Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (877)
Zlaté česko-korejsko-britsko-francouzsko-americké ručičky v netradiční sci-fi o "rychlíku co nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví", ve kterém je člověk člověku vlkem. A nezapře to svého tvůrce. Stejně jako jeho zbylá tvorba se to vymyká škatulkám; někdy i za cenu toho, že to působí poněkud samoúčelně a exhibičně, ale většinu času je to ku prospěchu celku. ()
Neviem kto je Joon-ho Bong ale tento film vyzerá ako nezvládnutý projekt snaživého debutanta. Prvá hodina je veľmi fajn. Originálna, s výbornou atmosférou a zaujímavými akčnými scénami. Ale postupne sa z toho stane prehliadka WTF momentov aby vo finále nastúpila už úplná facepalmiáda. Takže nakoniec to nefunguje ani v dramatickej, emočnej ani myšlienkovej rovine. Hlavne ma mrzí ten premárnený potenciál. Toto mohla byť veľká vec. A tie triky výrabalo nejaké decko v garáži? ()
Kdysi dávno kolem mě tenhle vlak jen prohučel, ale když se o pár let později kolem jeho režiséra strhl oscarový bzukot, zkusil jsem zjistit, co se to tenkrát kulo (nejen) na Barrandově. A ona je to překvapivá pecka, která je chvíli thrillerem, chvíli existenciálním dramatem a chvíli klidně herním akčním RPG. Mám rád ten pocit, kdy vůbec netuším, co se může odehrát v příští minutě a kdy žádný výklad není dost přestřelený na to, aby nemohl být pravdivý. A věřte mi, jakmile divák poprvé prozkoumá fandovskou teorii o tom, že se Snowpiercer odehrává ve stejném světě jako Willy Wonka, není cesty zpět. ()
,,VLAK JE SVĚT. MY JSME LIDSTVO“… /// Vlak, co nikde nestaví (nemá totiž kde) a ve kterým se chlapi neperou nožem, ale sekerou, což je celkem logický, páč to tady maj filmově na starost Korejci. Celkově jde o zajímavou mezinárodní směsici herců a koprodukcí, ve který se neztratěj ani Češi. Začíná to dost šedivě a vobyčejně, ovšem k mýmu překvapení se krom interiérový nápaditosti (v rámci jednoho vlaku samozřejmě) dočkám dobrejch nápadů v akci i v ději. Poselství může na někoho působit zbytečně melodramaticky, stejně jako ledový efekty, ale žlutá postapokalyptická duše (jenž si do vlaku kupuje dvě jízdenky, aby mohla sedět vedle sebe) vrní blahem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Komiks ,,Le Transperceneige“, kterej stvořili Francouzi Jacques Lob, Jean-Marc Rochette a Benjamin Legrand, neznám. 2.) Pochopím, proč Levoš Mareš nosil neustále kožich. 3.) Nevím, jak vysvětlit parchantům, proč jsme Eskymáci. 4.) Thx za titule ,,urotundy“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Mám slabost pro vlakové filmy, postapa a i pro příběhy o lidské krutosti rodící se z extrémních situací, takže mi Snowpiercer udělal hned trojnásobnou radost. A udělal by mi ji ještě větší jako seriál, který by tu úžasnou vizi zbytků lidské společnosti přežívajících v non-stop jedoucím vlaku rozvinul mnohem detailněji a rozepizodováním zdůraznil zvolený styl vyprávění a z něj plynoucí napětí, kdy vlak objevujeme spolu s postupujícími vzbouřenci hezky lineárně odzadu dopředu vagón po vagónu, až k "božské" lokomotivě s matrixovským Architektem. Pozoruhodná mezinárodní koprodukce - Jihokorejci natočili s přispěním Amíků v Česku adaptaci francouzského komiksu - se zrcadlí v pestrém mezinárodním castu, který vytváří dojem různorodosti společnosti ve vlaku. Film nezapře korejského rejžu (podílejícího se i na scénáři), co do drsnosti (žádnou sametovou revoluci nečekejte) a nápaditosti, triky jsou sice poslabší, ale nějak brutálně mi dojem nekazily. Suma sumárum, ultimátní vlakový film a originální, (ne)příjemně temné a drsné postapo. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Stejně jako v případě předchozích filmů je Joon-ho Bong také autorem scénáře, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny. Seolgug Yeolcha vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se ale inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh. (KlonyIlony)
- Bong Joon Ho uviedol, že scéna s rybou bola inšpirovaná filmom Krstný otec (1972). (maramashi)
- Chris Evans osobne kontaktoval Bong Joon Ho pre konkurz po tom, čo sa dozvedel informácie o obsadení Tildy Swinton. (maramashi)
Reklama