Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    **

    Vlado sám sebe pasuje na divadelního herce a nadsamce. Se svou mladou ženou, jejíž postava skutečně odpovídá postavě matky čtyř dětí, ikdyž možná, že i toto měla být parodie, prožívá špatné období bez práce. Štancel problematice rozhodně rozumí, neb v Černých ovcích už se snaží hrát velmi dlouho, nicméně, stejně jako u Pamětnice, nechápu jeho sebevědomí točit. Vše je pojato křečovitým humorem a snahou o parodii, či snad, když to přeženu, o satiru, znázorňující neoddiskutovatelně zoufalou situaci na trhu práce. Myšlenka, kterou zde nastiňuje Aelita je výborná, nicméně film s tím nemá nic společného. Tragičtí herci, stupidní sexistický humor a směšný i téma degradující závěr vše potvrzuje. Dvě za imaginární scénu z hospody, a také za to, že Vlado neobsadil Magnuska.(8.2.2014)

  • Vesecký
    *

    Abych tomu dal odpad, tomu zabránily scény moderní manželky se svojí asistentkou a pak skvělá scéna instruktáže "Jak se chovat při přijímacím pohovoru". Protože jsem tohle před lety sám zažil, tak mi to mnohé připomnělo včetně toho, že jsem sám měl chování poctivého Zrzavého. Jinak to byl sled nesmyslných scének a rádobygagů, z nichž vyslovenými trapasy byla scéna v hospodě a golf na hřbitově. Přitom o rekvalifikaci tu nebyla ani řeč, pomíjím-li rekvalifikaci herce na zploditele. Jedna hvězda.(24.7.2014)

  • tsatsiki
    *

    Když bych tento film nebral vážně a bral to jako satiru, tak by se to možná dalo. Asi dvakrát sem se i zasmál, ale jinak tento film je směs trapnosti a amaterismu. Štancel jako režisér hrůza, scénář ten je ještě horší a kameraman ten taky za moc nestál. Nejvíc, co mě dostalo, že mají kameru na tv filmy. Rekvalifikace je důkazem toho, že dnes tu může točit každý blbec, který sežene peníze na film. Nechápu, kdo financoval tento film, vím jen, že měl dobrou reklamu, ale v kinech propadl a já se ani nedivíím. Dát za toto peníze za lístek do kina, tak je chci za každou cenu zpátky, protože toto je zlodějna, chtít za tento film jakoukoli částku. Jedinný světlý moment na filmu je Pavel Vondruška, který tu hraje dědulu s Alzeimerovou nemocí a Sitta se Štolpou. Jinak je to jedna jedná velká trapná, nudná, rádoby komedie. Ale na druhou stranu je dobře, že se někdo pokusil natočit film o problému dnešní doby. Nezaměstnanosti.20%(1.9.2013)

  • Gekacuk
    *****

    Bravo, vynikající satira na dnešní poměry. Jsou filmy, které diváci ocení až po mnoha letech. Z českých je to z těch starších například Řeka, Marijka nevěrnice, Extase. Z novějších pak určitě Ulovit miliardáře a nyní Rekvalifikace. Co na tom, že je z toho cítit málo peněz. Který podnikatel by na to taky přispěl? Mohl by se třeba poznat. Důležitější je ta pravdivost a realita života v postmoderní zglobalizované době, kdy nám vládne lumpenburžoazie. Zápletky ve filmu nejsou totiž příliš nadnesené. Podnikatel platí 5000 Kč za příraz a kolik platil nejmenovaný ještě nedávno šéf Světové banky a kandidát na francouzského prezidenta? Tomu servírovali lehké děvy až do postele a on to bral jako samozřejmost. Vlado Štancel se v závěru filmu dobře jistí smlouvami o přivedení do jiného stavu a dokonce mu to kryje pojišťovna. A co jiného jsou smlouvy nejvyhlášenějšího českého prasáka Dr. Bartáka s asistentkami o poskytování nadstandartních sexuálních služeb? Nic v tom filmu není mimo realitu. Ani ten golfový pronájem hřbitova. Takoví „podnikatelé“ a úplatní politici (starostové) jsou totiž všude kolem nás, v každém městě. Film nám zobrazuje, jak někteří naši spoluobčané už nevědí „co by“ a druzí zase nevědí „z které do které“. To je rozdíl mezi starostmi, jak uživit rodinu na jedné straně a nepřekročit dobu pobytu na slunci ani o sekundu na straně druhé. Film nám například u rekvalifikačního školení ukazuje, jak jsme papežštější než papež a přejímáme každou kravinu z ciziny. Taky jsme se dověděli, že tahle země není pro starý a vzdělaný lidi. V padesáti je člověk na odpis.... Co čekat od národa, který strpěl v čele vlády člověka, který běhal s holýma kulama kolem toskánských bazénů? Co čekat od lidí, s kterými nepohne ani slovutný pražský horolezec a jeho kamarád, který když se napije, tak opravdu špatně řídí? Co čekat od lidí, kteří jen kroutí hlavou nad miliony v krabici od vína? Třeba si poslechnou další část velkého díla „Přemluv bábu“, zanadávají si a nechají si zase s…t na hlavu. A proto vyjadřuji velký dík umělcům, kteří nejsou aktivističtí a tendenční a snaží se burcovat. Příkladem jim budou: Vorel, Štancel, Klus, Xindl X, Koller a další.(2.6.2012)

  • pytlik...
    *****

    Od té doby, co jsem shlédl těch několik málo filmů s Vlado Štanclem vím, že v budoucím životě nechci být ani mouchou, abych mohl koukat na ženské v koupelnách, ani slavnou zpěvačkou, ani vítězem tour de france, ale jedině Vlado Štanclem. Ten člověk je prostě bůh, jeden z nejlepších komiků, co se kdy narodili. Už jeho image je k počůrání se smíchy, a co teprve když promluví svým nářečím, a co teprve když pronese nějakou tu hlášku. Například z tohohle filmu si pouštím jednu scénu pořád dokola (já se nezlobím... já jsem nasranej!) a chechtám se, až sousedi bouchají na topení. Čili 50x shlédnutá dvouminutová scéna, to znamená 100 minut maximální zábavy, i kdyby všechno ostatní ve filmu byl odpad (což ani náhodou není), je to jasných pět a né že né.(21.4.2013)