Reklama

Reklama

Držitelka Oscara Charlize Theron si zahrála Mavis Gary, autorku literatury pro mládež a bývalou královnu krásy, která se brzy po rozvodu vrací do svého rodného městečka v Minnesotě. Chce si připomenout dny své slávy a také oživit dávný vztah se svým přítelem ze střední, který je však šťastně ženatý a právě se mu narodila dcera. Jenže návrat domů je mnohem obtížnější, než si představovala. Mavis se naštěstí spřátelí s bývalým spolužákem, který se stejně jako ona ještě nevymanil ze středoškolských dní... (Magic Box)

(více)

Videa (23)

Trailer 1

Recenze (325)

Matty 

všechny recenze uživatele

Reitman zvolil opačný směr než jeho vzor Alexander Payne, zkoušející v Dětech mojich, kolik smířlivosti vůči postavám diváci snesou, a po bezpečném lítání v oblacích se vrátil zpátky na zem. „Životní pravdy“ sice nadále balí se stejnou úhledností, ale rozhodně nehladí po srsti, nezamlčuje, že život je občas hnusný, že k němu kromě věcí příjemných a milých patří i lhaní, frustrace, cynismus, prsní vycpávky a vytahané pyžamo Hello Kitty. V něm autorka knih pro mládež (na jejichž mentální úrovni sama zamrzla) Mavis Garyová vyráží dobýt zpátky to, co považuje za své vlastnictví. Její křížová výprava má ve skutečnosti blíže k úniku. Před budoucnost, která ji děsí, před přítomností, z níž se navzdory vší snaze zřejmě „nevychlastá“. Cíl je jasný, leč na hrdinku americké tragikomedie značně atypický: chce rozvrátit manželství bývalého přítele, jediného muže, s snímž – jak se sama přesvědčuje – byla šťastná. Amorální jednání, vedoucí k despektu ostatních, Mavis pomáhá překonat tvůrčí blok, čím dochází k oddělení pracovní a osobní linie, jejichž vyřešení jindy bývá pevně provázané. Mavis je egocentrická, nezodpovědná, bezcitná, konzumem infikovaná a neváží si, čeho dosáhla. Její chabě maskované nedostatky obnažuje dobrotivost okolních postav, které sice nic moc nevlastní, ale alespoň navenek vypadají spokojeně. Přese všechnu svou mrchovitost si Mavis zaslouží určité sympatie. Jednak nemáme, koho jiného bychom jimi obdarovali, a pak – její chování je autentické. Skutečnost, že dělá něco špatného a zdaleka ne ve všem má pravdu, z ní činí nejsnazší objekt k identifikaci, což mi ze strany režiséra a scenáristky přijde jako akt roztomilé podvratnosti. Podobně jako voice-overové užití kýčovitého stylu literatury pro teenagery. Otázku, kde končí stylizace a začíná autorčina reflexe vlastního nitra, nechávají tvůrci moudře otevřenou, díky čemu se jednoznačnému výkladu vzpírá také závěr. Film v lecčem dospělejší a pravdivější než Juno musel svou kousavost vykoupit potlačením líbivosti a tedy snížením divácké atraktivity a komerčního potenciálu. Přesto doufám, že tímto spolupráce Reitmana a Codyové neskončí a jsem zvědav, kam dál bude směřovat. 80% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton, BigDeal, Tayen, noriaki ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Veškerý kouzlo filmu se jmenuje Charlize Theron, ta v tom nehrát, tak má film stejnej význam jako ponorka na Sahaře. Charlize je stále krásnější a krásnější až mám pocit, že nejkrásnější bude tak dvacet let po svý smrti. Krom krásy má však i schopnost zahrát v libovolným žánru na výbornou a to i v žánru sračka ke kterýmu tenhle biják má jinak celkem blízko. ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Asi najslabší Reitman, ale furt je to pecka, ktorá väčšinu tohtoročných oscaroviek s prehľadom splachuje. Navyše to postupne zreje. Zdanlivo riedky dej plný melancholických nálad a občasných hysterických výbuchov v skutočnosti dobre odráža stavy hlavnej hrdinky. Je to celé dobre vymyslené, komplexné, s jasne čitateľným druhým plánom (autorka teenagerských kníh je stále nezrelá osoba, ktorá nemá šajnu o reálnom živote). Navyše Charlize je vo všetkých ohľadoch dokonalá "prom queen bitch" a nenominovanie na Oscara za tento skvelý výkon je brutálny omyl. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Docela nevýrazný FILM pro single MILFky na to, jaké jména spojuje. Na Charlize se (opět) sakra dobře kouká a baví i poznávání její postavy, které je - spolu s interakcí s jejím vyvoleným Patrickem Wilsonem - motorem filmu. S postavami ve městečku, do kterého se vrátí z “velkého světa a úspěchu”, se ale v druhé polovině určitě dala rozehrát zajímavější, vícevrstvá vztahovka obohacující hlavní motiv. Nejlepší a vlastně jediná zapamatovatelná scéna filmu (oslava) z něj zároveň udělá příběhovou banalitku, kterou byste od filmu nečekali, “protože v něm přece určitě musí jít o něco více”. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Zvláštní směs hořké komedie a tvrdé reality života. Příběh ženy, která ač na prahu čtyřicítky, stále létá v oblacích své dávné středoškolské slávy, nedokáže se smířit s tím, že její život ale hlavně život těch, které na prahu dospělosti znala a kteří ji obdivovali, už se dávno posunul. Charlize Theron se skvěle snaží dát své hrdince lidskost a hloubku, ale scénář jí bohužel nechává těsně za hranicí uvěřitelnosti a chvílemi tlačí na pilu až moc. Možná existují lidé, kteří žijí v takovéhle iluzi, ale ti už pak patří spíš do zdravotnického zařízení než do amerického komediálního filmu. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (12)

  • Filmový štáb natáčel i v okolí světově proslulého mrakodrapu Churchill Apartments v Minneapolis. (Conspi)
  • Červený Mini Cooper Mavis Garyové (Charlize Theron) je identický s vozem, který postava Charlize Theron řídila během závěrečné honičky ve filmu Loupěž po Italsku (2003). (Conspi)
  • Natáčení probíhalo od 18. října 2010 do 3. prosince téhož roku v New Yorku a v Minnesotě. (Stoka)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.…

Charlize Theron a zrození futuristické agentky?

Charlize Theron a zrození futuristické agentky?

20.04.2012

Moc pěkně se nám poslední dobou rozjela. V Znovu a jinak podala jeden z nejlepších výkonů kariéry a brzy ji uvidíme ve dvou filmech, které patří k nejočekávanějším trhákům letošního léta – ve fantasy…

Reklama

Reklama