poster

7 dní hříchů

  • anglický

    7 days of sin

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2012, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Riley
    ****

    Dívím se tak nízkému hodnocení, ale snad to bude tou nesestříhanou verzi, protože mě film opravdu mile překvapil a jsem tedy ráda, že jsem se nenechala odradit. Českých válečných, poválečných a komunistických filmů je z poslední doby požehnaně a jednomu to už pomalu leze krkem, nicméně 7 dní hříchů mohu srovnávat jen s Habermannovým mlýnem (tohle téma totiž ještě tak ohrané není) a ač byl Habermannův mlýn o špetku lepší i ze 7 hříchů mi bylo značně šoufl, možná i víc šoufl. Tady si to kazí jen ten pitomý konec. 70% (a to jen proto, že Ve Stínu ode mne dostalo taky 4 hvězdy, ale přeci jen bylo o kapku lepší).(2.11.2012)

  • kinderman
    *

    Pod slupkou kontroverzního námětu zbyla realizační bezradnost, film je nesoudržný a zmatený a divák se jen ptá, kdo se na tom fiasku podílel největší měrou. Potěšit může pravděpodobně jen mého psychicky nepříliš stabilního souseda, který si popisované události nepamatuje (protože na něj rodiče v té době ani nezadělali), což mu ovšem nebrání dopouštět se občas (většinou když televize tuto neblahou historii nějak připomene) hlasitého hanobení národa vykřikováním nejrůznějších variací slovního spojení "-píííp- Češi". Takže pokud bude mít "svůj den", máme se na ulici nač těšit...(19.5.2014)

  • Lima
    **

    Já jsem strašně rád za každý film, který nabourává v Čechách zažitý pohled na poválečné brutální vyčištění Sudet, ale proč se tak činí takto nezáživným způsobem, jako v tomto případě? Tohle je primitivní báchorka, ve které postavy pronášejí nepřirozené a šroubované dialogy (stejný problém jsem měl už u Habermannova mlýna a ejhle - stejný scenárista!) a postava Ondřeje Vetchýho se svojí německou manželkou drtivou dobu stopáže prchá před hněvem Revolučních gard, z místa na místo, pořád dokola, až se film stává monotónním a únavným. Korunu všemu nasazuje nechtěně směšný konec, který svým vyzněním sklouzává až někam do sebeparodie. Filmů na téma poválečného odsunu moc nevzniklo, ale i tak se nabízí srovnání a takový Adelheid i ten problematický Habermannův mlýn mají mnohem větší výpovědní i emocionální hodnotu. Je mi líto Ondřeje Vetchýho, který se své role zhostil se ctí a zápalem. Bohužel ve špatném filmu.(28.7.2012)

  • Radko
    ****

    Dejovo rozkolísané, často nepravdepodobné a skáčuce z miesta namiesto. Napriek tomu pútavé a zovreté. Podobne protichodné a chaotické boli povojnové časy v pohraničných oblastiach Česko-Slovenska. Ľudia si vymedzovali svoje miesta pri zmene režimov. Lavírovali, obracali kabáty, nosili v sebe dlhé veky skrytú zlosť. Museli však dokázať svoju platnosť, osvedčenie sa autorite, zaručujúcej perspektívny flek v novej dobe. No a popritom si privyrobiť kradnutím. Ono je to v podstate všetko aj dnes, len kultivovanejšie. Ubudlo priameho fyzického násilia, pribudli rafinované zastrašovania. Nemenné ostáva, že na politické hry ambicióznych riťolezov do zadných otvorov práve panujúcej moci a na výčiny im podriadených zločineckých úderiek doplácajú vždy tí, čo s politikou a jej zločinmi nemali nikdy nič spoločné. Film vo vzťahu ku konkrétnej dobe pomerne otvorene ukazuje nejednoznačnosť charakterov víťazov. História im síce prisúdila punc "osloboditeľov", no osobná história ukázala na množstvo kontroverzií, ktoré je potrebné skúmať a nevyhýbať sa ich zaradeniu do oficiálnych historických výkladov.(19.5.2014)

  • Slarque
    **

    Vyzývám všechny (zejména sudetské) archiváře, aby historii chránili před zraky samozvaných scenáristů. Jinak se česká kinematografie z toho svrabu nevyhrabe. Z rámce běžných schémat vypadává snad jen postava sovětského velitele, ale ten se ve filmu mihne všeho všudy třikrát. A trojice slovenských hereček se svlékne. Možná jsem moc náročný, ale pro mne je to na hodinu a tři čtvrtě málo (30%).(17.8.2014)

  • - Jeden z hudebníků na svatbě hraje na akordeon značky Weltmeister. Svatba se odehrává v roce 1938, ale samotná značka byla založena v Německu až v roce 1949. (Hans.)

  • - Film byl původně plánován jako dokumentární, všechny hlavní postavy existovaly, nicméně ve filmu mají kromě Uvarova (Fjodor Bondarčuk) změněná jména. (JoranProvenzano)

  • - V průběhu natáčení zastihla filmaře nejedna extrémní událost. V roce 2009 to byla říjnová sněhová kalamita, o rok později se potázali s povodněmi a v roce 2011 je zastihl požár usedlosti ve Vojtíškově, který sloužil jako kulisa pro natáčení filmu. Oheň byl založen místními bezdomovci, posílenými alkoholem a možná i válečnou filmovou atmosférou, kterou filmaři utvořili. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace