poster

Trabantem napříč Afrikou

Dokumentární / Road movie

Česko, 2010, 96 min

Scénář:

Dan Přibáň
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Z hlediska dokumentárního to rozhodně ještě není ono a je pořád vědět, že šlo hlavně o to, aby dobrodruzi celou cestu zvládli. V dalším díle, "Trabantem až na konec svět", se už ukázalo, že mají i dokumentární tendence. Přesto je krásně vidět, že se jedná o neskutečný pokus o cestování, který rozhodně stojí za pozornost. Dan Přibáň je velký frajer a každá jeho posádka jakbysmet.(3.8.2015)

  • Pepinec
    ****

    A jsme zase u těch kulí, že jo... Já netvrdím, že kdo neproprdí trabantem Afriku, nedojde v životě štěstí. Šťastný nikdy nebude ten, kdo si nesplní sen. A právě k tomu je zapotřebí mít kule, protože to už tak bývá, že sny bývají nereálné a heslo kazisvětů "to nejde" tak semlelo už mnoho snílků. Taky netvrdím, že tenhle dokument je nejlepší, jaký jsem kdy viděl. Není. Jenže já zaprvé moc dobře vím, že předat posluchačům a divákům autentičnost v poměru 20000km ku 96ti minutám dost dobře nejde, a zadruhé beru tuhle podívanou především jako další z mnoha motivací do příštích cest.(29.1.2015)

  • Kosmik 1
    *****

    No páááni! Tak tohle je extra třída v dokumentech. Alespoň v našich luzích a hájích je to něco nevídaného. Neskutečné, co tihle chlapáci a jedna slečna dokázali s trabantama. Fakt jsem čuměl, jak se dnes a denně potýkali s rozmary přírody, ale hlavně s technikou (jednou výfuk, potom zase brzdy, pak kolo, tam svařit tohle, tam zase tamto...). Opravy prováděné někde v pr.elích světa, často v úmorných vedrech (což z dokumentu není až tak znát, ale skutečně tam mohlo někde být i +50°C) a na koleně. Místo heveru kus klády. No prostě dokázali něco, do čeho by se nikdo jen tak nepustil a v trabantech najeli téměř 20.000km napříč Afrikou. Často v místech, kde nikdy nebyla cesta, v poušti, v bahně, v šutrech... Pro mě tedy v dnešním dni větší zážitek a dobrodružství než s Rivaly v F1. Potěšilo mě, že dokument byl pojatý velmi humorně a celá posádka hýřila vtipem a chrlila každou chvíli neskutečné hlášky. "Trabant... technicky je jednodušší snad už jen kolo." :D Nejvíc jsem si užíval Súdán a samozřejmě závěr naprosto parádní. Opravdu smekám, strašně mě to dojalo. 100%(1.3.2014)

  • maseer2
    ****

    po všech stránkách zábavnější a celkově z "dokumentárního hlediska" rozhodně vyspělejší než Trabantem Hedvábnou stezkou.. výborná hudba navíc zdařile pomáhá dotvářet atmosféru skutečného dobrodružství a ve finále nakonec nezbývá nic jiného, než smeknout před touhle skupinkou nadšenců, která se i přes tuny překážek nebála splnit si jeden velký sen.. jednoznačně palec nahoru!(25.11.2012)

  • Jermann
    *****

    Překrásně kolorované bakelitové dobrodružství, které určitě stálo za všechny ty prachy a nervy. Po pouhé desetidenní zkušenosti s Afrikou mám aspoň nějakou tu představu jak vysilující a zároveň osvobozující je soustavně reagovat na nové situace v neznámém prostředí. Fungovat tímto způsobem čtvrt roku, navíc za volantem náladového skládacího autíčka .. to zní jako über-výzva. Tiše závidím.(13.11.2012)

  • - Průměrná spotřeba benzínu se během výpravy vyšplhala na 6,5 l/100 km. (MTHRFCKR)

  • - Členové výpravy se rozhodli podpořit projekty na pomoc v Africe, proto navštívili školy a chráněné dílny, a své trabanty nabídly dětem k dispozici jako malířské plátno. Vznikl tak neopakovatelný artefakt a unikát nevyčíslitelné hodnoty. Expedice zajišťuje dopravu trabantů zpátky domů a ve spolupráci s Člověkem v tísni uspořádání charitativní aukci na pomoc africkým projektům této organizace. (heyda)

  • - Svoji expedici zahájili trabanti 6. září na Vyšehradu. Plánovaný odjezd byl přibližně na poledne, z důvodu poruchy na expedičním trabantu se o několik hodin opozdil. (heyda)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace