Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Krev - droga upírů! Stihnou vysát vaši krev, dříve než hrůzou ztuhne vám v žilách. - Studentka Kathleen je napadena upírem, a její život se dramaticky změní. Sama se promění v upírku závislou na lidské krvi a začíná si své oběti hledat v ulicích New Yorku. Jednoho dne narazí na Peinu, který se měl stát její obětí, ale zjistí, že je to také upír, který se na rozdíl od ní rozhodl touhu po krvi silou vůle ovládnout. S jeho pomocí Kathleen postupně znovu získává kontrolu nad sebou, dokončí studia a na oslavu uspořádá party, kam pozve své spolužáky a také upíry - členy své "nové rodiny". Černobílý, velice realisticky natočený thriller vykresluje šokující podobnost života upírů a narkomanů a klade otázku: je člověk natolik silný, aby se vzepřel zlu, které ho ovládá? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (30)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Upírsky žáner má mnoho podôb. Gotika, pre puberťákov, eastern, či kombinácie a množstvo iných. Tento obrazovo štýlový ( odporúčam remaster Blu-ray verziu ) príspevok, okorenený ťažkou undergroundovou rapovou hudbou, z toho celého množstva jednoznačne vytŕča. Aj keď hovorí iba obrázkami a nie príbehom, či prepracovanými dialógmi, ponúka niečo iné, na čo som, sme, ste zvyklí. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

V čase krízy a úpadku (únavy) horrorového žánru (90s) je Abel Ferrara priamy nástupca Georgea A. Romera a Toba Hoopera s ich víziou horroru ako nízkorozpočtového indie filmu s výrazným spoločenským presahom. Ferrara spravil veľmi jatrivé podobenstvo o mestskej samote a (nielen) dobových problémoch s narkotikami. Silno 90-tková vec, ktorú nakoniec aj tak prebíja hlavne jej nadčasový charakter. Romerov Martin mixnutý s Jarmuschovým Stranger Than Paradise. Štýlovka. Must see. ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Nesnesitelná lehkost krvesátí. Upíri ako feťáci, ľudstvo ako kolíska večného zla. Kierkegaard, Husserl, Nietzsche, Sartre, Descartes, Feuerbach a ďalší sa z hlbokej temnoty čiernobielej poetiky, ktorá podobne ako hrdinka nerozlišuje medzi „čiernymi“ a „bielymi“, znášajú na diváka a testujú jeho myšlienkové mantinely. Prekladanie archívnymi zábermi, takmer dokumentárne snímané exteriéry pouličného sveta a alegória 90. rokov, drogovej závislosti a nad všetkým sa vznášajúcej hrozby AIDS. Zatiaľ najlepší Ferrara a zrejme jeden zo vzorov, ktoré sa (neúspešne) pokúša napodobniť A Girl Walks Home Alone at Night. 100% Season Challenge Tour 2015 ()

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Jednou větou lze Závislost odbýt jako nepodařený experiment. Snaha podívat se na upírskou tématiku jinak a využít tvůrčích přístupů typických pro alternativní a nezávislou scénu je sama o sobě sympatická ( a v nemalé míře myslím přispívá k poměrně slušnému hodnocení ). Problém nepředstavuje ani fakt, že tvůrci evidentně nechápou nebo ignorují zákonitosti hororového žánru. Z mého pohledu má film vlastně jediný, byť zásadní nedostatek - prakticky nic v něm nefunguje a nedává smysl. Celé to připomíná halucinaci studentky filozofie po požití těžké drogy večer před náročnou zkouškou. Dialogy by myslím v kontextu s děním před kamerou nic neřekly ani univerzitnímu profesorovi a běžného diváka uvedou daleko za práh zoufalství. Chování postav je bizarní, zápletka nijaká a herci dílem nemají co hrát , dílem ani neví jak... Zvlášť bolestné je to u talentované Lili Taylor, která má pochopitelně daleko nejvíc prostoru, jenže ho nemá jak využít. Scénář si neláme hlavu se začleněním upírů do reálného světa, jak mohou přežívat a skrývat svoji podstatu, aniž by byli nápadní. Kdyby se přitom vampirismus šířil takovou rychlostí, s jakou kolem sebe šíří nákazu Kathleen, pak by zvampírovatěla během několika týdnů celá populace. Postava abstinujícího upíra CH. Walkena se objeví, aniž by měla smysl a stejně nesmyslně se vzápětí vytratí...Křečovitý úlet pro festivalové resp. klubové publikum, celkový dojem: 10 % za zajímavou kameru a slušnou hudbu. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Sakra, tak už filosofují i upíři. No, pořád lepší, než třpytit se na slunci. trošku ukázka toho, jak snaha nestíhá záměru, jak nápad předbíhá realizaci, jak se myšlenka vytrácí v interpretaci. Začátek je až skoro úděsnej, nudnej a snad až odpuzující. Trvalo mi dlouho, než jsem se alespoň trochu naladil na podivně pokřivené a na jné frekvenci než ty mé se zmítající vlny příběhu. Stejně jako na projev Lili Taylor, která je velmi zajímavá a pro tuto roli se snad i hodí, ale ten projev je tu a tam poměrně křečovitý. Hrdinka moc mluví vnitřním hlasem. Zbytečně, přehnaně. To samé Walken, který se ve filmu objeví z ničeho nic, bez zjevného důvodu, vysype pár vyprázdněných mouder a zase zmizí. Trochu mě to vzalo až na konci. Záměr, myšlenka a zápletka IMHO zase tak špatné nejsou, ale to provedení to poměrně razantně strhává dolů. Asi jako většina, pokud bych měl něco pochválit, tak kameru a docela se mi líbil i černobílý formát. Pravděpodobně si to budu muset někdy pustit ještě jednou, abych se buď přesvědčil, že to na mě napoprvé opravdu působilo správně, tudíž, slabě, a nebo že mi něco podstatného uteklo a je to film na dlouhodobější trať. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Film bol natočený za 20 dní. (Bilkiz)

Reklama

Reklama