Reklama

Reklama

Ptákodemie: Děs a hrůza

(festivalový název)
  • USA Birdemic: Shock and Terror (více)
Trailer

Obsahy(1)

Ona je úchvatná modelka a on úspěšný mladý prodejce softwaru. Do jejich slibně se rozvíjejícího vztahu ovšem krutě zasáhne matička příroda, když skrze své opeřené tvory začne lidstvu oplácet staletí znečišťování a dalších bezohledností. (Festival otrlého diváka)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

kaylin odpad!

všechny recenze uživatele

„Birdemic: Shock and Terror“ se mi na počátku líbilo proto, že by to mohl být docela dobrý, hodně levný béčkový film, který si trochu utahuje sám ze sebe a nebere se příliš vážně. Bohužel se nakonec ukázalo, že se místy bere až moc vážně a nefunguje. Není to zábavné, není to akční, není to napínavé, není to nic, je to opravdu jen špatné stejně, jako jsou špatné triky, které se zde objevují. ()

JamesSi 

všechny recenze uživatele

Ptáci se změnili v CGI zrůdy, lesy hoří a za všechno může globální oteplování. James Nguyen udělal vrchol postmoderního realismu na jedničku. Absurdní postavy (Texasan, který zastaví hlavní hrdiny nebo profesor a hipík), které potkávají hlavní postavy na cestě do zapomnění a všeobecná kritika konzumní společnosti (nechceme rybu, chceme McDonald) je protkaná celým tímhle filmem. Režisér kritizuje hollywoodskou zaujatost digitálními efekty, productplacementem a vkládání sexuálních scén za každou cenu. Na paškál si bere i moderní remaky (není divu, že film připomíná úspěšný film "Ptáci"). V zoufalém boji s časem a prostorem se pak hrdinové musí uchýlit k souboji s ramínky na šaty a opustit jejich solární panely a pohodové zóny. Jsou vrženi do nového světa. Bez spoilerů lze říci, že konec připomíná Chobotničky z druhého patra a uzavírá tak celé hodnotné dílo. Dílo, které leží mezi odpadem a pěti hvězdami. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Nevěřícný smích od začátku do konce, a to i v pasážích, kde si dva protagonisti jen tak povídají, nebo se procházejí, i v takovýchto chvílích, kdy si myslíte, že se nedá nic pokazit, je to úplně mimózní. Timingem, snímáním, nehodící se ukradnutou hudbou, prkenným herectvím, tím, co říkají. S nástupem vražedných ptáků a „požárem“ v lese pak nepřestávající hurónský smích, horší triky jsem nikdy, nikdy v životě neviděl, a to mám za sebou i komplet tvorbu Berta I. Gordona. Viděl jsem za svůj život už leccos, ve vintage sci-fi žánru z 50.let jsou naprosto neuvěřitelný kousky, jako je ´Mesa of Lost Women´, ´Fire Maidens From Outer Space´, filmy Eda Wooda, ´Robot Monster´, později třeba turecký Hvězdný války ´Dünyayı Kurtaran Adam´, nebo filmy Al Adamsona …. Ale tohle, tohle je zaručeně ten filmařsky nejstrašnější nechtěně zábavný pokus o film, co jsem viděl zhruba za několik desetiletí zpětně. A divím se, že to nezkultovnělo jako ´The Room´ Tommyho Wiseaua, ten potenciál je tam ohromný a díky Festivalu otrlého diváka za to, že to objevil. Takže já tomu opravdu nemohu dát odpad!, tady si opravdu uvědomíte kouzlo média zvaný film, stejně jako u Woodova ´Plánu 9´, a s přihlédnutím ke skutečnosti, že stejně jako Wood si i James Nguyen upřímně myslel, že točí velký biják a dal do toho všechno, žil a dýchal pro to, byť výsledek označit za kumštýřskou katastrofu by byla pochvala. Bez takových lidí by svět filmu byl chudší. ()

tnp101 

všechny recenze uživatele

Jeden z důvodů, proč je The Room považován za nejlepší nejhorší film všech dob je ten, že nevědomě funguje jako parádní komedie, u níž se divák bez nadsázky baví od začátku do konce. Birdemic má s tímto skvostem společné akorát očividné zapálení režiséra s přehnanými ambicemi a umem průměrně inteligentního žáka prvního stupně základní školy (troufám si říct, že i všechny mé „filmy“, co jsme natočili s kamarádem za dvě prázdninová dopoledne u mě doma bez žádného vybavení a rozpočtu před nějakými 15 lety jsou na tom z technického hlediska lépe). Jsem si jistý, že sledování dokumentu nebo filmu o natáčení na způsob The Disaster Artist by bylo parádní, ovšem výsledný film bohatě stačí vidět v nějakém rychlém sestřihu nebo videorecenzi na YouTube (doporučuji „I Hate Everything“). V kompletní stopáži je to nehorázná nuda. Určitá sympatie a kouzlo v tom je. Režisérovi nelze upřít snahu chtít natočit ten nejlepší film a „skrytými“ podtexty upozornit na globální problémy, ale koukat se na to vážně nedá. 10% ()

kajda.l odpad!

všechny recenze uživatele

Kdo neviděl, neuvěří. Tento dokonale rozkošný výtvor si zaslouží své čestné místo mezi 1000 a jedním filmem, které musíte vidět než zemřete (do sobotního podvečera ve společnosti dalších čtyř ČeSeFeĎáků, kteří z toho, co se dělo na obrazovce byli stejně vykulení, jsem nic podobného neviděl). Nebýt toho, že film se celou dobu nesl v závanu nechutné ekologické agitky, která příliš nedávala smysl "Chraňte lesy, jinak nás naši opeření přátelé "počůrají" kyselinou?, případně "vybombardují" jako kamikadze", tak bych byl ochotný za dosud neviděné speciální efekty, nějakou tu zářivou i darovat. Takhle za zásluhy nezbývá nic jiného, než Birdemicu nasolit ryzí a nezpochybnitelný odpádek. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • Režisér James Nguyen film propagoval tak, že svou dodávku oblepil reklamami, umělou krví a ptáky. (L_O_U_S)
  • Mnoho jmen v titulcích je vymyšlených, protože režisér James Nguyen chtěl, aby film vypadal profesionálněji. (L_O_U_S)

Reklama

Reklama