Režie:
Tommy WiseauScénář:
Tommy WiseauKamera:
Todd BarronHudba:
Mladen MilicevicHrají:
Tommy Wiseau, Juliette Danielle, Greg Sestero, Philip Haldiman, Carolyn Minnott, Robyn Paris, Mike Holmes, Kyle VogtObsahy(1)
V Česku a na Slovensku poměrně neznámé dílo si v zámoří získalo velkou pozornost publika a kultovní status. Je totiž obecně považováno za jeden z nejhorších filmů, které kdy byly natočeny.
Hlavního hrdinu Johnnyho si vystřihl sám Wiseau. Johnny nadevše miluje svou nastávající ženu Lisu (Juliette Danielle). Ta je však s jejich vztahem stále méně spokojená a tak svede Johnnyho nejlepšího přítele Marka (Greg Sestero). Johnnymu se postupně hroutí svět, který se mu za posledních sedm let podařilo vybudovat.
Film přitahuje pozornost milovníků nepovedených snímků pro svůj až komický charakter, špatnou práci s herci a absurdní repliky postav. Wiseau je někdy označován za současného Eda Wooda. Promítání filmu se uskutečňuje za bouřlivých reakcí publika, které nahlas komentuje dění na plátně.
(L_O_U_S)
Recenze (493)
Softporno, ze kterého by se udělalo šoufl i východnímu Němci. Až skončí vesmír a všechny hvězdy vyhasnou do absolutní tmy, ani pak bych neměla dostatečné přirovnání, kterým bych mohla ohodnotit tuhle záležitost. ____ Hlavní postava - herec, režisér, scenárista, dramaturg atd. v jednom - vypadá, mluví a hraje jako debil. Vzhledem k tomu, co natočil, tak i debil bude. ____ Nesmyslnost dialogů si podává ruce s neschopností natočit scénu a šílenými hereckými výkony, takže to dohromady tvoří směs, od které jsem se nemohla odtrhnout. Něco, jako kdybyste pozorovali tankem přejetou a piraňami ohlodanou kočku pověšenou na vánoční stromeček Spolku pro vzkříšení mravních hodnot Sodomy a Gomory. ____ Nechci ale lhát: hlavně v druhé části jsem se smála jako blázen. Škoda nevyužitého talentu Carolyn Minnoott, protože ta v roli sebestředné matky z pekel podává výkon, který ji měl z fleku katapultovat do filmů Woodyho Allena. /12. 2. 15./ ()
Ako vraví zákon entropie, vytlačená zubná pasta sa už nedá vrátiť do tuby. Raz videný film sa už bohužiaľ nedá "odvidieť". Tento počin sa mi riadne zavŕtal do hlavy a v podstate zmenil môj pohľad na filmový priemysel. Človek si aspoň uvedomí, koľko profesionality, talentu a snahy treba na to, aby vznikol aspoň priemerný film (hoci aj adaptácia Rosamunde Pilcherovej). Absolútne nehodnotiteľné, ako už poznamenali mnohí, toto si zaslúži buď odpad alebo zlatú päťhviezdu. ()
Tahle věc se naprosto vymyká jakýmkoli běžným měřítkům. Absolutně nezáleží na hodnocení procentuálním či hvězdičkovém, místo odpadu bych tu klidně mohl napsat obrovské WTF a nehodnotit. To, jestli dáte pět hvězdiček nebo odpad!, se podle mě odvíjí jen a pouze od toho, jestli vám hrdinové tohoto filmu přijdou zábavní a smějete se jim, nebo jestli je z duše nenávidíte a chcete je zabít. (Je evidentní, že u mě převládal ten druhý pocit.) Rozhodně nemám nic proti uživatelům, kteří hodnotí plným počtem, protože si dokážu živě představit, jak se u toho královsky bavili. V každém případě je ale The Room neuvěřitelná sračka, jejíž hrůznost je nevyslovitelná. Kdybyste si zkusili představit všechny možné myslitelné chyby, kterých se filmař může ve svém filmu dopustit, tak tady jsou úplně všechny. Tohle by měli promítat na filmových školách jako ukázku toho, jak netočit film. Tommy Wiseau je mimozemšťan z planety Žumpa, jiné vysvětlení mě nenapadá. ()
Viděl jsem vela braků - viděl jsem turecké akční fláky, honduraský ilegální film, filmy Eda Wooda, švédský pornografický thriller, budovatelské a normalizační konverzačky s Gottwaldem - ale tenhle snímek je šílená travestie filmové nestoudnosti. Tommy Wiseau má makabrózní přízvuk, je permanentně sjetý, při souloži mu zní šílené písničky, atmosféru tvoří záběrem na lžičku v rámečku a celé to vypadá jak horší péčko. Již dnes to má ve státech kultovní status, do Evropy se to zatím nedostalo, ale říkám vám, že za 30-40 let to bude pro naše syny a vnuky Ed Wood počátku milénia, tedy zneuznaný neumětel a šmírák, paralela s Glen or Glenda je naprosto zjevná a já jen doufám v další Wiseaův záchvat tvůrčí geniality ... Ale bojím se, že kdyby to chtěl překonat, vesmír imploduje. (ještě větší legrace než samotný film jsou historky z natáčení, kterých je plný net) ()
Já vám nevím... tak nějak sbírám slova, abych napsal aspoň trochu soudný komentář k tomuhle dílu, ale nějak mi to nejde. Připadám si úplně vygumovanej. Přirovnal bych můj současný stav třeba k tomu, jako by mi někdo několik hodin v kuse pouštěl Nyan Cat až do zjebnutí. Tohle je prostě fakt něco nesmazatelného. Nudnější porno scény jsem teda ještě nikde neviděl, hlášky jako „I did not hit her, it's a bullshit! I did NAAAAAT... oh, hi Mark!” nebo „You're tearing me apart, Lisa!” jsou prostě už klasika a Wiseaův hekavý smích mi bude znít v uších asi ještě hodně dlouho. Je to peklo, ale věřím, že až se na to podívám někdy s přáteli v podnapilém stavu a se slušnou zásobou plastových lžiček, pak si to teprve užiju. Do té doby to bude ale nevonný odpádek, pane Wiseau, na to vemte lžičku. –– Edit: Už jsem tak učinil. Zvyšuji na plnou palbu. ()
Galerie (29)
Photo © TPW Films
Zajímavosti (84)
- V původní verzi scénáře se nacházel těžko uvěřitelný kiks. Scéna, kdy se Lisa (Juliette Danielle) svěřuje své matce (Carolyn Minnott), že Johnnyho (Tommy Wiseau) podvedla, měla začínat jako jejich telefonický rozhovor a končit tím, že Lisa doprovodí matku ke dveřím, jako by byla celou dobu fyzicky přítomna. (L_O_U_S)
- Režisér Tommy Wiseau zamýšlel, že by Chris-R (Dan Janjigian) ve své jediné scéně střílel ze skutečné pistole, ale vlastník budovy Birns & Sawyer, kde se film natáčel, nechtěl o funkční zbrani ani slyšet. (L_O_U_S)
- Na filmu se podílely celkem tři kamerové štáby. První opustil natáčení poté, co režisér a představitel Johnnyho Tommy Wiseau odmítl najmout profesionálního produkčního. Druhý štáb se s Wiseauem rozhádal kvůli generátorům, které Wiseau odmítal dovézt, ačkoliv to slíbil. (L_O_U_S)
Reklama