úplně v pořádku, leč tušíte, že se změní k lepšímu. Ryan Bingham je typem muže zkušeného, dobře zaopatřeného a sebevědomého, přesto muže, kterému jeho pozici nelze závidět. Něco podstatného mu chybí, jak po návratu z oblak zpátky na zem sám zjišťuje. Není postavou, na níž by celý příběh stál, slouží jenom jako sympatický průvodce světem, který postihla krize. Věřím přitom, že má moc někoho navést tím správným směrem nejen po dobu trvání filmu, ale dlouhodobě. Podobně jako Amélie, k níž je skrze fotky s papundeklovým párem (namísto trpaslíka) odkazováno. Nejvýstižnější adjektivum k sobě samému má Up in the Air obsažené v sobě samém: glokální. Film časoprostorově omezený na Spojené státy a přitom vycházející vstříc divákům z celého světa. 80% Zajímavé komentáře: imf, Marigold, handsome, Flipper, FlyBoy, agathon, Orthank ()

Galerie (72)

Zajímavosti (18)

  • Tržby ze severoamerických kin byly 83,8 milionu dolarů, součet těch celosvětových 166,8 mil. (NIRO)
  • Karta, kterou Alex (Vera Farmiga) obdivuje, je „Concierge Key“ od Amerických aerolinek. Po dokončení filmu jednu takovou obdržel i Jason Reitman. Díky této kartě jste přednostně odbaveni na terminálu, snadněji získáte slevy a informace o produktech. Karta je posílána jen vybraným zákazníkům. (HellFire)
  • Na tiskové konferenci Jason Reitman prohlásil, že "nejlepší hlášku z celého filmu" napsal jeho otec (a producent snímku) Ivan Reitman. Neprozradil ale, která to je. (Nikitera)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Karlík a továrna na mrtvoly

Karlík a továrna na mrtvoly

17.09.2012

Rozhodnutí čím dál úspěšnější kabelové stanice A&E (letos masivně zabodovala westernovou detektivkou Longmire) natočit seriálový prequel k slavnému Hitchcockovu Psychu zpočátku neznělo jako… (více)

Vera Farmiga v kovbojce

Vera Farmiga v kovbojce

18.04.2010

Byla oslňující v Lítám v tom (za které získala nominaci na Oscara) a snad ještě víc v hororu Orphan. V dalším filmu si pořádně zastřílí. Půjde totiž o nezávisle financovaný western A Thousand Guns, v… (více)

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

08.02.2010

Město Brno a Jihomoravský kraj budou mít konečně velký filmový festival. Cinema Mundi 2010 se uskuteční 24. 2. – 3. 3. 2010 v Palace Cinemas Velký Špalíček. Přichází nejen s unikátní dramaturgií, ale… (více)

Reklama

Reklama