Režie:
Pierre MorelScénář:
Adi HasakKamera:
Michel AbramowiczHudba:
David BuckleyHrají:
Jonathan Rhys Meyers, John Travolta, Kasia Smutniak, Amber Rose Revah, Melissa Mars, Farid Elouardi, Sami Darr, Chems Dahmani, Richard Durden, Luc Besson (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Osobní poradce amerického velvyslance ve Francii, James Reese, má záviděníhodný život v Paříži se svou překrásnou přítelkyní Caroline. Jamesova skutečná vášeň je však jeho vedlejší práce agenta nízkého stupně pro CIA. Resse touží stát se agentem vyššího stupně a zažít akci v terénu. Jeho přání se mu splní jednoho večera, kdy mu jeho drahá polovička Caroline připraví romantickou večeři a při její příležitosti Jamese požádá o ruku. Dá mu prsten po svém otci a donutí ho slíbit, že ho nikdy nesundá. Chvíli na to Jamesovi zavolá jeho tajemný šéf a vyzve ho, aby jel pro svého nového parťáka Charlieho na letiště. Jamesovou první zkouškou je, aby zařídil jeho propuštění z francouzské celnice, na které je držen, protože se nechce vzdát svých plechovek s energetickými nápoji. Jak Reese zjistí, Charlie není žádný sofistikovaný tajný agent, ale vulgární a násilnický Američan, který celníky jen uráží. Reese vyřeší problém tak, že na tašku s plechovkami nalepí samolepku Diplomatic Mail. V autě, když jedou na večeři do restaurace, kterou Charlie vybral, Jamesovi vysvětlí, proč se obyčejných plechovek nechtěl vzdát. Měl v nich totiž ukrytou svou zbraň. Charlie Jamesovi prozradí, že byl poslán do Paříže, aby objevil drogový gang, který je zodpovědný za smrt děvčete, které bylo neteří ministra obrany. V čínské restauraci, kde poté, co oba sní večeři, Charlie zaútočí na číšníka a nato se strhne přestřelka, při které Charlie zabije všechny pracovníky restaurace. Naživu nechá jen jednoho, který mu prozradí, kde je ukrytý kokain, který Charlie hledal. James časem zjistí, že příběh s neteří ministra obrany je smyšlený a že ve skutečnosti je Charlieho úkolem vysledovat skupinu pákistánských teroristů. Důkazy je zavedou až do bytu, kde se teroristé ukrývají. Charlie je všechny pozabíjí a na základě stop, které oba agenti najdou v bytě, usoudí, že se teroristé chtěli pokusit o útok s výbušninami připnutými k tělu. Další zajímavou skutečností je to, že jsou v bytě na zdi pověšeny fotografie právě Jamese... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (862)
Soundtrack David Buckley: 1. J'Ai Deux Amours - Madeleine Peyroux [2:57] ,2. Are You With Me? - Vaux [3:28] ,3. Parking Lot [3:08] ,4. The Ring [1:30] ,5. Blood on the Stairs [2:49] ,6. Chinese Dessert [1:12] ,7. Official Business [2:48] ,8. It's Raining Men [2:15] ,9. Level 2 Mandarin [1:45] ,10. Wax's Waltz [1:52] ,11. Room with a View [3:34] ,12. Parisian Shithole [1:28] ,13. Eye in the Sky [0:50] ,14. The Scenic Route [1:55] ,15. And Then There Were None [1:24] ,16. Mirror of the Soul [2:54] ,17. Can We Go Home? [1:15] ,18. Trigger Unhappy [1:03] ,19. Rose [3:57] ,20. Let Me Help You [2:03] ,21. Welcome To Paris, Baby [4:50] ,22. Carolina [5:17] ,23. (They Long To Be) Close To You - Matt Monro [3:01] ()
No jo... Všetky kritické poznámky tu už asi zazneli. Ja len dodám, že som sa bavila. Na jednohubku to bolo vcelku chutné, v mojom prípade za to môže predovšetkým čierny humor, bez neho by bol celý ten cirkus viac smiešny než zábavný. A ešte Travoltove hlášky strieľajúce do vlastných radov. Hamburgerové scénky do humoru nepočítam, tie mali len zabezpečiť lepšie stotožnenie sa amerického diváka s americkým búchačom uprostred yankeeami toľko mýtizovaného Paríža. A možno to malo čosi spoločné aj s Pulp Fiction - ale komu sa to už dnes chce riešiť? ;-) ()
