Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do právě otevřeného „hubnoucího“ sanatoria se sjíždějí pacienti s cílem zhubnout. A i když každý z nich k tomu má jiný důvod, všichni tu teď pod dohledem asketického primáře podstupují nejroztodivnější procedury a cvičení, to vše navíc bez jídla, alkoholu a sexu. Tím se pro většinu z nich pobyt v sanatoriu stává noční můrou.  Hrdinové Jedlíků jsou romantičtí i pošetilí, vtipní i dojemní, žádný z nich nepostrádá smysl humor. Všichni jsou vedeni láskou – k lidem, věcem, práci, a samozřejmě k jídlu – a každý z nich ji také nakonec najde. Jak už to prostě v dobrých filmech bývá. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (148)

Colonist odpad!

všechny recenze uživatele

Takhle vypadá peklo. Můžeme nadávat na Zdeňka Trošku, jak chceme, ale oproti Magnuskovi je to alespoň režisér a nějaký ten filmařský um má. Magnusek je ovšem pro mě dno českého filmu a Jedlíci to jen potvrzují. Vizuál je tradičně příšerný, jak může mít film z roku 2013 takhle hnusný obraz? Magnusek navíc neumí pracovat se zvukem a s postsynchrony - jak je scéna ve venkovním prostředí, postavám prakticky není rozumět. Často jsou také dialogy přehlušeny příliš hlasitou hudbou (ačkoliv kdo by chtěl dialogy v tomhle filmu poslouchat...). Film nemá žádný děj, jen zápletku. Celé je to extrémně nevtipné a vlastně i trapné. Dost to na mě působilo, že scénář je jen taková nitka a herci musí improvizovat, proto jsou ty dialogy nelogické, stupidní a všichni se při tom tak pitvoří. Postavy jsou ploché, jak to jen jde, a jejich konání nemá žádnou logiku (Luboš Xaver Veselý se chová jako hajzl, v další scéně by se zas se všemi kamarádil u ohníčku). A co je možná nejhorší - ten film nemá žádné vyústění, žádnou pointu! Postavy zůstanou úplně stejné jako na začátku, neprojdou žádným vývojem, nezhubnou a žerou dál (Magnuskově postavě zřejmě začne být jedno, že chtěl zhubnout kvůli synovi, jenž se obával o jeho zdraví). A postavy (mimochodem si u žádné z nich nepamatuji jméno, protože to nejde) ani nedojdou žádných morálních změn (kromě uměle vytvořené proměny L. X. Veselého, který pronese srdceryvný projev na Frekvenci 1). Kapitolou samou o sobě je cameo Petra Jandy - máme tu výborného zpěváka, ve scénáři máme napsáno, že postavám uspořádá improvizovaný koncert... no samozřejmě že ho necháme jen otevírat pusu a na pozadí pustíme nějaký úděsný song, ze kterého budou divákům krvácet uši. Já chápu, že si chtěl Magnusek udělat víkend s přáteli v nějakém wellness centru, ale nemusel kvůli tomu narychlo spíchnout film, v němž mu všudypřítomný product placement ten pobyt zaplatí. Opravdu musím dát odpad, na Jedlících není nic pozitivního. ()

