Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Rekvalifikace mapuje situaci člověka, který svým věkem přesáhl padesátku, přišel ne vlastní vinou o práci, a nyní ji hledá. Příběh pana Zrzavého je napsaný podle neobyčejných zážitků obyčejných lidí. Jeho vzorem jsou tisíce odborníků ve zralém věku, kteří vlivem vnějších okolností přišli o práci. Poněkud absurdní dobrodružství nezaměstnaného pana Zrzavého se prolíná s příběhem mužů z druhého konce společnosti. Mafiáni Oskar se Žoržem si užívají života plnými doušky. Mají na to. Je vůbec něco, co by si nemohli dovolit? Jestli něco takového existuje, uvidíte ve filmu plném absurdit, paradoxů a humoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (44)

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, střední část nebyla tak špatná... ale ta televiznost z toho kouká na všechny strany a ubíjela mne neschopnost střihače prosadit si teď, v této chvíli, kdy je to potřeba, střih, a ne pokračování záběru a dalšího žvatlání. Některé scény jsou slušně vypointované (Oskar u doktora, přijímací pohovor na zametače, háček na obraz), ale jiné jsou zoufale nevtipné. Přitom samotný nápad je dobrý, ba nosný, zvlášť v dnešní době, ale takto zpracované je to jen roztahaná bakalářská povídka. "Milí Bakaláři, jednoho dne jsem ne vlastní vinou přišel o práci..." Slušná kamera, ta se mi líbila asi nejvíc. Ale jinak by tomu prospělo hlubší dramaturgičtější propracování, aby nešlo jen o jednoduchou a rychlou historku, spíchnutou stylem Černých ovcí. ()

tsatsiki 

všechny recenze uživatele

Když bych tento film nebral vážně a bral to jako satiru, tak by se to možná dalo. Asi dvakrát sem se i zasmál, ale jinak tento film je směs trapnosti a amaterismu. Štancel jako režisér hrůza, scénář ten je ještě horší a kameraman ten taky za moc nestál. Nejvíc, co mě dostalo, že mají kameru na tv filmy. Rekvalifikace je důkazem toho, že dnes tu může točit každý blbec, který sežene peníze na film. Nechápu, kdo financoval tento film, vím jen, že měl dobrou reklamu, ale v kinech propadl a já se ani nedivíím. Dát za toto peníze za lístek do kina, tak je chci za každou cenu zpátky, protože toto je zlodějna, chtít za tento film jakoukoli částku. Jedinný světlý moment na filmu je Pavel Vondruška, který tu hraje dědulu s Alzeimerovou nemocí a Sitta se Štolpou. Jinak je to jedna jedná velká trapná, nudná, rádoby komedie. Ale na druhou stranu je dobře, že se někdo pokusil natočit film o problému dnešní doby. Nezaměstnanosti.20% ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Celovečerní česká so(n)da, která odhaluje všechny vrstvy české společnost, potažmo jakékoliv měšťanské společnosti, vyjímaje politiky a bezdomovce. Je to satira a karikatura, ne umění, které je zbytečné v tomto filmu hledat. Naopak právě v takovém svém pojetí zrcadlí Rekvalifikace nejen absurditu umělého vytváření konceptu práce jako jediného oficiálně uznávaného zdroje obživy, ale i současnou podobu většiny českých filmů, zůstanu-li jen u domácí produkce. Hollywoodská produkce se odlišuje jen filmovějším vizuálem a hereckou hrou. Světlé výjimky jen zesilují celkový dojem. ____ Ještě k nutnosti práce. V současné civilizaci práce, která je často jalová nebo jen imitovaná, není vždy nezbytně nutná pro přežití lidstva, je však skoro jediným způsobem aktivního obstarávání peněz jako symbolického směnného prostředku. V souvislosti s tím je příznačné prohlášení anarchistů, s kterým v roce 2010 polepili plakáty s nápisem: „Za práci, co není děvka prodejná!" výlohy a vchodové dveře institucí práce a symbolicky je uzavřeli. K tomu řekli: „Blíží se 1. máj, chceme ve „Svátek práce" poukázat na podstatu námezdní práce, kterou zcela záměrně přirovnáváme k prostituci. Není totiž velký rozdíl mezi tím, když někdo nabízí své tělo za účelem placeného sexu, který není radostí a rozkoší, nýbrž rutinou a způsobem přežívání, a tím, když někdo nabízí své ruce či mozek za účelem námezdní práce, která taktéž není radostí, nýbrž rutinou a způsobem přežívání. Proti konceptu námezdní práce stavíme koncept práce svobodné, bez šéfů a ekonomického útlaku, tu jedinou pak má smyl oslavovat." Anarchisté zřejmě nečetli bibli, kde je napsáno: "V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš.“ (Genesis 3:19). Avšak smíří-li se člověk s tímto údělem, nemůže pak mluvit o svobodě ducha a duše. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Rudý Vladovous opět (a naposled ☹) zasahuje, tentokrát v levném celovečerním filmu. Měla to být komedie. Tedy, lépe řečeno, je to natočeno formou ?absurdní grotesky. Vyšlo z toho ale, bohužel, převelesmutné drama. Bohužel nikoliv kvůli slabému hereckému podání nejednoho (ne)herce. Za to si Vlado může ostatně sám, když to režíroval, měl si je zrežítovat. Třeba klackem. Ani proto, že na to očividně nebyly prachy. Dokonce ani pro ty neefekty a nevýpravu. Utratil Vlado většinu rozpočtu za zájezd pro zrzavou rodinku k moři? To "bohužel" píšu z jiného důvodu. Sdělení prostřednictvím příhod pana Zrzavého svým záměrně zveličeným způsobem upozorňují na dost smutnou každodenní realitu. A je škoda, že to tu má tak špatné hodnocení. Já si naopak myslím, že by se to mělo pouštět dětem, je to rozhodně lepší, než kdejaký televizní kecy. Však vy si ještě vzpomenete, co vám Vlado radil. A nebo možná ne... Hermíno, prosím Vás, kolik už jsem s tímhle komentářem ztratil času... ()

zette 

všechny recenze uživatele

Rezie je hrozna a cely film pusobi strasne amatersky, vcetne hercu. Nevim ale, zda to nebyl zamer. Scenar a dialogy jsou ale neskutecne trefne a temer presne vystihuji neduhy dnesni doby. Pan Zrzavy a jeho problem se zamestnanim byl vyborny, skoda vedlejsi linie s mafiany, ta byla o poznani slabsi. Kazdopadne ten film ale vsem doporucuji, za podivani to stoji. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama