Obsahy(1)
Autorovi kontroverzných KIDS, newyorskému fotografovi Larrymu Clarkovi, zachutila sláva a tak sa ju snaží zopakovať s ešte väčšou dávkou sexuálnej otvorenosti. Zatiaľ čo v KIDS bol sex medzi deckami niečím, čo im ničilo životy, v Ken Parkovi už decká žiadne životy nemajú a sex je pre ne tým posledným, čo ich drží nad vodou. Ústrednými postavami sú mladý kalifornský skateboardista a jeho kamaráti, a veľkú rolu tu hrajú tiež rodičia a starí rodičia, ktorých vzťah k deťom (a naopak) je stredobodom sociálnej kritiky filmu. Vo filme sa prelínajú štyri individuálne príbehy, pričom zvraty v deji prichádzajú vo chvíľach, kedy by sme ich očakávali najmenej. Kameraman a spolurežisér filmu Ed Lachman zhŕňa jeho posolstvo do krátkej repliky: "Aj dospelí aj mladí, všetci sú obeťami." (POMO)
(více)Recenze (286)
Když v závěru filmu sní trojice hrdinů o Rajském ostrově, kde se pořád jenom šuká, promlouvá k nám vlastně hlas tvůrce, který si s povzdechem uvědomuje, že film, jehož jediným obsahem tvoří soulož, onanie, sexuální úchylky a dialogy o tomtéž, bude zřejmě v současném světě působit poněkud prázdně. A také ano. Nemám nic proti explicitně předváděným praktikám, ale, dámy odpustí, mám-li chuť na ně voyeursky zírat, raději si pustím porno. Obsahu je tam zhruba stejně, zato více detailů. Ken Park je klasickým produktem povrchního spektáklu, který zapomíná, že skutečný šok nepřichází z povrchu, ale zevnitř. Tenhle film ale žádný vnitřek nemá. ()
Tento film je jakýmsi pelmelem různých zážitků a událostí teenagerů z jednoho amerického, tuším kalifornského, města. Tvůrci se spíše snažili diváky šokovat některými sexuálně otevřenými scénami, i tak si myslím, že se to spíše nepovedlo. Na rozdíl od jiných úchylárnen z poslední doby, jako je Rána v srdci či Šnup, se na tento snímek dá koukat. ()
Vetsina komentatoru na csfd je uplne mimo. Tohle je castecne soft a castecne nadsazena verze toho, co Larry Clark prozival ve svem mladi v Oklahome. Doporucuju si vygoolit nejake jeho dokumentarni fotky. Stejne jako v Kids zbavuje filmove teenagery hollywodskeho pozlatka, ktere je videt vsude jinde. ()
Od Clarka jsem viděl Kids a Šikanu a oba filmy považuju za celkem dobrý, takže jsem se nenechal odradit jménem režiséra ani negativníma komentářema. Ken Park snad může šokovat jenom někoho, kdo žádný jiný Clarkovo dílo neviděl a je zvyklej koukat na neškodný rodinný filmy o tom, jak v papundeklový čtvrti na předměstí žijou za těma bílejma papundeklovejma zdma dokonalý rodiny s chápajícíma a hodnejma rodičema, synem, kterej je nejlepší quarterback ve školnim týmu, a dcerou, která je premiantkou třídy a už má podanou přihlášku na Harward. Larry Clark to opět všechno zadupává do země svym poněkud svéráznym způsobem. To znamená, že je film plnej šukání a pohlavních orgánů. Samozřejmě, že to je zbytečný a samoúčelný a klidně by jen stačilo naznačit. Opravdu nebylo nutný, aby snad 1/4 filmu tvořily detailní záběry, jak někdo šuká nebo si honí péro. Ale to je prostě rukopis Larryho Clarka. Jinak něco jako smysl filmu jsem objevil až v poslední větě. Pro někoho by možná bylo lepší, kdyby jeho matka šla na potrat, než žít v tomhle prostředí. Akorát mam pocit, že Clark prostě moc tlačí na pilu. Ukazuje tam příběhy 4 kamarádů, z nichž každej má opravdu bizarní zážitky. Jako věřim, že někde se něco podobnýho určitě občas stává, ale aby se tohle všechno odehrálo během pár dní prakticky v jedný ulici? To je trochu moc. Stačilo vzít třeba jenom jeden příběh a víc na něm zapracovat. ()
Ale jo, Ken Park si čtyři rozhodně zaslouží. Netřeba srážet hodnocení jen kvůli jménu režiséra Clarka, který je jinak režisérem opravdu mizerným. I když koukám, že má snímek na svědomí režisérské duo. Možná v tom tkví onen zakopaný pes. ~ Velmi kontroverzní drama nejen o stavu americké mládeže, ale celé západní společnosti. Sledujeme pokrytectví / egoismus / skrytou agresi / citovou vyprahlost / osamocenost. Sledujeme fungování společnosti, která vyžaduje principy, které přitom sama porušuje. Sex je znázorněn coby to jediné hezké a smysluplné, coby únik z reality. Sledujeme obnaženou NEFUNKČNOST rodinných / mezigeneračních / partnerských vztahů. Sledujeme ZVRÁCENOST dnešní společnosti VYHNANOU DO EXTRÉMU. A tato skutečnost je problematická, jelikož právě jakási maximalizace negativismů / transformace myšlenek a tužeb v reálné činy / hyperbolické konání postav jsou dle mého soudu nadbytečné a podlamují realističnost sdělovaného. Nicméně je to také jedna z možností, jak k této látce a kritice společnosti přistoupit. A možná kdyby tvůrci nezvolili tuto poměrně radikální cestu, nebylo by kolem jejich díla tolik pozdvižení. Na rozdíl od většiny ostatních si však nemyslím, že by zde byl problém v naturalismu či explicitě sexuálních scén. ~ Naopak oceňuji promyšlené řazení scén, s čímž souvisí sofistikovaný nástup nových postav na scénu, o nichž již před tím byla řeč. Za povšimnutí také stojí fakt, že sama postava Ken Parka se ve filmu v podstatě nevyskytuje, ačkoliv film nese její název. Jeho mikropříběh film pouze otvírá a posléze uzavírá, řekněme i generalizuje. /spoilery!/ Ken Park si vystřelí mozek z hlavy už na začátku. Na konci zjistíme, že tak učinil poté, co zjistil, že jeho přítelkyně s ním čeká dítě. Základní otázka tedy zní: přivést dítě do takovéhoto světa? Kameraman a spolurežisér Lachman údajně řekl: 'Jak dospělí, tak mladí, všichni jsou oběťmi.' ~ Podceňovaný, neprávem odsuzovaný snímek. Clark se zde nesnaží pouze šokovat jako v ostatních jeho pokusech, ale je zde (ať už záměrně či nikoliv) relativně komplexní a staví na dobrém scénáři. ()
Reklama