Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Marco BeltramiHrají:
Chris Evans, Kang-ho Song, Jamie Bell, Tilda Swinton, Octavia Spencer, John Hurt, Ewen Bremner, Alison Pill, Ed Harris, Ah-seong Ko, Kenny Doughty (více)Obsahy(2)
Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)
(více)Videa (5)
Recenze (881)
Inspirace více Huxleovým Překrásným novým světem, než Orwellovým 1984. Prohnilý dekadentní kapitalistický svět nasáklý totalitními manýry (ať žije vůdce, ať žije Wilford ) je rozmetán lůzou na cimpr campr. A ti zbohatlíci si to samozřejmě zaslouží, ne že ne, páč regulovaná je ona spodina, nikoliv pracháči. Snímek se řadí k těm, kde společnost dosáhla vrcholu, směřuje k úpadku, a proto je třeba udělat revoluci. Na druhou stranu se nedočkáme žádných velkých keců o nutnosti vzpoury, jelikož naštvanost lidí překročila únosnou hranici. Sami ovšem netuší, kdo za onou vzpourou vlastně stojí. Film je jako na velkých vlnách - prudká akce - dumání - akce - přemýšlení - akce - snění.... Jediné, co kazí dojem, jsou naprosto otřesné triky! Zatraceně, to nemohli udělat model vlaku? Ty rozplizlé pixely vypadají hodně levně. Interiéry naopak potěšily (v jisté chvíli jsem si vybavil 2001: vesmírná odysea....). ()
Skrz-naskrz totálne béčko, ktoré netreba brať absolútne vážne! Až do takej miery, že si v žiadnom prípade nepripustíte, že by mohlo ísť o viac, než len videoherný postapo akčný námrd, v ktorom hrá scenár druhé husle. Pokiaľ dôjdete len potiaľto, budete film milovať. To by sa však do toho nemohla pripliesť alternatíva dva - totálne bravúrna štúdia ľudskej morálky vo svete striktne stanovených pravidiel, kde osud každého je vopred predurčený. Ak máte radi filmy v štýle '1984', 'Equilibrium', či 'Animal Farm', tak myšlienku budete zbožňovať. V žiadnom prípade si ale tieto dve roviny filmu nesmiete pomiešať a pokiaľ zistíte, že tvorcovia vlastne chceli tieto dve línie spojiť v jednu, tak je po srande. Akčné béčko mohlo totiž ostať akčnám béčkom, akciu to má výbornú, nápad (na béčko) obstojný, aj keď miestami pritiahnutý za gule a za to množstvo nelogických prešľapov a wtf?! momentov by si scenáristi zaslúžili pár týždňov na odvykačke! Akčným béčkom to ale neostalo a my sme sa proti svojej vôli zároveň stali svedkami pokusu a experimentálnu psychologiskú survival drámu s pokusom o štúdiu ľudskej morálky. No kombinácia ako vyšitá, našťastie to nebolo v rukách hollywoodskych mainstreamerov, ktorí by z toho spravili galimatiáš na n-tú. V multinárodnej koprodukcii tak vzniklo dielko prinajmenšom zaujímavé, herecky výborné, akčne a strihovo bezchybné, no emocionálne mrazivé a myšlienkovo preexponované. Podľa hesla - menej je viac - sa tvorcovia bezpochyby neriadili, škoda. 65%. ()
Já žasnu - Snowpiercer byl předem oprávněně řazen mezi dvacítku nejočekávanějších filmů tohoto roku... Veškeré zažité archetypy kinematografického umění za poslední bezmála století nahuštěné do jediného, vizuálně podmanivého sci-fi. Říkal tady někdo, že jej už na stará (filmová) kolena nemá populární kulturní odnož čím překvapit? ()
Famózny prierez spoločnosťou odrezanou od sveta. Funguje presne ako tá naša. Na základe práce zotročovaných más, ktoré však vlastne veľmi k životu ani nepotrebuje. Vodcovia tak hrajú svoje hry. Vrámci nich vymýšľajú rôzne prepojenia, povstania, katastrofy, vojny a genocídy. Choroby. A najmä: Večné zastrašovanie a vyvolávanie masovej obavy. Neustále a každodenne. Podporovatelia vládnucich vyrastajú v materiálnom dostatku, ideologicky sú naočkovaní stupídnymi debilinami. Mysliteľov je len zopár. A aj tí sú vláčení rodinnými traumami alebo nereálnymi víziami ideálnej spoločnosti. Výstižná alegória, ktorá začína ku koncu trochu viaznuť. Naťahovanie záverečných súbojov v prospech klasického komerčného modelu prežitia hŕstočky z hŕstky, ktorá bude zakladať úplne novú, ale tentoraz už dokonalú spoločnosť, ostal žiaľ nezmenený. 75% ()
Než jsem poznal ostatní filmy Džun-ho Pona (jestli se tak skloňuje), byl jsem k Ledové arše trochu skeptický. To hvězdné obsazení v tuctově vypadající zápletce, která chce být něčím víc... Chápete, zavánělo to. Jenže pak jsem viděl skvělého Parazita, skvělé Monstrum a skvělou Okju a na Ledovou archu se těšil víc a víc, protože je to zkrátka přesně ten pelmel příběh, který by měl natočit právě Džun-ho Pon. Sci-fi metafora na kolejích, propracované postavy, napětí, akce, humor i nějaké ty bizarnosti a nejedno překvapení. Někomu se to může zdát prvoplánové a laciné a takovým divákům se vlastně nemůžu divit, protože Džun-ho Pon není pro každého. Tím však jenom dokazuje, jak výjimečný to je tvůrce. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (35)
- Kang-ho Song a Ah-seong Ko si zahráli role otce a dcery již předchozím filmu Joon-ho Bonga Mutant (2006). (Ondr0n)
- Feťáka v sude, ktorý kšeftuje s Curtisom (Chris Evans), si zahral Tomáš Dianiška, herec libereckého divadla F.X. Šaldy. (DoubleJo)
- Postava Edgara (Jamie Bell) byla údajně pojmenována podle Edgara Wrighta. (Ondr0n)
Reklama