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

Scénář, v němž nedává NIC smysl a chybí tomu jakákoli minimální věrohodnost. (Šlo by jít scénu po scéně, postavu po postavě, větu po větě...) _________ Morbidně obézní plastický chirurg Magnusek má za manželku milující Evu Decastelo a na soukromé klinice rozmlouvá svým pacientkám operace a zaměstnavatel ho přesto nevyhodí. Dáda Patrasová se (doslova) ledva otočí a její vypelichaný tlustý manžel líbá hubenou dvacítku. Dáda jede ze žalu zhubnout a tam se do ní zamiluje od 30 let mladší terapeut Mirda, který den předtím balil povrchní a zpovykanou Kamilu Nývltovou, kterou přitom pigluje neurotický hlavní doktor Martin Stropnický, který byl dřív tlustý, ale to nikdo z nějakého záhadného důvodu nesmí vědět... Ivana Andrlová stalkuje takřka imobilního mastodonta Milana Cháru, chce ho sbalit a na důkaz lásky mu koupí postel, na níž se může dál vykrmovat a skládat písně, které jsou údajně úžasné, ale nikdy je neslyšíme, protože tvůrci byli tak líní a neschopní, že žádné do filmu ani nesložili; Luboš Xaver Veselý z nejpohodovějšího rádia jede na kurz tajně dělat zlý bulvár, který by nikoho nezajímal; účastníci kurzu si píšou povinně deníčky a nechápou, že se z nich bude veřejně číst; žádné sezení a otázky nikdy k ničemu nedospějí; veškerá terapie působí totálně amatérsky jako kombinace těch nejhorších socialistických klišé, kapitalistického luxusu a nacistického lágru; Magnusek s Chárou jedou z neznámého důvodu několik dní po odchodu ze sanatoria kilometry do nějaké pekárny na periferii, kde si chtějí u vrátného koupit pečivo atd., atd. ______ Jednoduše, scénář musel psát David Laňka s ještě odkrveným mozkem po práci na své epochální knize o erotice v české kinematografii, jinak to zřejmě nelze vysvětlit. ______________ Herecké výkony se nekonají - neherci odříkávají text, herci přehrávají. Něco jako vtip nebo humor tu vlastně neexistuje, celou dobu to působí jako dětinské snažení a nerozhodnost "točíme komedii a vůbec nevíme, co by na ní mělo být vtipné, tak budeme raději jen přízemní". Poselství "buďme spokojení, takoví jací jsme", je v přímém rozporu s Magnuskovým burcováním v Bastardech, aby se společnost jinak měnila a mýtila negativní jevy. Čili typicky čecháčkovské: "Mě nechte na pokoji a ostatní, ať se přizpůsobí". __________________ Fim vypovídá především o tom, že si Tomáš Magnusek myslí, že všichni na světě už jsou ve svých oborech úplně stejní diletanti jako je on a jeho štáb. ______ Naprosto nemohoucí filmové vyjadřování plné zbytečných detailů, statických záběrů, neohrabaných kompozic v úzkém výřezu, špatně nasazených postsynchronů, nevyladěného zvuku, z kterého bolí uši a občas je třeba slyšet víc praskání ohně než dialogy, někdy zvuk dokonce úplně mizí, aniž by to bylo nějak vypravěčsky motivováno... Vrcholně odfláknuté řemeslo, neustálý product placement, laciná hra na city. Toto není ani komunální satira, ale komunální odpad. __________________ Pozitivum: Není to tak útočně blbé, odporné a nekonečně dlouhé jako Babovřesky. ()

Reklama

Matty odpad!

