poster

Vetřelci a lovci: Užij si se psem (TV film)

Thriller / Krimi

Česko, 2011, 80 min

  • blackrain
    **

    Tak nejlepší ze všech zde zúčastněných herců byl Jan Budař, který se v roli toho magora pořádně vyřádil. Jen doufám, že díky své vizáži nebude do takových rolí obsazován častěji. Jedna hvězda je pro něho a ta druhá je pro Janu Strykovou. Ostatní herci si nic nezaslouží. Simona Stašová mě štvala. Já se divím, že se jí Renč nechtěl v nějakém příběhu zbavit. Svým konáním by k tomu jedině přispěla. Přitom jejím vyjednávání s vyšinutými jedinci (jak v předhcozím díle, tak v tomto) jsem se musela smát, protože byla hrozně nevěrohodná. Juraj Kukura v podstatě neměl, co hrát. V závěru by bylo mnohem lepší, kdyby se ten Milan zastřelil, ale na to neměl dost odvahy nebo ho klidně mohl postřelit ten policista.(30.1.2012)

  • Tommassi3
    **

    "Ale Milánku, ty přece nemůžeš bejt dlouho sám !! Zase provedeš nějakou hloupost !!" Zaměníte-li v předchozí hlášce Milánka za Jozífka, dostanete větu, kterou měli nejbližší usměrňovat pana scénáristu, ten by se měl věnovat raději čemukoliv jinému, čímž by neobtěžoval slušného televizního diváka..;) Myslím však, že závěrečná, bohudík, epizoda Renčovy minisérie Vetřelci a lovci se povedla nejvíce, což ovšem neznamená, že by šlo o něco převratného, alespoň co do kvality.. Jan Budař a jeho proměny se mi dost líbily, čímž netvrdím, že by mě ty flashbacky upřímě nesraly, to jen Budař znovu potvrdil svůj nezměrný potenciál, ostatně ani Iva Janžurová v roli jeho matky, neskutečně věrohodná a civilní, nesnese výhrad, nemůžu už dnes o ní mluvit jinak než o skutečné žijící herecké legendě, a Petr Dvořák také odvádí velmi slušnou práci a ta jeho postava patří patrně k tomu nejlepšímu, co tahle rádoby konspirační, v důsledku však neobyčejně trapná, televizka nabídla. Bartákův soundtrack byl znovu parádní, byť zde scénáristická křeč pana Klímy dosahuje vrcholu, nad znovu trapnou a nesmyslnou naroubovaností dějové linky se Zahálkou a Podlipnou na nosný příběh už nemá smysl se dál zalamovat, ale opravdu nešlo nechat Budařova Milana poslouchat něco jiného než Rammstein ?? Všechna tato klišé, ačkoli i bez nich by šlo o propadák, celý příběh táhnou ke dnu jako traverza těla v Orlické přehradě !!(13.10.2013)

  • kingik
    *

    Marný pokus natočit psychothriller končí trapností. Otravná Janžurová, Dvořák s pistolkou v ruce k smíchu a přehrávající Budař jako psychicky narušený mladík používající falešných identit k získání objektu své touhy. Nevadil mně jeho herecký výkon, ale to okolo něj, bylo opravdu zoufalé. Pár psycho výjevů nešikovně obkreslených z US thrillerů. Nevěděl jsem, jestli se mám smát, nebo režisér Renč chce, abych byl napnutý a sledoval tu blbost se zatajeným dechem. Thrillery nám opravdu nejdou, anebo to měla být komedie, a náhodou to zabrousilo i do jiného žánru. 20%(30.1.2012)

  • triatlet
    **

    Jako samostatný film s lepším scénářem (Josef Klíma upravuje výchozí náměty - asi nechtěně - tak, že jsou víc směšné, než dramatické) by příběh mohl fungovat - bez zbytečných postav Podlipné a Zahálky. Některé dialogy a scény jsou jako od žáka třetí B. Metamorfózy Jana Budaře jsou sice zajímavé, ale že by zásadně pomohly přesvědčivosti příběhu? Závěrečná deus ex machina v podobě Jiřího Dvořáka legrační tón zpracování znásobuje.(29.1.2012)

  • rogerkint
    **

    Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní.(30.9.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace