Reklama

Reklama

Srbský film

(festivalový název)
  • Srbsko Srpski film (více)
Trailer

Miloš má milující ženu a syna, žijí poklidným životem, ale peněz mají jako šafránu. Miloš je zkrachovalá pornohvězda, která dříve vydělávala slušný balík peněz a tak je deprimovaný svojí nynější pozicí. Brzy se však naskytne lukrativní nabídka díky kamarádce z branže, která Milošovi dohodí práci pro bohatého režiséra Vukmira. Půjde o natočení velmi ojedinělého projektu, který nemá obdoby a jeho rodinu zajistí po zbytek života. Miloš dlouho neotálí a nabídku přijímá, ovšem to, čeho se později bude muset zúčastnit, změní celý život nejen jemu, ale i celé jeho rodině. (Zeck)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (871)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je snad ten nejzvrácenější film, jaký jsem kdy viděl! Především se mi líbí, s jakou grácií umí Srbové podat i ty nejodpudivější scény. Začátek se jevil spíše jako porno a nejenže jsem se celkem nudil, ale především jsem se podivoval, jak mohl snímek získat tolik pozornosti od hororové komunity. Až do poloviny filmu se totiž nestane vůbec nic a to je možná hlavní důvod, proč Srbský film tolik rozděluje společnost. Čtvrtina diváctva totiž nebyla vůbec schopna dílo dokoukat a na další část to byl až moc velký extrém. Naštěstí v druhé půli začíná ta skvělá znepokojivá řezničina, při níž jsem já sám některé scény pozoroval s přimhouřenýma očima. Scény jako muž co pomůže odrodit dítě a hned ho znásilní prostě nemají obdoby a to ani v hororovém světě! To vše navíc poměrně autenticky a graficky natočené. Já si sice dílo užil a v některých momentech mi dokonce připadalo velice vtipné, ale naprosto chápu rozporuplná hodnocení ostatních. Především však oceňuji originalitu a míru surovosti. Finále je pětihvězdičkový skvost a tak hodnotím velmi kladně i přes velmi pomalou a nudnou první polovinu filmu. 71% ()

2Pac odpad!

všechny recenze uživatele

pred poslednou scenou som bol ochotny dat filmu 4-5*, kedze som vsetky tie sokujuce a kontroverzne sceny chapal, ako paralelu k obcianskej vojne.../ze si presli vsetkym moznym, ale na konci to predsa len nejak ukocirovali.../ zial, ten zaver ma presvedcil, ze tu skor islo o sfilmovanie nejakej uchylky... ()

