Režie:
Pierre MorelScénář:
Adi HasakKamera:
Michel AbramowiczHudba:
David BuckleyHrají:
Jonathan Rhys Meyers, John Travolta, Kasia Smutniak, Amber Rose Revah, Melissa Mars, Farid Elouardi, Sami Darr, Chems Dahmani, Richard Durden, Luc Besson (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Osobní poradce amerického velvyslance ve Francii, James Reese, má záviděníhodný život v Paříži se svou překrásnou přítelkyní Caroline. Jamesova skutečná vášeň je však jeho vedlejší práce agenta nízkého stupně pro CIA. Resse touží stát se agentem vyššího stupně a zažít akci v terénu. Jeho přání se mu splní jednoho večera, kdy mu jeho drahá polovička Caroline připraví romantickou večeři a při její příležitosti Jamese požádá o ruku. Dá mu prsten po svém otci a donutí ho slíbit, že ho nikdy nesundá. Chvíli na to Jamesovi zavolá jeho tajemný šéf a vyzve ho, aby jel pro svého nového parťáka Charlieho na letiště. Jamesovou první zkouškou je, aby zařídil jeho propuštění z francouzské celnice, na které je držen, protože se nechce vzdát svých plechovek s energetickými nápoji. Jak Reese zjistí, Charlie není žádný sofistikovaný tajný agent, ale vulgární a násilnický Američan, který celníky jen uráží. Reese vyřeší problém tak, že na tašku s plechovkami nalepí samolepku Diplomatic Mail. V autě, když jedou na večeři do restaurace, kterou Charlie vybral, Jamesovi vysvětlí, proč se obyčejných plechovek nechtěl vzdát. Měl v nich totiž ukrytou svou zbraň. Charlie Jamesovi prozradí, že byl poslán do Paříže, aby objevil drogový gang, který je zodpovědný za smrt děvčete, které bylo neteří ministra obrany. V čínské restauraci, kde poté, co oba sní večeři, Charlie zaútočí na číšníka a nato se strhne přestřelka, při které Charlie zabije všechny pracovníky restaurace. Naživu nechá jen jednoho, který mu prozradí, kde je ukrytý kokain, který Charlie hledal. James časem zjistí, že příběh s neteří ministra obrany je smyšlený a že ve skutečnosti je Charlieho úkolem vysledovat skupinu pákistánských teroristů. Důkazy je zavedou až do bytu, kde se teroristé ukrývají. Charlie je všechny pozabíjí a na základě stop, které oba agenti najdou v bytě, usoudí, že se teroristé chtěli pokusit o útok s výbušninami připnutými k tělu. Další zajímavou skutečností je to, že jsou v bytě na zdi pověšeny fotografie právě Jamese... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (862)
Potenciál by tu byl. Jenže ono to všechno jen tak proplouvá kolem (občas se scénářem, občas bez něj), divák si nepamatuje, co bylo a časem ho přestane zajímat, co bude. A to už je docela problém. Naštěstí matný dojem nahradí druhá (co do akce i děje) přehlednější polovina. Mezi dvojicí to poměrně slušně jiskří, škoda jen, že jim znatelně pokulhávající scénář nedopřál peprnější dialogy. Akce je slušná, někdy ale bez nápadu, mnohdy vůbec nepřipomínající stylovou akční rychlovku 96 hodin, kterou Luc Besson a Pierre Morel taktéž uplichtili, jen asi ze zcela jiného těsta. Padouši tu totiž zřejmě nemají nic lepšího na práci, než pobíhat přímo před hlavní Travoltova arzenálu. Svou tupostí a plochostí to tak mnohdy připomene jinou blbůstku Sejmi je všechny, ale jak říkám, druhá půlka mě bavila víc (i když byla ještě plošší a hloupější než ta předešlá), Travolta je fajn, Meyers vesměs taky (až na tu fakt debilní obrovskou vázu, co furt tahá sebou) a když si divák ještě připočte po střechách prchající půvabnou Kasiu Smutniak, leccos předešlého dokáže odpustit!! ()
Morel udělal od Taken asi tak dva kroky nazpět, kde jej drží pitomý scénář bez nápadu a kapky nepředvídatelnosti. Režijně tak není kde brát, tudíž jakýs takýs nápad nabídne leda tak likvidace gangsterské omladiny, přestřelka v čínské restauraci a ta následující mezi figurínami, která doslova vybuchne v akční gejzír. I když ‚Royal with Cheese‘ potěší, na plánovanou akční šlehu roku docela nemilosrdné zklamání. PS: Nejrasističtější film široko daleko. Jak jinak si vysvětlit, že imigrantský póvl je likvidován nemilosrdnou rukou amerického drsňáka v bomberu a s vyholenou hlavou? :) ()
Bohužel skloubení kokainově hypeaktivní euforické akce s ambicemi o nové uchopení žánru a vážné rozvedení tématu terorismu prostě nejde dohromady. Bez soucitu ve výsledku představuje úlet stvrzující to, že při řešení závažných situací pod vlivem drog vzniká jako vedlejší produkt chaos. Ukázkový příklad soudobého trandu trailerového syndromu, kde filmy vynechávají expozice scén a rovnou přecházejí ke kulminaci, afektu a hyper-efektu. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()
Wax on, Wax off. Vynikající trailery a vysoká očekávání jsou tím největším nepřítelem Z PAŘÍŽE S LÁSKOU. Scénář je hodně zvláštní a i když místy až neobvykle překvapivý tak je děj spíš zmatený a občas nepřehledný. U Bessona to ale bývá zvykem. Morel odvádí parádní práci, akce je prvotřídní a dobře vypadá, hlášky se sypou jak koks z prostříleného igeliťáku a Travolta, ten Travolta. Na jeho Waxovi stojí celý film. Ten chlápík je prostě hustej borec a jeho moudra by se daly tesat na náhrobky. To za něj je ta čtvrtá hvězda. Jonathan Rhys Meyers taky není špatný, ale tady je prostě ve stínu plešatého chlapíka s bazukou. Nechal bych si líbit dvojku s vymakanějším scénářem. Waxe chci prostě vidět znova. Dám ti malou radu, kterou jsem pochytil v Somálsku. Když ti rozklepanej desetiletej kluk míří bouchačkou do ksichtu, tak kurva děláš co říká. ()
Morel si na sebe upletl bič – nejdřív natočil Taken a pak (natočil a natočí) všechno ostatní. Liam Neeson válcuje celou tuhle pařížskou historku lusknutím prstu, přestože Travolta hláškuje jako o život (jen to běhání po střechách už mu zjevně nejde) a akce patří k tomu lepšímu, co poslední měsíce nabídly. Pokud jsem ale u Taken tvrdil, že scénář je demence roku, právě teď a tady se omlouvám. Taken alespoň při vší jednoduchosti dával dokonalý smysl, Paříž bohužel jede přes klasický Bessonův patent „semelu to tam všechno, hlavně ať se něco děje a ještě to pro jistotu řeší nějaké velké téma“, v němž se utopil např. i druhý Okrsek 13. Všeho moc škodí a za pár laciných pistolek, výbuchů a jednu průměrnou honičku se ten zmatek už dneska neschová. Nejsme v osmdesátých letech a i u akčních filmů jsme se naučili používat mozek. Zvlášť když nám někdo předloží obsáhlejší koncept než „unesli mi dceru a teď musím všechny zabít“. Mám neblahý pocit, že podobnou stezkou mají namířeno i Poldové Kevina Smithe. Slabších 50%. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (13)
- Ve scéně, kdy se John Travolta (Charlie Wax) dívá dalekohledem, je možné si všimnout, že se dívá špatným koncem. (Conspi)
- Raketomet, který použije Wax (John Travolta) ve filmu, je M136 AT-4. (HectorHagman)
- Ve scéně v čínské čtvrti Reece (Jonathan Rhys Meyers) řekne Waxovi (John Travolta), že má v kufru devítku s dvěma zásobníky. Wax mu odpoví, ať zapomene na Glocka. V předchozí části filmu v garážích jsme ovšem mohli vidět, že má v kufru pistoli Beretta Px4 Storm v ráži 45.ACP. (HectorHagman)
Reklama