Režie:
François GirardScénář:
Jeffrey CaineKamera:
David FrancoHudba:
Howard ShoreHrají:
Tim Roth, Clive Owen, Catherine McCormack, Jonah Hauer-King, Gerran Howell, Luke Doyle, Misha Handley, Stanley Townsend, Magdalena Cielecka, Eddie Izzard (více)Obsahy(2)
Martin poznal svého adoptivního bratra Dovidla v devíti letech, kdy v Evropě zuřila druhá světová válka. Dovidl, stejně starý polský Žid, který našel útočiště v jeho rodině, byl neuvěřitelně nadaným houslistou. Ve svých jednadvaceti letech měl zažít svůj velký londýnský debut, ale těsně před ním záhadně beze stopy zmizel, což velice zostudilo celou jeho rodinu. Skoro po čtyřiceti letech je Martin svědkem představení mladého houslisty a je překvapen, protože pozná, že takto hrát ho nemohl naučit nikdo jiný než Dovidl. To ho přiměje vydat se na dalekou cestu, která jej dovede k odhalení šokujícího tajemství… (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (27)
Nejsem fanouškem upištěného fidlání na housle, takže mě hudební stránka filmu rozhodně nestrhla, spíš naopak. Zbytek by celkem ušel, pátrání po ztraceném bratrovi proložené záběry z dětství a dospívání bylo docela zajímavé, jen ke konci se už zbytečně táhlo. Plus mi ve výsledku přišlo, že snímek nezapůsobil tak silně, jak měl. Vlastně byl v mnoha ohledech dost odtažitý, proto nemohu přidávat na hodnocení a nechávám to na průměru. /// Viděno na JOJ Cinema s českým dabingem. ()
Spôsob miešania minulosti a súčasnosti pána Girarda nie je zlý. Čakal by som, že ich dominantnosť bude vyrovnaná. Avšak, tá „minulá“ časť je lepším a nielen z hľadiska mladých hereckých výkonov. Vrcholný moment som čakal na záver, ale je to niekde „uprostred“. (Záver: Mimochodom, tá hudba na husliach je prekrásna a z hľadiska emocionálnych pocitov mi trošku pripomenul Schindlerov zoznam.) Tá nastane v scéne, keď Dovidl dozvie pravdu o tom, že čo sa stalo s jeho rodinou. Tá Pieseň Mien aj u mňa vyčaril slzy z očí. Osobné hodnotenie: 75% (***) ()
François Girard se poměrně často věnuje hudebním tématům. V tomto příběhu jde o židovského houslistu počátkem války. Přiznám se, že na mě příběh tak silně nepůsobil. Židé to samozřejmě neměli jak na počátku, tak i v průběhu války jednoduché a jejich přeživší pozůstalí po válce ještě těžší. To nejsilnější se ostatně dozvíme prakticky na konci. Samotné umění přeci jen zmenšovalo utrpení nejen těch talentovaných, ale i jejich posluchačů. Přes některé křivdy a utrpení, jaké svět do té doby nezažil se jde ale jen těžko přenést. Osobně pak chápu i fakt, že bylo složité dál si udržet víru v Boha. ()
Dojemný film hodný zamyšlení, ale odvyprávěný takovým zvláštně odtažitým stylem, že na mě zapůsobila mnohem víc překrásná hudba, která zde zní, než samotný příběh. Tim Roth s přibývajícími léty uzrál jako víno, jeho autentický herecký projev mě velmi oslovil. Clive Owen byl s plnovousem téměř k nepoznání, bohužel se kvůli němu výrazově trochu ztrácel. (60%) ()
Velmi příjemný film. Přestože pojednává o vážných, až tragických tématech - odloučení syna od otce a rodiny, válečná utrpení, holocaust Židů v Polsku, činí tak formou a způsobem, jenž nepřebíjí hlavní téma filmu, jímž je láska životní přátelství dvou chlapců a později mužů z různých zemí, kultur a náboženských vyznání, ale především - láska k hudbě. Herecké výkony Tima Rotha a Cliffa Owena umocňuji emocionální prožitek z celého filmu. ()
Galerie (240)
Zajímavosti (1)
- Celosvětová premiéra proběhla 8. září 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
Reklama