Reklama

Fr

všechny recenze uživatele

,,JÁ V PODSTATĚ NEVÍM, CO PODEPISUJU. V ČEM TO TEDY VLASTNĚ HRAJU.“ … ,,TO ANI NEMÁŠ VĚDĚT. PROTOŽE KDYBYS TO VĚDĚL, NEBUDEŠ V TOM TAK DOBRÝ“… /// Je to péčko? Je to horor? Je to sadistická uchylárna pro všechny, co to maj rádi tvrdě? Kurva dlouho nevím… Zručně (ty vole, vodpoutej se vod reality a přemejšlej…!) natočený psycho o neopakovaným kouzlu smrti a filmovej zážitek (silný slovo, ale kdo neviděl neuvěří…) drsnější než japonský filmy, na jehož konci ještě dlouho sedíte a nevěřícně civíte – teda jestli potupně neblijete. Je to tak – tímto se Srbáči dostávaj do vedení v pomyslným žebříčku úchylnejch filmů. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímá mě, jak se točilo 8 mm. 2.) Místo ,,uff“ vzdychám ,,snuff“. 3.) Polski film jsem už viděl. (Je ten Srbskej stejně úchylnej?) 4.) Jsem obdivovatelem Jardy Bartáka. 5.) Thx za titule ,,ni.na29“. /// PŘÍBĚH NEVÍM nebo ***** HUMOR ne AKCE * (teda podle toho, co si představuješ) NAPĚTÍ **** (zato tady si můžeš představovat cokoliv) ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Otřesnost Srpskiho filmu spočívá v naprostém setření dvou hranic: hranice mezi podobenstvím a realismem a hranice mezi pojednáváním o věci a předložením téže věci ke konzumaci. Podobenství: "vlastenecký" film. Tomu asi rozumějí jen na Balkáně. (V tomto ohledu je vrcholem Srpskiho filmu obraz „Marie s děďátkem“ ve sklepě v závěru filmu – obraz, jenž hrůzně spojuje Madonu a Pietu v jeden moment.) Realismus: Ano, tohle je realita. Tomu rozumíme všichni. Pojednání a konzumace: Pokud vás vzrušují zvrhlé násilné sexuální scény, tady si je užijete. Srpski film je nabízí na velmi dobré úrovni. Pravý zážitek, skutková vytříbenost. Ale počítejte s tím, že se spolu s Milošem stáváte spolupachatelem i potenciálním „hercem“. Co to dělalo se mnou, o tom raději pomlčím a odkážu na komentář janissky – Srpski film vtahuje diváka do „problematiky“, nabízí mu nejzakázanější zboží, ohrožuje ho i obviňuje. Konfrontace trojí estetiky: Jednak estetika lidského štěstí: šťastná rodina – milující hodný manžel, milující krásná dobrá žena a synek. Potom estetika laciného porna. Naše životní prostředí je proměňováno v titulní stránku pornočasopisu do té míry, že ani nepozorujeme, že se sami stáváme pornoherci. Ne, teď nemluvím o zobrazování sexuality. Mluvím o přeplácané výkladní skříni, z níž na nás řve šunt. Otevřete kterékoli noviny nebo časopis: Porno. Sledujte bilboardy kolem cest: Porno. Přečtěte si kteroukoli firemní nabídku: Porno. Zajděte na dobročinnou akci: Porno. Poslechněte si politiky: Porno. Projděte se v předvánočním čase po Praze: Porno. Zapněte rádio (Nemáte? Nevadí, zajděte do kterékoli restaurace): Porno. Pusťte si „veřejnoprávní“ televizi: Porno. Nakupujte: Porno. Užívejte si: Porno. To je implantovaná estetika laciných pornoherců. To je Miloš, to jsme my. Všimněte si, v jakých sebeponižujících škvárech tento sympatický majitel vysokoškolského diplomu hraje. Třetí je estetika kvalitního produktu. A kvalita je drahá: "pravé umění" pro skutečné fajnšmekry, jak ho nabízí postmoderní jugošský de Sade Vukmir. Obrazově, scénickým prostředím je každá z těchto tří estetik velmi výrazně podána. Všimněte si Milošova rodinného domu, všimněte si scén ve městě, všimněte si designově čistých prostředí, navozujícíh pocit izolované snové intimity, v nichž se natáčí Vukmirův film. (Také tři ženy - Maria, Leila, Doktorka - dokonale odpovídají příslušnému typu.) SPOILER Předvídatelnost Srpskeho filmu paradoxně patří k jeho silným stránkám. Asi od půlky jsem měl čím dál větší strach. Ono hned od začátku bylo zřejmé, o co půjde. A ještě než "to" pořádně začalo, bylo mi jasné, kam se bude ve finále směřovat. Vukmirovo přesvědčivé nadšení nepřipouštělo pochybnosti: věděl jsem, že dojde k rodinnému stekání a hrozně jsem se bál. Bál jsem se tím víc, čím lákavější bylo vidět ty hrozné věci (totiž některé). Na chvilku svitla naděje, že se to nestalo (scéna se stříkačkou). Ale stalo. Vždycky se to stane. Mariiným skokem po švagrově krku pak začíná chvíle oddechu pro diváka, kdy může zapomeout na vlastní vinu a se zadostiučiněním sledovat, jak je zlo potrestáno - rehabilituje se zde pomsta jako nezbytný, leč moderním právním vědomím potlačený základ trestu za zločin; ale dobro už zvítězit nemůže. Přes tu nesmazatelnou hrůzu se sice dostávají k jakémusi zoufalému, nouzovému, ale přece jen svého druhu happyendu (obětí ve sklepě). Ale film ještě nekončí. Nejde to. Tak tedy ještě zoufalejší, ústupový, ale pořád ještě jakoby "happyend". Ale film ještě nekončí... Vítejte v jednadvacátém století, ve světě neomezených možností. Vítejte v pornu. U nás si můžete koupit cokoli – dokud nejste sami proměněni ve zboží. Když o tom nevíte, jste lepší. /// Z překvapivé úrody výstižných komentářů upozorňuji vedle již zmíněné janissky alespoň na larelay, DaViD´82, Ozo. Není odpad jako odpad, aneb srovnej výpověď snoba s Pomovými žvásty. Dále viz fauxthum. /// (Dodatek: Z nových komentářů čti ten od Ninkaa - myslím, že nikdo jiný si nevšímá toho, čeho ona.) () (méně) (více)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Těžko hodnotit. Na jednu stranu si o tom můžeme myslet, že to mohl zplodit jen nějakej magor, na druhou stranu to můžeme brát jako film posunující hranici natočitelného dál. A že se tady k týhle druhý skupině řadí nejeden (úchylnej) uživatel. Mně ten film teda moc nenadchnul, tak 2/3 to je docela uspávající, nevzalo mě to a ani ta závěrečná "ostrá" třetina mě nijak nedostala. Co je moc, to je moc. Někteří uživatelé (ne všichni), co na to vypěli ódy, jsou dle jejich kometáře značně pošahaní, s takovejma individuama bych se znát teda nechtěl... 45% ()

Galerie (26)

Zajímavosti (12)

  • Během října 2010 se snímek dostal i na španělský filmový festival Sitges. Výsledkem bylo, že režisér festivalu Ángel Sala byl obviněn španělským prokurátorem za vystavování dětské pornografie. (Worry77)
  • Ve filmu řidič a pravá ruka Vukmira (Sergej Trifunović), Raša (Miodrag Krčmarik), řekne v celém filmu jen jednu krátkou větu, a to ve chvíli, kdy Miloše (Srdjan Todorović) odveze k sirotčinci, podá mu naslouchátko a řekne: „Tohle si dej do ucha.“ (Kvidoland)

Související novinky

Nejcenzurovanější film desetiletí?

Nejcenzurovanější film desetiletí?

27.11.2010

V Británii určitě. Nechvalně proslulý srbský film, pojmenovaný... ehm, Srpski film, který některé uživatele ČSFD nadchl, jiné dokonale znechutil, se před uvedením na ostrovní trh dočkal výrazného… (více)

Reklama

Reklama