Reklama

Reklama

Držitelka Oscara Charlize Theron si zahrála Mavis Gary, autorku literatury pro mládež a bývalou královnu krásy, která se brzy po rozvodu vrací do svého rodného městečka v Minnesotě. Chce si připomenout dny své slávy a také oživit dávný vztah se svým přítelem ze střední, který je však šťastně ženatý a právě se mu narodila dcera. Jenže návrat domů je mnohem obtížnější, než si představovala. Mavis se naštěstí spřátelí s bývalým spolužákem, který se stejně jako ona ještě nevymanil ze středoškolských dní... (Magic Box)

(více)

Videa (23)

Trailer 1

Recenze (326)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Mám v sobě tolik empatie, že dokáži soucítit i s královnou krásy, která trpí tím, že lidé neoceňují její inteligenci. A Mavis k tomuto traumatu přidává chlast, sex a touhu zničit jedno dokonalé manželství. Je to zkrátka čítanková koza, která nesleze z plátna a věnuje se pedikúře víc, než jsem schopen zvládnout. Samozřejmě si u mě trošku vylepšila pozici při sexu s tlouštíkem bez penisu, ale kdybych napsal, že mě to bavilo, tak bych lhal. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

KOMENTÁŘ MŮŽE OBSAHOVAT LEHKÉ SPOILERY. Oblíbený film jedné mé kamarádky, která na něj dle svých slov kouká vždy, když má depku, protože náladu jí to sice nezlepší, ale oceňuje vidět, že vždycky může být hůř. Na tom asi něco je. Sám sebe jsem ovšem v pokušení se ptát, zda je na tom hlavní postava skutečně tak špatně - když ke konci před davem těch buranů pronese, že "má problémy", v duchu jsem se ptal, jaké problémy to mají krucinál být - oká, tak se její knížky přestávají prodávat, ráda si přihne, je čerstvě rozvedená a chtěla by nereálně oživit jednu vzpomínku ze střední, ale to není nic, s čím by se nedalo něco dělat. Samotný závěr tento můj dojem pouze umocnil, protože jsem ho pochopil tak, že jí ten návrat do rodného města pomohl ujasnit si nějaké věci a začít - znovu a jinak. Takže vlastně skoro až takový happy end. Film mě v každém ohledu bavil - ačkoli je to asi neslabší Reitman (z těch, co jsem viděl), je třeba tu "slabost" chápat v uvozovkách, protože pokud něco na filmech tohoto chlapíka oceňuji, je to jeho schopnost přivádět na svět neobyčejně silné filmy o hledání štěstí, životních prioritách a zásadních otázkách, kterým všichni v životě čelíme - slovy Gauguina, odkud přicházíme, kdo jsme a kam jdeme. Vážně mi mimořádně imponuje tím, jak se ve všech svých filmech tohoto leitmotivu drží! Čili výtky, které bych k tomuto filmu měl, jsou spíše intuitivního rázu - děj mi celkově přijde hodně nepravděpodobný a samotný závěr mě moc neoslovil, protože je takový - něco mezi předčasně useklým a povrchně vágním - osobně bych asi ocenil něco víc dramatického, třeba kdyby Mavis na konci umřela, otěhotněla s tím mrzákem, nebo tak něco. Její postava je každopádně v neobyčejné herecké kreaci Charlize Theron nesmírně působivá, křehká, dojemná a zranitelná - když člověk sleduje všechny ty její zkrášlovací procedury a maskovací pózy (nesmírně dojemná scéna, kdy si čekání v restauraci krátí předstíranou pozorností věnovanou telefonu, na kterém náhodně mačká na klávesnici nesmyslné znaky, aby to vypadalo, že něco soustředěně píše), nemůže k ní necítit soucit a sympatie současně. Vlastně, možná byla Charlize Theron pro tuto roli až moc atraktivní - když člověk sleduje tak nádhernou babu, těžko věřit tomu, že by jí normální chlap dokázal odolat, kdyby po něm tak okatě vyjížděla jako po Buddym (jehož manželka vedle ní vypadá jako usedlá šedá myš z provinčního zapadákova, která jí nesahá ani po kotníky). Už jen pro požitek z jejího herectví stojí tento film za vidění. Výtečný a zde na ČSFD hluboce nedoceněný film. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Reitman zvolil opačný směr než jeho vzor Alexander Payne, zkoušející v Dětech mojich, kolik smířlivosti vůči postavám diváci snesou, a po bezpečném lítání v oblacích se vrátil zpátky na zem. „Životní pravdy“ sice nadále balí se stejnou úhledností, ale rozhodně nehladí po srsti, nezamlčuje, že život je občas hnusný, že k němu kromě věcí příjemných a milých patří i lhaní, frustrace, cynismus, prsní vycpávky a vytahané pyžamo Hello Kitty. V něm autorka knih pro mládež (na jejichž mentální úrovni sama zamrzla) Mavis Garyová vyráží dobýt zpátky to, co považuje za své vlastnictví. Její křížová výprava má ve skutečnosti blíže k úniku. Před budoucnost, která ji děsí, před přítomností, z níž se navzdory vší snaze zřejmě „nevychlastá“. Cíl je jasný, leč na hrdinku americké tragikomedie značně atypický: chce rozvrátit manželství bývalého přítele, jediného muže, s snímž – jak se sama přesvědčuje – byla šťastná. Amorální jednání, vedoucí k despektu ostatních, Mavis pomáhá překonat tvůrčí blok, čím dochází k oddělení pracovní a osobní linie, jejichž vyřešení jindy bývá pevně provázané. Mavis je egocentrická, nezodpovědná, bezcitná, konzumem infikovaná a neváží si, čeho dosáhla. Její chabě maskované nedostatky obnažuje dobrotivost okolních postav, které sice nic moc nevlastní, ale alespoň navenek vypadají spokojeně. Přese všechnu svou mrchovitost si Mavis zaslouží určité sympatie. Jednak nemáme, koho jiného bychom jimi obdarovali, a pak – její chování je autentické. Skutečnost, že dělá něco špatného a zdaleka ne ve všem má pravdu, z ní činí nejsnazší objekt k identifikaci, což mi ze strany režiséra a scenáristky přijde jako akt roztomilé podvratnosti. Podobně jako voice-overové užití kýčovitého stylu literatury pro teenagery. Otázku, kde končí stylizace a začíná autorčina reflexe vlastního nitra, nechávají tvůrci moudře otevřenou, díky čemu se jednoznačnému výkladu vzpírá také závěr. Film v lecčem dospělejší a pravdivější než Juno musel svou kousavost vykoupit potlačením líbivosti a tedy snížením divácké atraktivity a komerčního potenciálu. Přesto doufám, že tímto spolupráce Reitmana a Codyové neskončí a jsem zvědav, kam dál bude směřovat. 80% Zajímavé komentáře: Traffic, Anderton, BigDeal, Tayen, noriaki ()

teutates 

všechny recenze uživatele

"Mladá, úspěšná, krásná, emancipovaná", na rozhraní věku hledá sebe sama… tomu bych věřil. Reitman tohle umí, navodí atmosféru, které se člověk jen těžko zbavuje. Charlize co by dospělý puberťák, která zůstala někde mezi se vrací do pomezí. Odhodlaná najit svou bývalou lásku, bla, bla… každopádně min. mně si Mavis získala, ehm. Maloměstská ironie. 6/10 ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Dafuq did I just see? Trochu drsnejšie to vyjadril Woody (zbytočný film o hlúpej krave), nicméně sa blíži mojim dojmom. Stačila by aj 1* za tú znôšku zbytočností doplnených klišé, ale uznávam, že Charlize zahrala dobre a Matt bol napriek všetkému predsa len sympatickou postavou (na rozdiel od hlavnej hrdinky, ktorá naozaj nie je nič iné len hlúpa krava). ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • V scéne, kde Mavis Gary (Charlize Theron) vyťahuje v aute z kabelky kazetu, vidno, že je pretočená úplne na začiatok. Keď ju však dá do prehrávača, kazeta sa spustí počas piesne. (Laslo)
  • Červený Mini Cooper Mavis Garyové (Charlize Theron) je identický s vozem, který postava Charlize Theron řídila během závěrečné honičky ve filmu Loupěž po Italsku (2003). (Conspi)
  • Scéna ve Woody baru v Minnesotě byla natáčená v New Yorku na Long Islandu. (zuza99)

Související novinky

Co chystá Jason Reitman?

Co chystá Jason Reitman?

10.05.2016

Po Děkujeme, že kouříte, Juno a Lítám v tom patřil Jason Reitman mezi nejobletovanější mladé režiséry. Po Znovu a jinak, Prodlouženém víkendu a Mužích, ženách a dětech už mu ale tolik lidí nevěří.… (více)

Charlize Theron a zrození futuristické agentky?

Charlize Theron a zrození futuristické agentky?

20.04.2012

Moc pěkně se nám poslední dobou rozjela. V Znovu a jinak podala jeden z nejlepších výkonů kariéry a brzy ji uvidíme ve dvou filmech, které patří k nejočekávanějším trhákům letošního léta – ve fantasy… (více)

Reklama

Reklama