všechny recenze uživatele

Nedokážu s jistotou určit, zda se již jedná o film, nebo pouze o prodloužený díl Jste to, co jíte, každopádně by to zoufale potřebovalo liposukci. Magnuskovo vyprávění je stejně neekonomické jako přístup postav k jídlu. Většina scén, resp. scének, z nichž Jedlíci sestávají, je obdobou junkfoodových prázdných kalorií. Nenaplněná zůstala naděje, že zápletka, která se vyjeví teprve po nějakých třiceti minutách vycpávkových záběrů (v nichž product placement neslouží příběhu, ale opačně), bude dále rozvíjena. Pokračuje se ve vršení kameňáků o obézních lidech. Navzdory těžení vtipů z toho, že se někdo tajně cpe mastným sajrajtem z konzervy, Jedlíci podobně jako četné normalizační komedie oslavují koncept šťastného pozemšťanství a životosprávu svých žravých postav v zásadě schvalují. Třebaže se hrdinové, lidé frustrovaní, sobečtí, sprostí a naivní, ke shození přebytečných kil rozhodnou dobrovolně, film jejich léčebnou kúru zobrazuje jako nepřijatelnou šikanu skupinou pokrytců. Lidé obézní vinou své slabé vůle jsou tak vydávání málem za rebely, kteří se vzpírají normám krásy a zůstávají sami sebou, jakkoli nebezpečné pro jejich zdraví to může být. Ke skutečnému poručování řádu však nedochází. Daný (nejen) fyziognomický stav je vyhovující a hlavní přítěž nakonec představuje bulvár, neschopný akceptovat lidi, jací jsou. Snaha cokoli změnit absentuje. Stačí, že se komplikace podaří krátkodobě ošvejkovat. Pravidla zde ostatně slouží jenom k tomu, aby mohla být opakovaně porušována. Magnuskovu ideově pochybnou a dramaturgicky zprasenou ódu na tuk definitivně pohřbívají rozpačití „herci“ a režie na úrovni lepšího teleshoppingového spotu. Vrcholnou ukázkou řemeslných schopností tvůrců je jedno přeostření z tváře postavy na kousíček šunky, který drží v ruce. Pět procent pouze kvůli tomu, že to pocitově bylo cca o hodinu kratší než Babovřesky a Líbáš jako ďábel. 5% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ten film podle mě schytal až moc velký hejt. Ano, působí amatérsky především co se filmařiny týče (zase když to srovnám s Věčně tvá nevěrná...) a taky mu dost ubližuje zbytečně přemrštěná stopáž, ale zase na druhou stranu mi to tak strašné nepřipadalo. Proti Magnuskovi nic nemám, osobně na mě působí jako nadšený amatér, který se snaží bez nějakého vzdělání točit filmy a neustále se v tom oboru zdokonalovat (a že se taky zdokonaluje). Jedlíci mají dobrý nápad, dokonce se tu povedla i herecká sestava (ještě by to teda chtělo Pawlovskou), komedie z prostředí odtučňovacího tábora slibuje hodně, bohužel toho moc naplněno nebylo. Má to nanejvýš úsměvné scény, je jich tu pár (což je teda na skoro dvouhodinový film celkem málo), ale že bych se smál nahlas, to ne. Zase se mi ale líbí, že se celý ten film ve finále snažil o příjemný pocit. Dialogy tu občas působí divně, jako i některé vztahy mezi postavami. A taky ty terapie jsou celkem divné - je to odtučňovací tábor, tak proč většinu času proboha jenom sedí v kroužku a povídají si? Nějakého cvičení tady zas tolik nebylo. No, když to vezmu jako celek, má to hodně chyb, dvě hodiny jsou zbytečně moc a na scénáři bylo třeba ještě zamakat, ale jsou i mnohem horší české filmy. Na tenhle se dá aspoň dívat, což o některých jiných říct nemůžu (např. Zoufalé ženy dělají zoufalé věci). 2* ()

2mig1 

všechny recenze uživatele

ano, vše je relativní - zatím nejlepší magnuskům film, ovšem stále shit, kterej má k průměru daleko a obhájí si ho snad jen vysoce objektivní umělec patrikus, který své nadání uplatňuje v magnuskových filmech... jedlíci mají možná dva tři fungující vtipy (ne vyndání kuřete z razáku to opravdu není), ale jinak jsou dílem filmařskýho amatérismu, za který by se rozhodně v kině neměla platit plná cena vtupnýho.. především v souvislosti jeho technický kvalitě, která je skutečně tristní - kolísavá kvalita zvuku v prostřizích (každopádně v žádném případě se ani na chvilku nejednalo o zvuk kvalitní), viditelné zakupnutí kohosi o kameru, kamera mdlá sama o sobě.... děs běs... jedinou chválu si zasouží martin stropnický, kterému bych za jeho terapeuta přál účast v daleko lepším filmu ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se V Praze, Dačicích a Rychnově nad Kněžnou. Hotel Studánka, v němž se děj odehrává, se nachází u Rychnova nad Kněžnou. (SimonSomin)

Reklama

Reklama