Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (877)
Dystopické scífko ktoré v priamočiarosti v smere ťahu na bránku v línii príbehu (prebojovanie sa rebelov zo zadnej časti vlaku do prednej ku samotnému despotickému konštruktérovi) sa snaží byť obzvláštnené postrannými líniami s presahom o sociálny komentár v rozdielnosti triedneho zadelenia spoločnosti, ale robí to príliš povrchne a skratkou. Plusom sú zaujímavé výtvarné riešenia ako aj kamerové kompozície stiesneného priestoru, ale príde mi to ako Bongov zatiaľ najslabší film. 7/10 ()
Tak šel jsem do toho po vesměs nadšených ohlasech od svých oblíbenců a musím jim dát víceméně za pravdu. Už od začátku mě ten skvělej nápad chytnul (a pak, že nejde už v dnešní době přijít z něčím novým a originálním... pche!) Všechno jde když se chce. Je to jenom o trošce nadšení a invence a všichni rádoby filmaři si můžou strčit do řiti všechny ty ptákoviny postavený na gigantických digitálních efektech. Jak vidno jde to i bez nich. Kromě nekompromisní a velmi zručně natočený akce pak film nabízí i skvělou myšlenku která donutí diváka zapřemýšlet u tématu, že nic není zadarmo a všechno zlý je vlastně pro něco dobrý a naopak. Je to v podstatě takový reálný obraz současného světa, kterej mě svým pojetím trefil na komoru. Nezmocňuje se mě sice až takový nadšení abych pálil plnej počet, ale velmi pěkný čtyři hvězdice si to zaslouží každopádně. Jinak potěší i Česká stopa v tomhle filmu a jenom musím konstatovat, že je věčná škoda, že se jedná o další film kterej naší kinodistribuci opět mine velkým obloukem, ale co už nedělám si iluze. Dnešním kinoplátnům holt vládnou homoupíři, homodlaci, transformeři a podobná pakáž. Takový už je holt diktát doby s tím nic nenaděláme. Každopádně jakýkoliv kreativní film z kvalitním námětem a myšlenkou se počítá a v dnešní zatuchlé době kdy nastává pomalu soumrak takových filmů hned dvojnásob.85% ()
Hehe, světlo na konci tunelu. ♥ Některé věci bych si představovala jinak, ale i navzdory tomu jsem zase v lásce. Asi by se to dalo shrnout tak, že bych byla raději, kdyby režisér ještě víc kašlal na všechno a na všechny a frčel si ještě víc svou flow co se surrealismu týče. Můj asi nejoblíbenější moment byl, když Chris vyhrožoval Tildě nožíkem ("You can fucking die, that's what you can do.) a jeho hlas najednou tak krásně, něžně selhal a změknul u slova die. Na film jsem se pro umocnění zážitku dívala ve vlaku a skoro bych si přála mít nějak zaznamenaný výraz paní, která seděla naproti mně a byla tak nedobrovolným svědkem mého expresivního prožívání tance seker. A jak nemám ráda, když se ve filmech kouří, tak tady obě ty cigarety stály sakra za to. K čertu, odpouštím všechny nedostatky! Jeden z nejkrásnějších filmů, jaké kdy byly vyrobeny. ()
║Rozpočet $39miliónov║Tržby USA $4,563,650║Tržby Celosvetovo $86,758,912▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,508,742║ Tržby za predaj DVD v USA $1,828,515║ zaujímavý námet v nevyrovnanom až uletenom prevedení, obsadenie dobré ale nejakú hĺbku by tu len ťažko niekto našiel, je to aspoň pestré, pri prechode z jednej súpravy na druhú /60%/ ()
"Jede vláček přátelství, kdo má arzenál ten vpřed jít smí..." Honila se mi kebulí odrhovačka z pionýrských táborů, zatímco jsem pozorovala, jak si smečka z osvětimského vagónu na chvostu šinkansenu probíjí trasu za šťastnými zítřky do VIP třídy. "Ledové arše" by slušely atraktivnější bojové scény a nejspíš i vyšší rozpočet na vizuální efekty, občas zaskřípala logika v soukolí příběhu, na druhou stranu potěšily herecké výkony (hlavně Tilda si svou groteskní roli vyloženě užívala). Sečteno a podtrženo: na hnojišti katastrofických filmů se urodil zajímavý, byť zdaleka ne bezchybný mezinárodní plod. 70% ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Dráha vlaku je dle instruktážního videa ve školním vagónu úctyhodných 438 000 km. Tuto vzdálenost vlak údajně ujede za jeden rok – tedy za 365,25 dne. Rychlost vlaku by tedy měla být asi 1199 km/den, takže pouze nějakých 50 km/hod. Tato rychlost zásadně neodpovídá tomu, jak se ji snaží prezentovat film, kde se rychlost zdá výrazně vyšší. (honza.kuzel)
- Kresby, které pořizoval malíř ze zadní části vlaku, byly ilustrovány Jean-Marcem Rochettem, výtvarníkem původního komiksového románu "Le Transperceneige". (mat.ilda)
- Ve školním vagonu lze spatřit ilustrace Josefa Lady. (Ondr0n)
Reklama