"Zamilovala jsem se do jednoho muže a ten mě přivedl ke své víře." Zajímavé, že v druhém Okrsku 13 nechal Luc Besson kráčet všechny možné francouzské imigranty se sluníčkem nad hlavami vstříc zářné budoucnosti, zatímco tady z nich akorát dělá terče pro jednoho nasranýho americkýho holohlavce v bomberu. Jestli on Besson nedostal v zapadlé pařížšké uličce od nějakého snědého chlapíka přes dršku, jinak si ten přerod z imbecilní multi-kulti utopie na imbecilní rasistický biják, kde se nejprve zatočí s Číňany, pak s Araby, posléze se ultra-zatočí s Pákistánci (z nichž ani jeden nemá pákistánský přízvuk) a jako třešnička na dortu se vyřídí jedna francouzská atentátnice, které ke svému činu evidentně nemá jiný motiv, než ten, že se dala na islám (což mimochodem není ve filmu přímo řečeno), nedovedu vysvětlit. Motiv dvou nesourodých parťáků (samozřejmě, že jeden je pečlivý pacifistický kravaťák a druhý arogantní násilnické hovado) je pěkně ohraný, scénář je zcela předvídatelný a plný nesmyslů, akční scény jen lehce nadprůměrné. Výsledkem je dosti pitomý akčňák, který ani nemá koule na to, aby se divákovi upřímně přiznal k tomu, jak xenofobní "poselství" v sobě nese. ()
Morel si na sebe upletl bič – nejdřív natočil Taken a pak (natočil a natočí) všechno ostatní. Liam Neeson válcuje celou tuhle pařížskou historku lusknutím prstu, přestože Travolta hláškuje jako o život (jen to běhání po střechách už mu zjevně nejde) a akce patří k tomu lepšímu, co poslední měsíce nabídly. Pokud jsem ale u Taken tvrdil, že scénář je demence roku, právě teď a tady se omlouvám. Taken alespoň při vší jednoduchosti dával dokonalý smysl, Paříž bohužel jede přes klasický Bessonův patent „semelu to tam všechno, hlavně ať se něco děje a ještě to pro jistotu řeší nějaké velké téma“, v němž se utopil např. i druhý Okrsek 13. Všeho moc škodí a za pár laciných pistolek, výbuchů a jednu průměrnou honičku se ten zmatek už dneska neschová. Nejsme v osmdesátých letech a i u akčních filmů jsme se naučili používat mozek. Zvlášť když nám někdo předloží obsáhlejší koncept než „unesli mi dceru a teď musím všechny zabít“. Mám neblahý pocit, že podobnou stezkou mají namířeno i Poldové Kevina Smithe. Slabších 50%. ()
Nebýt nějakého zlomu v posledních 30 minutách filmu asi těžko bych přihodil 3 hvězdičku. Abych to vysvětlil. Byl jsem naprosto hozen před hotovou věc že Travolta prostě střílí lidi jako na běžícím pásu. Nestačil jsem se tedy divit a naprosto mi z jeho strany chyběla nějaká motivace. Prostě někdo vykoukne a už je tuhej. Akční filmy mám rád, ale tady zkrátka ta akce pro mě neměla žádné opodstatnění. Až v době kdy si to Travolta vyřídí s drogovými překupníky, zaměří se na teroristy a tady už jsem se začínal chytat. Po nečekaném odhalení jsem se ubezpečil myšlenkou, že ve filmu se už můžu dočkat naprosto všeho. 55% za Royal se sýrem (jasná narážka na Travoltovo Pulp Fiction). PS: Morel po 96 hodinách naprosto zklamal. Scénář je naprosto otřesný. Hláškující Travolta s mírnou nadváhou to zachránit nemůže. Kupodivu akční přestřelky mě nebavily ani trošku. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (13)
- Zbraň, kterou vytáhne Reece (Jonathan Rhys Meyers) při závěrečné partii šachů, je Desert Eagle v ráži 50.AE. (HectorHagman)
- Keď Caroline vstúpi do Jamesovho bytu, je možné vidieť knihu 'Nikita', ktorú napísal Luc Besson. (m.a.t.o.)
- Ve scéně na konci filmu, kdy Reece (Jonathan Rhys Meyers) míří na Carolinu (Kasia Smutniak), si při záběru z profilu můžeme všimnout, že skrze pistoli prosvítá světlo, takže jde o maketu. (Thommy91)
Reklama