Režie:
Martin ŠulíkKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Vladimír GodárHrají:
Juraj Nvota, Gina Bellman, Jakub Ursiny, Zdena Studenková, Anton Šulík st., Viera Topinková, Jiří Menzel, Rudolf Sloboda, Oľga Vronská (více)Obsahy(1)
Příběh Tomáše, 38letého muže, který uvažuje o zásadním zlomu ve svém životě. Tomáš se zaplétá do směšných konfliktů se svou bývalou ženou, musí řešit neřešitelné problémy svého teenagerského syna, pomoc od něj čekají i jeho stárnoucí rodiče, a tak útěk s mladou Angličankou se zdá jediným východiskem… (oficiální text distributora)
Recenze (55)
Když jsem to napsala, jak mě to v průběhu sledování napadalo, a znovu přečetla, vychází mi, že jsem možná příliš přísná. Jakkoli je hlavní hrdina roztomilý, pořád je neodpustitelně tupý. Hrdina, který říká „nerozumíš? ozvi se!“, i když přes dveře slyší, že jeho syn uvnitř zvrací. Jak říká Soňa, slabého muže milovat nedokážu. Ale ani s první ženou nelze soucítit, a druhá je zase jenom nevyzrálá představa femme fatale, totálně iluzorní, která existuje jenom ve chvíli, kdy se na ni muž dívá, jinak ne. Ačkoliv jsou dávány jisté šance prostoru a přírodě, pořád mám dojem, že je to spíše divadelní hra, že všechny kulisy by velmi dobře mohly být jen nakreslené na papíře. A v nich by se odehrávaly vypozorované epizody plné bědujících lidí. Kde jsou detaily. Chladný režijní přístup mi způsobuje křeče v kontrastu s proklamovaně subjektivním vyprávěním. Zdá se mi to, nebo režisér ve svém plánu s formou příliš neoperuje? To bych možná potřebovala vysvětlit. Smysl pro humor jsem zde necítila, ale v nedávné době jsem začala uvažovat o tom, že ho sama nemám. Zajímá mne, zda v Šulíkovsko-Šulajovském světě existují milenecké páry, které si vzájemně neroztírají jídlo po tvářích a těle. Příběh s rozvolněným dějem poskládaným z epizod také zkouším, i moje plánovaná romance z obskurního kapitolu má takto vypadat, možná právě obava, že budu tak moc rozvolňovat, až nic nezbude, mě stále nutí do vlastních příběhů strkat kouzelné koně nebo zombies. ()
Samozvaný poetický film je v rámci děje rozdělen na kapitoly různé délky, přičemž některé slouží něco jako interludy. Hlavní postava Tomáš je na křižovatce svého života a přitom poznává sám sebe(jak originální). Při tom zažívá spoustu více či méně vtipných tragikomických situací s energickou angličankou, nevyrovnaným synem, hysterickou ex-manželkou a se senilními rodiči. Co musím vyzvednout jsou nádherné záběry(ten konečný mi ještě nějakou dobu zůstane v mysli:), jinak mě tenhle film až tak nezasáhl, poetiku ve filmu bych si dokázal představit i docela jinak. ()
Vzhľadom na vek by som mal riešiť podobné problémy, ako Nvotova postava. Ale neriešim, čo je možno dobre, ale možno aj zle. Preto ma film mierne minul. Určite sa k nemu vrátim, keď podobné problémy, čiže neschopnosť komunikovať s deckom, nasratá bývalá manželka a mladá pekná milenka na krku, budem riešiť. ()
Mám rád čerstvý sníh křupající pod nohama. Mám rád vůni nových věcí. Mám rád chuť vítězství. Mám rád hořkou čokoládu rozpouštějící se na jazyku. Mám rád krásné detaily krásných věcí. Mám přejíždění prsty po změklém vosku. Mám rád filmy Martina Šulíka a tento obzvlášť. Mám rád i spoustu jiných věcí, ale pravdou je, že to, co máme skutečně rádi, pojmenovat nedokážeme. A Amélie si může jít házet žabky. 90% ()
Popravdě netuším čím si tenhle film zasloužil tak vysoký hodnocení. Žádnej velkej filmovej zážitek (se u mě)nekonal. Mě snímek těžce nudil a měl jsem co dělat abych ho vůbec dokoukal. Možná tenhle kousek něco do sebe má, možná jsem na něho filmově nedozrál a tak ho zatím nedokážu patřičně docenit a ocenit. Ať je to jak chce z filmu mám prostě pocit, že kdybych ho neviděl tak o nic zásadního nepřijdu. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (3)
- Vo filme znela hudba "z rádia" iba od skupín Beatmen, Soulmen a New Soulmen. Všetko kapely, v ktorých pôsobil Dežo Ursiny. (Durexon)
- V roku 1996 bola snímka v ankete ASFK k 100. výročiu kinematografie zaradená medzi desať najlepších slovenských filmov všetkých čias. (Raccoon.city)
- Film sa nakrúcal v Bratislave, Žiline a Cerovej. (dyfur)
Reklama