poster

7 dní hříchů

  • anglický

    7 days of sin

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2012, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • wow.ar
    **

    Už plakát dával tušit průser. Nezůstat na diskuzi s tvůrci, vysloužilo by si 7 dní sotva * a konstatování o zbytečným počinu. Snaha scénáristy zalíbit se (ať už tlakem od produkce/distributora) úplně jiný cílový skupině, než by bylo vzhledem k tématu záhodno, je ubohá. Chtít se vypořádat s minulostí a přitom se nezabřednout do politiky? Budiž, ale ne s takhle nedůstojným výsledkem. Většina kritiky ze strany diváků byla podle mě oprávněná (název, nejasný vymezení událostí v 7 dnech, zbytečná topless scéna, nelogický reakce hl. postavy a především ZÁVĚR). Nejhorší na tom bylo, jak moc bylo z Ondřeje Vetchého znát, že to mohlo a mělo dopadnout jinak. Snad ještě dopadne, prozatím se jedná o kýč spíš pro televizní obrazovky... [LFŠ 2012](28.7.2012)

  • Slarque
    **

    Vyzývám všechny (zejména sudetské) archiváře, aby historii chránili před zraky samozvaných scenáristů. Jinak se česká kinematografie z toho svrabu nevyhrabe. Z rámce běžných schémat vypadává snad jen postava sovětského velitele, ale ten se ve filmu mihne všeho všudy třikrát. A trojice slovenských hereček se svlékne. Možná jsem moc náročný, ale pro mne je to na hodinu a tři čtvrtě málo (30%).(17.8.2014)

  • petrsv
    **

    Nějakou informační hodnotu film má, ale je potřeba znát více souvislostí a historických faktů, jinak může divák získat mylný dojem o poválečných událostech v pohraničí. Občas je to takové přeplácané, těžko říct, proč takový záběr ve filmu vůbec je, jindy se děj neskutečně vleče. Korunu tomu nasazuje závěr v titulkách o jakémsi věnování (komu, proč, těžko říct) a věta: "Nikde jinde v Evropě podobné území neexistuje". To jako vážně? To se tvůrci nenamáhali zjistit aspoň základní fakta o změnách v poválečném uspořádání Evropy? Máme k dispozici více informací a i přesto nedokážeme natočit film o nedávné historii.(9.6.2016)

  • dopitak
    ****

    Škoda, škoda, škoda. Tohle je pětihvězdičkový potenciál, zazděný technickým zpracováním a některými detaily, všechno může jít na vrub pana režiséra. Tak předně, jestli tohle někdo nominoval na cenu za kameru.... Kamera je příšerná, pokazila technický dojem. Kde byl polodetail, měl být polocelek, kde byl záběr přes rameno, měla být nasnímána postava. Už první záběr s nájezdem jeřábu napoví, že tudy cesta nepovede. No a pak ty detaily (díry ve scénáři). Hlavně to, že puška namířená od těla nemůže nikdy střelit do člověka, který jí u toho těla drží. V okamžiku, kdy revolucionáři organizovaně odvádí Němce za hranice, asi nikdo s puškou v ruce nebude běhat po horách, aby chytal někoho, kdo možná někde dvacet kilometrů daleko utekl. Sice mám ve znalosti Zdivočelou zemi, ale tam příběh začíná až osidlováním, takže přiznávám, že o násilném stěhování toho zase tolik nevím, všechno mi to ale přišlo dost přehnané, přehnaně informované, a až moc dobře organizované. Pokud se pohybujeme po časové ose jednoho týdne, těžko by obě strany měly takový přehled. Vůbec jsem nepochopil motivaci postavy Jiřího Schmitzera na konci, ale naštěstí to nebylo zásadní. S kulisami jsem spokojený, ale asi jsem z dějepisu dost zapomněl, fakt bylo v roce 1938 na sever od Hanušovic a Ostružné Německo? Čekal jsem, jestli Vicu zase svlíknou, a vono jo - sice zbytečný, ale krásný záběr. Hrozně těžké hodnocení, kolísá to od dvou do pěti.(3.8.2013)

  • NinadeL
    *

    V Habermannově mlýně nám Herz představil své životní téma a poukázal na proměny lidských povah, které započaly samozřejmě už před válkou a nebyly výsledkem momentální poválečné euforie z potlačené nenávisti. Drama 7 dní hříchů jakoby chtělo tématicky navázat, sudetské téma není doposud zdaleka vyčerpané, ale výsledný film je čirá zoufalost. Školometské poučky, nefunkční rámování, špatně vykonstruovaný scénář... Drama nefunguje, postavy nežijí, hovoří se tu němčinou, která zní jako z přípravky na Německy s úsměvem, v češtině poletují ty fráze jakoby teprve čekaly na povýšení do skutečného tvaru. Roztříštěná ich forma je víceméně k smíchu a ačkoli ambice byly velké a některé postavy mohly současné generaci mnohé vysvětlit, inspirovat ji k zájmu o vlastní minulost, pomyslné váhy se opět vychylují a jediným férovým chlapem z vyšších míst se stává Sovět. Určitým řešením by bylo prožít s hrdiny skutečně jen těch sedm dnů za pochodu během neustálého zmatku, extrémního tempa a nepřerušeného strachu o holý život nebo jim naopak dopřát hutnější prožitky během Protektorátu, aby si k nim divák mohl vytvořit určitý vztah. Toto je jen hybrid, který se nebojí rozvíjet marginálie z manželského života v naprosto nejnevhodnějších situacích a hřeší na stejnou marnotratnost, jakou byly úvodní scény z problematických Lidic. Výsledný rozměr takových detailů je navýsost fatální. ___ Ondřej Vetchý se velmi snaží, ale neodlišuje svou roli od čehokoli, co dělal v minulosti, Vica Kerekes je aktuálně v kurzu, protože má rutinu v odkládání svršků (a tady přídává Chlumský ještě fetiš na výcenásobný pissing) a jediný, kdo tu za něco stál, byl potřebný herec Igor Bareš.(9.11.2012)

  • - Z důvodu finančních problémů, které se v průběhu realizace filmu dostavily, trvalo natáčení s pauzami 4 roky. (Espejox)

  • - Jeden z hudebníků na svatbě hraje na akordeon značky Weltmeister. Svatba se odehrává v roce 1938, ale samotná značka byla založena v Německu až v roce 1949. (Hans.)

  • - Natáčení také probíhalo u Karlovy Studánky, v prostoru mezi Hanušovicemi a Králíky, ve Zlatých horách a v polských lázních Miedzygórze. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace