• krvavamera
    **

    dvě hvězdičky za super nápad a zajímavé ztvárnění, stačilo by ale prvních dvacet minut. zbytek filmu se neúnosně vleče a voice-overy - komentátoři začnou být za chvilku anoidní. informace se valí především ze zvukové stopy, jsou zahlcující a člověk je stejně nezvládne vstřebat. a můžete mu to vysvětlovat jak chcete, když po chvíli zjistíte, že se vůbec nemusí namáhat, protože komentáře zde hrají úlohu především jako "doprovod" a lze je brát "místo hudby". Stejně se ta mrška podvědomě snaží je rozlousknout což velmi unavuje. osobně bych vystřihla prvních dvacet minut, zkrátila to na polovinu a pak by se tomu dalo říkat snesitelný film. teď se tomu říká nuda(29.4.2010)

  • Sandiego
    ***

    Velmi rozporuplný snímek - na jedné straně naprosto výborná atmosféra doby i sladké Francie a přepečlivá práce s mizanscénou a skvěle sestřižený úvod se smělými pokusy technické revoluce, na straně druhé dost slabá a chudá dějová linka, plytká romance jen s pár komickými momenty postavenými hlavně na nedorozumění dvou jazyků (originální je, že zde není žádný dabing ani titulky, ale funguje to) a skvělým Hlinomazem. Rámec z letiště film dosti stahuje do doby vzniku filmu a působí dost křečovitě. Přihlédnutím k době vzniku však přesto kvalitní výsledek.(8.4.2010)

  • Willy Kufalt
    *****

    Velice poutavý česko-francouzský snímek. Jak první vzdělávací třetina, laděná jako vtipný, hraný dokument kolem francouzských auto-moto závodů ze začátku minulého století, tak pozdější vývoj oné romantické dějové linii, s humorním nadhledem a nadsázkou. Povedené historické záběry s uměleckou stylizací, s komentářem v podání krásných hlasů Karla Högera a Otomara Krejči, jsou kouzelné, stejně jako pohledy do realizace organizování a práce kolem závodů v dobách bez speciálních kamer, moderných vysílaček nebo bezdrátové elektřiny (kupříkladu elektronické tabule a obratné počítačové reakce sice nahradili tehdejší valnou práci kolem aktualizací předběžných výsledků, ale to staré kouzlo zmizelo... stejně jako žádný moderní přístroj nikdy nemůže nahradit umělecký dojem ze starých foto-aparátů, při jejichž cvaknutí se zakouřilo). Celá kompozice filmu je velice zajímavá, stejně jako výsledný snímek, který ani po mnoha letech neztrácí svou hodnotu. Vedle toho zajímavá spolupráce čs.filmu s francouzským komikem Raymond Bussièrem, krásnou Ginette Pigeon (prý modelkou) a první role mladičkého Luďka Munzara před kamerou, který tady krásně začal svou pestrou hereckou kariéru. Jedním slovem paráda... Potěšil také Radovan Lukavský jako obrazový představitel jednoho ze slavné dvojky Laurin & Klement :-) (deníček - Z československého filmu 50.let: Pestrá paleta žánrů)(10.3.2017)

  • igi B.
    *****

    Po letech, mnoha a mnoha letech viděno znovu - a musím svému původnímu hodnocení upřímně přidat. Romantické, poetické, vlastenecké, nostalgicky krásné dílko... Je to vlastně zvláštní pocit, dívat se po téměř padesáti letech od jeho vzniku na film, zobrazující jakousi polodokumentární, byť lehce naivní a nostalgickou formou události tehdy staré právě tak padesát let. Navíc film, který přes své žánrové zařazení jako film pro mládež je svou podstatou a formou opravdu dílem, co nezestárne. . . . Čtyři hvězdičky tedy za krásný film - ale jednu k tomu i za ten nadčasový půvab, navíc s ohledem na dobu a podmínky vzniku... - - - P.S. Co mě ovšem lehce nakrklo - proč zde v databázi není uvedená Ginette Pigeon, představitelka jedné z hlavních rolí? Navíc i v bonusu na dvd "slovy historika" šlo prý (jen!) o jakousi modelku a nejsou údajně známy její další osudy... (?!) To by se jeden fakt... Tak se podívejte prosím když tak alespoň na jakýsi web IMDb... :-/(21.12.2005)

  • pakobylka
    ****

    ----- " Zázraky dnešních dnů budou zítra suchými lístky vavřínu." ----- Kaleidoskop doby, která ctila vlastní tradice, ale zároveň si ráda hrála - experimentovala, objevovala a posouvala hranice lidského vědění s dětskou dychtivostí a vynalézavostí ... a její prioritou NEBYL čistý zisk, což je asi to nejzásadnější, čím se odlišuje od žhavé současnosti. Možná právě proto dokázala poezii života bez problémů spojit třeba i s vůní benzínu. P.S.: Dokument a hraný film se střídají s nenucenou lehkostí, disponují jemným vtipem a přirozenou elegancí - je jim vlastní pozitivní náhled na svět a člověka berou jako nositele veškerého pokroku.(22.12.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace