Reklama

Reklama

Příběh je zasazený do chladné postapokalyptické budoucnosti roku 2031. Po neúspěšném pokusu o zvrácení globálního oteplování nastala nová doba ledová. Z planety Země se stala sněhová koule a hrstka přeživších lidí se nachází v přeplněném vlaku jménem Snowpiercer, který poháněn speciálním motorem cestuje po celém světě. Za těchto ztížených podmínek je založena nová sociální třídní struktura. Ti nejchudší jsou nuceni žít v zadní části vlaku, a čím více se přibližujeme k té přední, tím lepší nacházíme podmínky pro život. Kdosi až na konci vlaku však s tímto postavením není plně spokojený a proto vypukne vzpoura. (Ownerko)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (834)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Když pominu tunu nesmyslu, jako že technicky bych si ten vlak nedokázal představit nebo k čemu, že vlastně ti lidi na konci toho vlaku byli, tak se jedná o hodně slušný sci-fi, který je lehce střihnutý vyvražďovací atmosférou až do samotného konce. Nicméně i tak se jedná o zajímavý nápad, dobré zpracování a překvapení v podobě jedné české věty, kterou tam pronesla snad nějaká Vietnamka, či co. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ze čtyř procent se stalo padesát, globálně se nám oteplilo, a na Bajkalsko - Amurské magistrále vypukla v Pendolínu Velká říjnová revoluce. Socky se zavazadlového prostoru živené švábovými amarouny dostaly zálusk na suši v byznis klásu a sveřepě se vedení kokopiptánem Amerikou probojovávají z konce vlaku za lepšími zítřky a více místem pro nohy s obsluhou. Ačkoliv to trpí žlutou zimnicí a jsou pod tím podepsáni i nějací ti Bam-Bus Semspolk a Kim-chi Seru, je z toho asi to nejlepší gestapo, pardon, chtěl jsem říct postapo, co jsem kdy viděl, plné dekadentních masturbačních vychytávek a s dokonale sexy Tildou Swinstvo, která za to prostě musí dostat minimálně Zlatého prdeláče. Dokonalost. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Jedno z nejčistších převedení videoherní vyprávěcí struktury do filmu. Hrdinové postupují neustále vpřed, od boje holýma rukama se přes sečné zbraně a oheň propracují až ke zbraním střelným a k výbušninám. Každý vagón (mise) má výrazně odlišný design a jako odkaz k herní estetice můžeme chápat také POV záběry s noktovizory. Po každé akci přichází odměna v podobě dějotvorných informací o některé z postav a jejích motivacích (které se různí – děti, droga, pomsta –, díky čemu můžeme ze semknutého kolektivu zřetelně vydělit jednotlivce). ___ Přehlednost a plynulost vyprávění ale není dána pouze jeho rozsekáním do mnoha menších celků. Přestože je od začátku naprosto jasné, kam děj směřuje (ano, dopředu), různými náznaky, odbočkami a elipsami jsme neustále drženi v očekávání a překvapováni (například se můžeme nesprávně domýšlet, že lůze z konce vlaku chybí některé končetiny pro to, že jim byly „umrznuty“). ___ Přímočaré klestění cesty vpřed je kromě výtvarných kontrastů (barevný „šok“ v podobě školní třídy) oživováno nečekanými vpády jiných žánrů (brutální řež přerušena přivítáním nového roku, muzikálová vsuvka s dětmi) nebo nešablonovitým jednáním postav (ne všichni kladní hrdinové se vždy zachovají „lidsky“). Bong nám přitom nesděluje nic, co nepotřebujeme (nebo nebudeme potřebovat) vědět k pochopení protagonisty a na něj vázané hlavní dějové linie a každou zdánlivě nadbytečnou informaci, zprostředkovanou verbálně nebo vizuálně, dříve či později zužitkuje (zápalky, sněhová vločka, lední medvěd, dialogy jiných postav s Curtisem). ___ Rychlost, s jakou se střídají jednotlivé vagóny, odpovídá množství údajů, které musí být sděleny. V polovině filmu Curtis správně říká „Můžu jít rychleji“ a tempo se skutečně zrychluje (častěji je například stříháno do krajiny vně vlaku) a důležité postavy začínají umírat s větší kadencí. ___ Směr vyprávění sice slibuje vyústění do naivně revolučního sociálního dramatu, jakým bylo Elysium, ale ideologická pozice, kterou forma Curtisovi nakonec přisuzuje, není jednoznačná. (Ani nastíněné zřízení ostatně nemá jednoznačně fašistické znaky. Kromě eugenického přeměřování dětí nebo kapitalistického proměnění člověka v nahraditelnou součást výrobního mechanismu jsme také svědky budování kultu osobnosti nebo zavádění newspeaku typu „shoe = disorder“, které charakterizují libovolný totalitní režim.) Finále namísto jednoznačných odpovědí podobně jako konec Matrixu nastoluje řadu nových otázek a z prostoru čímsi až archaicky přímočaré jízdy (nelze nevzpomenout na staré grotesky, westerny a phantom rides) jsme stejně jako Curtis z blažené nevědomosti vrženi do naší postideologicky a postmoderně nečitelné reality. ___ Možná zacházím moc daleko, ale v podstatě jde o to, že Snowpiercer není další blbou akcí, ve které by podívaná byla nadřazena myšlence. Intelektuální a smyslová slast byly alespoň v mém případě v rovnováze. Apendix: Když budete dost pozorně sledovat učitelku (Alison Pill), v jednom ze záběrů za její hlavou uvidíte Ladův obrázek, easter egg českého výtvarníka Ondřeje Nekvasila. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Radko, JFL, Jordan, L_O_U_S, Thalassa ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Svého času v zahraničí taktéž hodně vyhypovaný Goemul od téhož režiséra je pro mě osobně takřka nesledovatelná, hloupá kravina, takže jsem ke Snowpiercerovi přistupoval se zdravými pochybami. Výsledek mě ale v podstatě nadchnul. Najdou se v něm sice dílčí nedostatky - jako velmi nepovedené, skoro až videoherní triky (když je vlak zabírán zvenku, či exteriéry zmrzlé krajiny), nebo úplný závěr, který bych osobně utnul zhruba o tři minuty dřív, ale jako celku jsem mu je ochoten odpustit. Zprvu jsem se bál, že daný námět postapokalyptické vlakové vzpoury bude pro více než dvouhodinový film málo. Ale není. Tak trochu monotónní postupování od vagónu k vagónu drží nad vodou excelentní špinavá atmosféra, nářezová akce a výborné herecké výkony (především Tilda Swinton, jako nejslabší článek ansámblu mi naopak přišla Octavia Spencer). Zhruba v polovině začne neustávající nálož režijních nápadů, dějových zvratů, drsných a nečekaných zabití (film své herecké hvězdy nešetří, Joon-ho Bong je v tomto ohledu zcela nekompromisní), brutality i lehce filosofujících myšlenek, a to už jsem skutečně jen spokojeně vrněl. Mám pro dystopické science fiction slabost a tenhle kousek mi jednoznačně sedl. A jako českého diváka mě potěšila i ta jedna česká věta, která ve filmu zazní, a české jména v titulcích. Natáčelo se totiž na Barrandově :) ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $39miliónovTržby USA $4,563,650Tržby Celosvetovo $86,758,912Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,508,742Tržby za predaj DVD v USA $1,828,515║ zaujímavý námet v nevyrovnanom až uletenom prevedení, obsadenie dobré ale nejakú hĺbku by tu len ťažko niekto našiel, je to aspoň pestré, pri prechode z jednej súpravy na druhú /60%/ ()

Galerie (77)

Zajímavosti (31)

  • Kresby, které pořizoval malíř ze zadní části vlaku, byly ilustrovány Jean-Marcem Rochettem, výtvarníkem původního komiksového románu "Le Transperceneige". (mat.ilda)
  • Okuliare, ktoré mala Mason na sebe, boli pôvodne od Tildy Swinton. Keď ju navštívil scenárista a režisér Bong Joon Ho, keď sa hrali s detským hracím boxom, tak ich našli. (maramashi)

Reklama

Reklama