poster

Ledová archa

  • USA

    Snowpiercer

  • Jižní Korea

    설국열차

  • Jižní Korea

    Seolgug yeolcha

  • Francie

    Snowpiercer, Le Transperceneige

  • Velká Británie

    Snow Piercer

Sci-Fi / Drama / Thriller / Akční

USA / Jižní Korea / Francie / Česko, 2013, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Brygmi
    ***

    Některé pasáže jsou přepáleně akční a bizarně zábavné (škola), jiné naopak vyloženě krásné způsobem snímání. Bohužel film sráží chvíle, kdy se snaží být vážný a vyjadřovat se ke společnosti, diktátorství, náboženství, etc. Hrozně špatný je v tom hlavně monolog hlavního hrdiny a také úplný závěr filmu. Celé to v podstatě nedává smysl a evokuje to spíše videohity devadestých let, což mi přijde poněkud málo.(8.2.2014)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Malej, mezináridní blockbuster, kterej dokáže to o čem o desítky milionů dolarů dražší produkce jenom sní, funguje tady skoro všechno, od zarostlého Kapitána Zamrzlého, přes skvostnou akci, která má atmosféru spíš než krveprolévání, tak něžné romantické chvilky (ty záběry ze zakrvácených oken při maskarech na zamrzlou, rozpadlou civilizaci po totální destrukci, ach) až po dekadentní scénografii, které chybí jediná věc, sice se prolézá celej vlak sem a tam, ale kde sakra ty buržoazní nadřazenci (bez urážky vůči místním buržoazním nadřazencům, přirozeně) spí? Sice to není v podstatě žádná chyba, ale moje vnímání filmu to lehce narušilo. Velká škoda je ale konce samého, který postrádá větší napětí, nebo alespoň něco trochu šokujícího, navíc hodlám okázale ignorovat poslední záběr.(21.4.2014)

  • Radko
    ****

    Famózny prierez spoločnosťou odrezanou od sveta. Funguje presne ako tá naša. Na základe práce zotročovaných más, ktoré však vlastne veľmi k životu ani nepotrebuje. Vodcovia tak hrajú svoje hry. Vrámci nich vymýšľajú rôzne prepojenia, povstania, katastrofy, vojny a genocídy. Choroby. A najmä: Večné zastrašovanie a vyvolávanie masovej obavy. Neustále a každodenne. Podporovatelia vládnucich vyrastajú v materiálnom dostatku, ideologicky sú naočkovaní stupídnymi debilinami. Mysliteľov je len zopár. A aj tí sú vláčení rodinnými traumami alebo nereálnymi víziami ideálnej spoločnosti. Výstižná alegória, ktorá začína ku koncu trochu viaznuť. Naťahovanie záverečných súbojov v prospech klasického komerčného modelu prežitia hŕstočky z hŕstky, ktorá bude zakladať úplne novú, ale tentoraz už dokonalú spoločnosť, ostal žiaľ nezmenený. 75%(18.11.2014)

  • JFL
    *****

    Bong Joon-ho potvrzuje svůj statut tvůrce zcela unikátních snímků, který dokáže bravurně skloubit velkolepou a divácky intenzivní podívanou s unikátní vizí a vrcholně autorským přístupem. Byť "Snowpiercer" vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh (stejně jako v případě předchozích filmů také tentokrát je Bong režisérem i scenáristou, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny). Bong opět vyprávění staví na protikladných principech, z jejichž spojení vychází unikátní mnohoznačné dílo. Konkrétně tu tentokrát máme kafkovsky deprimující podobenství o našem světě a jednotlivci v soukolí rigidního systému rozvedené na půdorysu zdánlivě hollywodského (ale i ejzenštejnovského) příběhu o vzpouře, jenž je pojaté jako "blockbusterový projekt s ďábelsky nepředvídatelným dějem". Bravurní vyprávění nám spolu s hrdiny postupně odhaluje jednotlivé stupně hierarchie i složky zajišťující fungování mikrokosmu, ale současně jakoby mimoděk podsouvá indicie, jež až o mnoho později zapadnou do mozaiky celkového obrazu světa založeného na úzkosti a strachu. Jak příznačné, že tento svět má podobu vlaku, jenž se jako perpetum mobile žene po kolejích, které nemají podobu linie se začátkem a koncem, nýbrž nekonečné smyčky s pravidelně se opakujícími cykly. Změna v rámci tohoto sytemů je iluzí a vymanění se z něj lze dosáhnout pouze jedním jediným způsobem, který je ale stejně tak opojný jako droga i děsivý a definitivní jako apokalypsa. Tvůrčí princip společný pro předchozí Bongovy filmy, jenž můžeme popsat jako podmaňování si směru původně žánrového příběhu mnohoznačnými a komplexními postavami, je ve "Snowpiercer" doveden do maxima i meta reflexe - ideál lidového hrdiny a vzpoury proti establišmentu se postupně pokrucuje, jak se divákům odkrývá stále komplexnější pohled na zdejší svět, jehož jsou postavy neoddělitelnými a bytostnými součástkami. _____ Jak paradoxně v kontextu vyprávění a myšlenek díla vyznívá příběh distribuce filmu samotného. Co mělo být velkolepým příběhem o tom, jak osobitý tvůrce z Koreje vytvořil mezinárodní hit, nakonec skončilo krutým políčkem, ze strany vypočítavých Weinsteinovských sviní, které nelítostně zařízly jakákoli včasná mezinárodní uvedení filmu (s výjimkou Francie, kam byla práva prodána již dříve a kde se film objevil na pár menších festivalech a posléze i blu-rayi, který se stal zdrojem kopií, jež momentálně zaplavily internet a výrazně tak omezily šance na tržby z jiných zemí, kam se film po mnohaměsícovém handrkování konečně dostává). Nelze očekávat, že by se zhrzelý režisér i majoritní produkční společnosti CJ Entertainment po tomto důsledném připomenutí, kde je jejich místo v rámci globálního trhu, v dohledné budoucnosti pokoušeli o další projekt, který by překračoval hranice Asie a limitovaného uvedení v zahraničí - více ke kauze a jejímu průběhu zde.(13.4.2014)

  • gogo76
    ****

    Spojenie kórejských a amerických filmárov bolo lákavé a letmo prečítaný obsah filmu ma navnadil. Ešte viac som sa potešil účasti E. Harrisa ale veľmi zabodovala i T. Swintonová. Hlavný predstaviteľ Ch. Evans nebol podľa mňa šťastná voľba, prišiel mi dosť nevýrazný. v niektorých momentoch je film skutočne zaujímavý a napínavý, ale s prepracovanejším scenárom by zabodoval určite viac. Zamrzí hlavne slabo vysvetlené pozadie okolo samotného vlaku. Rozdelenie vlaku na chudobnú časť a smotánku je pre diváka určite atraktívne a keď sa nebudete rýpať v detailoch, tak si film väčšina divákov užije. 70%.(20.9.2014)

  • - Feťáka v sude, ktorý kšeftuje s Curtisom (Chris Evans), si zahral Tomáš Dianiška, herec libereckého divadla F.X. Šaldy. (DoubleJo)

  • - S rozpočtem 40 milionů amerických dolarů se v době uvedení jednalo o historicky nejdražší korejský film. (Zdroj: bfi.org.uk) (KlonyIlony)

  • - Vlaková souprava je dlouhá více než 500 metrů. (Laslo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace