Režie:
Radu MihăileanuKamera:
Laurent DaillandHudba:
Armand AmarHrají:
Alexej Guskov, Mélanie Laurent, Dmitrij Nazarov, Valerij Barinov, François Berléand, Miou-Miou, Lionel Abelanski, Laurent Bateau, Anna Kamenkova (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Před třiceti lety byl Andrej Simoniovich Filipov, známý dirigent orchestru Bolšoje, vyhozen ze své pozice, protože se postavil za židovské hudebníky. Teď v divadle pouze uklízí. Při vytírání ředitelovy kanceláře se čirou náhodou dozví, že pařížský Chatelet Theater si přeje, aby současný orchestr zahrál v Paříži. Hlavou mu bleskne myšlenka, kterou se rozhodne uskutečnit. Do Paříže pojede on se svým orchestrem! S přítelem houslistou začnou kontaktovat bývalé kolegy. Jsou ti však schopni po třiceti letech znovu hrát? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (93)
V prvních dvaceti minutách jsem to chtěla vypnout a nakonec jdu do plných. To jsou věci. Radu se do mě trefil. Chvílemi jsem se válela smíchy, myslím, že se u toho řezal i Kusturica, a nakonec si to všechno sedlo a odneslo mě to na křídlech dokonalé harmonie. Výborný počin! Nezapomenutelný. Mélanie Laurent mě v posledních letech moc nebaví, jakoby herecky vyšuměla, ale v Koncertu byla báječná! Moc pěkné. Budou-li někdy dávat v bedně, doporučuji. ()
Čím dál víc mi připadá, že filmy Radua Mihaileanua jsou napsány přesně na míru festivalovému publiku. Tentokrát si vzal na paškál Rusy, aby si z nich mohl jednak střílet, a také je využít pro melodramatický základ této hudební komedie (nebo co to má vlastně být). Ano, celkem to funguje, a zbytek zachrání Čajkovského hudba, ale na drama mi to přišlo moc vykonstruované a na komedii málo vtipné. A bohužel jsem to viděl s českým dabingem (v ČT prostě nikdo nemyslí!), takže všechna francouzsko-ruská nedorozumění zmizela v jednolité české podobě. ()
Přenádherný film jednoho z mých nejmilejších režisérů. 5 hvězdíček nejen pro to, že jsem milovnice vážné hudby (i té méně vážné). Smích přes slzy, slzy přes smích, takový je film Radu Mihaileanu a nekonečné emoce- v kontextu celého filmu- v závěrečném Čajkovského houslovém koncertu D dur. https://www.youtube.com/watch?v=aOPGepdbfpo ()
Postřehy sem píšu průběžně, hvězdičky dám až na konci. 1)Teď musím říct, že jsem nikdy neviděla vtipněji přednesenou nabídku na čtení z ruky. 2) Cikán v divadle, když zahrál, to bylo na slzy v očích. KONEC: Nelze, než dát tomuto skvostu pět hvězd a být možnost dát deset, dám jedenáct. Naprosto neuvěřitelný závěr, kterému lze vytknout pár věcí jen ne tu opravdovost. Milovník hudby zaplesá, bezvěrec (jako jsem já vůči vážné hudbě) zatouží po Čajkovském. PS: Tento film je tím, čím lze zacelit duši. PS2: Jen tady lze vidět, jak opravdu vůbec nefunguje americká upoutávka na evropský film. Nekoukejte tady na video a pusťte si film. ()
musím přiznat, že převážná většina filmu, která byla spíš parodií, než opravdou komedií, mě zase až tak nesedla, k celkovému hodnocení přispěl mamutí silou závěrečný opravdový koncert, poznámka - časové zařazení mi připadalo také značně matoucí, předpokládal bych, že by se děj měl odehrávat tak o 20 let dříve, než je ve filmu zmíněno... ()
Galerie (35)
Photo © Hollywood Classic Entertainment
Zajímavosti (3)
- V roce 2010 získal film cenu César za nejlepší zvuk a nejlepší hudbu. Současně byl také nominován v kategoriích nejlepší originální scénář, nejlepší střih, nejlepší režie a nejlepší film. (ThePesva)
- V roce 2011 získal film nominaci na Zlatý glóbus v kategorii nejlepší cizojazyčný film. (ThePesva)
- Mélanie Laurent se na svou roli Anne-Marie připravovala tak, že studovala 6 měsícu hru na housle s první sólovou houslistkou Sarah Nemtanu z Francouzského národního orchestru, aby její pohyby při hře vypadaly více realisticky. (ThePesva)
Reklama