Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Autorský debut Pavla Marka přibližuje hodně výlučně a roztěkaně tvář současné mládeže, zcela zbavené rodinného zázemí. Všichni hrdinové žijí v osamění, scházejí se nanejvýš v klubech či na mejdanech, potácejí se od jednoho dne k druhému, nemyslí ani na přítomnost, ani na budoucnost. Hlavní hrdina prožívá krizi, když je vyhozen z práce za opakovaně pozdní příchody, i jeho dívku mu přebere jeho o nepříliš starší "šéf". Ze žalu zpitý mládenec ztropí výtržnost, je odvezen policií a poté umístěn do blázince, kde mají prozkoumat jeho duševní stav. Tento pro další vývoj příběhu ústřední motiv není úplně věrohodný - proč by kdejaký opilec měl být posílán na psychiatrii? Nicméně právě tam se seznámí s pohlednou dívkou, kterou naopak sužuje neuspořádané rodinné zázemí, přemluví ji k útěku, ale hromadící se problémy přesto nejsou ani na svobodě schopni řešit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (25)

garmon 

všechny recenze uživatele

Z dnešního pohledu devadesátkového dítěte jde o zdařilý debut - nevím, o co u diváků zaostává za takovým Šeptej anebo Jízdou; vedle takového Kamenného mostu mi naopak body jasně přesahuje. Je to taková ta linie "Zlá krev", samo méně artová; jsou zde ještě znát i Žiletky - což je taky francouzská linie. Zobrazení blázince mi připomíná Den idiotů. Nevěrohodnost řady detailů, jejich "filmovost" mi tu vadila nejmíň. Nepřesnost herců vidím via Láska shora a taky mi neva-). Rozdílů oproti výše jmenovaným je ovšem víc - hlavní hrdina je značně nesympatický český James Dean (Zuska mi strčí do kapsy Macháčka právě proto jak hraje), český devadesátkový rock prostě není Bowie, nu; černobílá kamera už tu nějak nemá žádnou než estetickou funkci, není ani namířeným ukazovátkem, ani není nijak moc krásná a v tu správnou chvíli - je to prostě manýra, která ale naznačuje to, že Pavel Marek nechtěl točit jen tak nějaký post-teenagerský film. Že vedle spousty chybek a nedotažeností jde do dřeně a taky jak moc ho to baví. Když jsem ho potkával úplně na plech v nočním buse na I. P. Pavlova, bylo zřejmé, že je podobný proklatec jako jeho hrdina. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Vcelku slušná komedie, která sice není k popukání, ale na to už jsme u našich filmů zvyklí. Je to spíš depresivní snímek, kdy mladáho muže stíhá jedna smůla za druhou. Když se už zdá, že se uklidní a najde i svou lásku, tak to zkazí on sám a přitom zničí život i osobě, která ho milovala. No je tohle komedie? ()

Reklama

Kunderion 

všechny recenze uživatele

V době, kdy tenhle film měl premiéru, viděli jsme ho snad 50krát. Zlidověl, zkultovněl. Nesnášeli jsme svorně hlavního hrdinu a tu kikinu, co sice dělala v čajovně, ale raději se rochnila v "mekáči" při jahodovým šejku. Mrtvěbroučíma hláškama jsme se pak častovali až do našeho odchodu z FAMU. Byl to předchůdce Samotářů, ale díky blázinci a pár autenticky nasnímaným scénám ho pro nás převyšoval. (A to jsem v něm ani nekomparsil...) ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

"Jednou vlastností elektromagnetickýho pole je, že tomu vůbec nerozumim."                                                               Zdárný pokus vytvořit originální autorský snímek. Zachycení postav i doby na vysoké úrovni, dobrý výběr herců, pěkné neomšelé fórečky. Zajímavé komentáře: Endyis ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Asi jsem nedával dostatečně pozor. Nevím, jak opustili léčení, zda utekli, či ofic odešli. No, scény v blázinci jsou velmi přesvědčivé hlavně ona oslava, za tu dávám jednoznačně dvacet kusů, ale zbytek je total kravina, a navíc bez konce. Je zde pár dobrých scén, ale celé to nikam nespěje a zůstává ležet ladem. Např. vystěhování bytu. Podruhé radši ne. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Pôvodný názov filmu bol Smutek malé hlavy. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama