poster

7 dní hříchů

  • anglický

    7 days of sin

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2012, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mefistofelle
    ***

    Film je tématicky blízký Habermannovu mlýnu, ovšem zdá se mi, že pozornosti českého diváka poněkud uniká. A ono se není co divit, vyvolává o poznání méně emocí než jeho slavnější brácha. A to i přesto, že ukazuje prakticky to samé, tedy sviňské chování a násilí na nevinných. Možná je to nepřesvědčivými hereckými výkony (Vetchý se moc nepředvedl, o jeho filmové manželce německého původu se dá říci to samé) nebo tím, že se obtížně vžívá do postav, o kterých vlastně vůbec nic nevíme kromě toho čí je kdo příbuznej a na jaké straně barikády stojí. Rozhodně to ale není špatný film, do průměru se vejde celkem pohodlně.(4.3.2014)

  • lubospoti
    ***

    Film, který svým námětem daleko předčí jeho zpracování. Bohužel se nepodařilo tento námět přetavit v kvalitní scénář. Námět sám o sobě nabízí spoustu podnětů k zamyšlení. A to nejen o událostech po skončení II. světové války, ale celkově o charakterech lidí. Takže přínos filmu vidím spíš v tom, že na tahle témata upozornil.(18.5.2014)

  • NinadeL
    *

    V Habermannově mlýně nám Herz představil své životní téma a poukázal na proměny lidských povah, které započaly samozřejmě už před válkou a nebyly výsledkem momentální poválečné euforie z potlačené nenávisti. Drama 7 dní hříchů jakoby chtělo tématicky navázat, sudetské téma není doposud zdaleka vyčerpané, ale výsledný film je čirá zoufalost. Školometské poučky, nefunkční rámování, špatně vykonstruovaný scénář... Drama nefunguje, postavy nežijí, hovoří se tu němčinou, která zní jako z přípravky na Německy s úsměvem, v češtině poletují ty fráze jakoby teprve čekaly na povýšení do skutečného tvaru. Roztříštěná ich forma je víceméně k smíchu a ačkoli ambice byly velké a některé postavy mohly současné generaci mnohé vysvětlit, inspirovat ji k zájmu o vlastní minulost, pomyslné váhy se opět vychylují a jediným férovým chlapem z vyšších míst se stává Sovět. Určitým řešením by bylo prožít s hrdiny skutečně jen těch sedm dnů za pochodu během neustálého zmatku, extrémního tempa a nepřerušeného strachu o holý život nebo jim naopak dopřát hutnější prožitky během Protektorátu, aby si k nim divák mohl vytvořit určitý vztah. Toto je jen hybrid, který se nebojí rozvíjet marginálie z manželského života v naprosto nejnevhodnějších situacích a hřeší na stejnou marnotratnost, jakou byly úvodní scény z problematických Lidic. Výsledný rozměr takových detailů je navýsost fatální. ___ Ondřej Vetchý se velmi snaží, ale neodlišuje svou roli od čehokoli, co dělal v minulosti, Vica Kerekes je aktuálně v kurzu, protože má rutinu v odkládání svršků (a tady přídává Chlumský ještě fetiš na výcenásobný pissing) a jediný, kdo tu za něco stál, byl potřebný herec Igor Bareš.(9.11.2012)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Nebýt zcela hrůzných dialogů, mělo by 7 dní možná i šanci být dobrým filmem, jenže to by se Urban nesměl pouštět do scénáře sám a alespoň si nechat pomoct od některého, ze zkušenějších kolegů. Snad jediné, čím se 7 dní zvedá nad úroveň totálního průměru jsou herci v hlavních rolích - Vetchý je tradičně dobrý (ale nechť se na mě nikdo nezlobí, jeho nadávání a nasraná agrese zde vůbec nefungovali, přitom ve Vendetě Vetchý ukázal, že mu ani taková poloha není úplně cizí) a Vica Kerekes zas povinně ukázala svůj hrudník v jinak naprosto, naprosto zbytečné scéně, dál je velká škoda, že Fjodor Bondarčuk (ač jsem četl nějaký ten rozhovor, stále je mi záhadou, jak ho tvůrci do svého filmu schrastili) neměl na natáčení více než dva dny, jeho postava Uvarova by stála za víc času na plátně. Přímo se nabízí srovnání s Habermannovo mlýnem, které v naprosto všech ohledech vyznívá pro 7 dní hříchů nepříznivě, průměr, sice snaživý, ale přesto průměr.(3.8.2013)

  • venison
    **

    Příběh by to byl dobrý a zajímavý, kdyby nebyl tak plochý, měl atmosféru a herci svým postavám vdechli více života.. Film je stavěn na spoustě chronologicky zachycených scén, které postrádají jakékoliv dialogy, natož aby měli hloubku.. Charaktery postav se zběsile mění, aby divák bádal, ale ten nebádá, pouze se hluboce nudí.. Drama bez dramatických scén.. Ondřej Vetchý je dobrý herec, ale takového ňoumíka by zahrál každý, takže jeho talent prakticky nevyužit.. Vica Kerekes tam byla pouze na koukání.. Annu Šiškovou jsem takhle nepřesvědčivě hrát snad nikdy neviděla.. Jediná opravdu zajímavá postava je týpek ztvárněný Jirkou Schmitzerem, ale ten to svými pár minutami opravdu nezachrání..(5.8.2013)

  • - V průběhu natáčení zastihla filmaře nejedna extrémní událost. V roce 2009 to byla říjnová sněhová kalamita, o rok později se potázali s povodněmi a v roce 2011 je zastihl požár usedlosti ve Vojtíškově, který sloužil jako kulisa pro natáčení filmu. Oheň byl založen místními bezdomovci, posílenými alkoholem a možná i válečnou filmovou atmosférou, kterou filmaři utvořili. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Jelikož se až při dokončení veškerých prací rozhodlo o nadabování Vici Kerekes a Anny Šiškové, existují dvě verze filmu. V první mluví herečky svými hlasy a v té druhé jim je propůjčily Hana Kusnjerová a Helena Dvořáková. V obou verzích však jsou nadabování i další herci, a to Attila Mokos Martinem Zahálkou, Katarína Kolajová Ljubou Krbovou, Karel Hlušička Karlem Gultem a Luděk Jičínský Zbyškem Horákem. (funhouse)

  • - Původně se film měl jmenovat Sudetenland. Kvůli obavám, že si mladé publikum pod tímto pojmem nic nepředstaví, byl změněn na "atraktivnější" 7 dní hříchů. [Zdroj: LFŠ] (Thrawn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace