Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do právě otevřeného „hubnoucího“ sanatoria se sjíždějí pacienti s cílem zhubnout. A i když každý z nich k tomu má jiný důvod, všichni tu teď pod dohledem asketického primáře podstupují nejroztodivnější procedury a cvičení, to vše navíc bez jídla, alkoholu a sexu. Tím se pro většinu z nich pobyt v sanatoriu stává noční můrou.  Hrdinové Jedlíků jsou romantičtí i pošetilí, vtipní i dojemní, žádný z nich nepostrádá smysl humor. Všichni jsou vedeni láskou – k lidem, věcem, práci, a samozřejmě k jídlu – a každý z nich ji také nakonec najde. Jak už to prostě v dobrých filmech bývá. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (147)

PamelaJJK 

všechny recenze uživatele

Ano, působí to velice amatérsky, ale kdyby se tohoto námětu chopil jiný tým, tak by to nemuselo být tak zlé. Obsazení sice dobré, ale ani tak to film nezachránilo. Možná nejsem zcela objektivní, protože mám nějaké to kilo navíc a tak mi toto téma bylo poměrně blízké. I když do pana Cháry bych se odhadem vešel tak 2x. Některé fórky se i povedly, zato však některé vulgarity byly naprosto samoúčelné a tím pádem absolutně zbytečné. V ději to dost haprovalo a občas to nemělo logiku. Jediným světlým okamžikem byl pro mě Petr Janda. Akorát mě pan Magnusek nasral (omlouvám se, ale vše ostatní by dostatečně nevyznělo), když hudební produkci pana George i Petra Jandy překryl nějakou úděsnou shitovkou. Dávám neobjektivní dvě hvězdy. ()

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

Scénář, v němž nedává NIC smysl a chybí tomu jakákoli minimální věrohodnost. (Šlo by jít scénu po scéně, postavu po postavě, větu po větě...) _________ Morbidně obézní plastický chirurg Magnusek má za manželku milující Evu Decastelo a na soukromé klinice rozmlouvá svým pacientkám operace a zaměstnavatel ho přesto nevyhodí. Dáda Patrasová se (doslova) ledva otočí a její vypelichaný tlustý manžel líbá hubenou dvacítku. Dáda jede ze žalu zhubnout a tam se do ní zamiluje od 30 let mladší terapeut Mirda, který den předtím balil povrchní a zpovykanou Kamilu Nývltovou, kterou přitom pigluje neurotický hlavní doktor Martin Stropnický, který byl dřív tlustý, ale to nikdo z nějakého záhadného důvodu nesmí vědět... Ivana Andrlová stalkuje takřka imobilního mastodonta Milana Cháru, chce ho sbalit a na důkaz lásky mu koupí postel, na níž se může dál vykrmovat a skládat písně, které jsou údajně úžasné, ale nikdy je neslyšíme, protože tvůrci byli tak líní a neschopní, že žádné do filmu ani nesložili; Luboš Xaver Veselý z nejpohodovějšího rádia jede na kurz tajně dělat zlý bulvár, který by nikoho nezajímal; účastníci kurzu si píšou povinně deníčky a nechápou, že se z nich bude veřejně číst; žádné sezení a otázky nikdy k ničemu nedospějí; veškerá terapie působí totálně amatérsky jako kombinace těch nejhorších socialistických klišé, kapitalistického luxusu a nacistického lágru; Magnusek s Chárou jedou z neznámého důvodu několik dní po odchodu ze sanatoria kilometry do nějaké pekárny na periferii, kde si chtějí u vrátného koupit pečivo atd., atd. ______ Jednoduše, scénář musel psát David Laňka s ještě odkrveným mozkem po práci na své epochální knize o erotice v české kinematografii, jinak to zřejmě nelze vysvětlit. ______________ Herecké výkony se nekonají - neherci odříkávají text, herci přehrávají. Něco jako vtip nebo humor tu vlastně neexistuje, celou dobu to působí jako dětinské snažení a nerozhodnost "točíme komedii a vůbec nevíme, co by na ní mělo být vtipné, tak budeme raději jen přízemní". Poselství "buďme spokojení, takoví jací jsme", je v přímém rozporu s Magnuskovým burcováním v Bastardech, aby se společnost jinak měnila a mýtila negativní jevy. Čili typicky čecháčkovské: "Mě nechte na pokoji a ostatní, ať se přizpůsobí". __________________ Fim vypovídá především o tom, že si Tomáš Magnusek myslí, že všichni na světě už jsou ve svých oborech úplně stejní diletanti jako je on a jeho štáb. ______ Naprosto nemohoucí filmové vyjadřování plné zbytečných detailů, statických záběrů, neohrabaných kompozic v úzkém výřezu, špatně nasazených postsynchronů, nevyladěného zvuku, z kterého bolí uši a občas je třeba slyšet víc praskání ohně než dialogy, někdy zvuk dokonce úplně mizí, aniž by to bylo nějak vypravěčsky motivováno... Vrcholně odfláknuté řemeslo, neustálý product placement, laciná hra na city. Toto není ani komunální satira, ale komunální odpad. __________________ Pozitivum: Není to tak útočně blbé, odporné a nekonečně dlouhé jako Babovřesky. ()

Reklama

Olík 

všechny recenze uživatele

Ani nevím, jestli má vůbec smysl plýtvat písmenky. Stačilo by jenom prosté: „Proč?“. Jako ono to není úplně, že by jste měli nutkání si vypíchnout oči jídelní vidličkou, ale stejnak. Lidé, kteří vůbec neumí hrát, vede impotentním příběhem, člověk, který se má ohledně filmařské profese ještě hodně co učit. Znovu se ptám: „Proč?“ Kdyby všichni zúčastnění věnovali své úsilí například hledaní čtyřlístků, tak světu prokáží dost možná větší službu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ten film podle mě schytal až moc velký hejt. Ano, působí amatérsky především co se filmařiny týče (zase když to srovnám s Věčně tvá nevěrná...) a taky mu dost ubližuje zbytečně přemrštěná stopáž, ale zase na druhou stranu mi to tak strašné nepřipadalo. Proti Magnuskovi nic nemám, osobně na mě působí jako nadšený amatér, který se snaží bez nějakého vzdělání točit filmy a neustále se v tom oboru zdokonalovat (a že se taky zdokonaluje). Jedlíci mají dobrý nápad, dokonce se tu povedla i herecká sestava (ještě by to teda chtělo Pawlovskou), komedie z prostředí odtučňovacího tábora slibuje hodně, bohužel toho moc naplněno nebylo. Má to nanejvýš úsměvné scény, je jich tu pár (což je teda na skoro dvouhodinový film celkem málo), ale že bych se smál nahlas, to ne. Zase se mi ale líbí, že se celý ten film ve finále snažil o příjemný pocit. Dialogy tu občas působí divně, jako i některé vztahy mezi postavami. A taky ty terapie jsou celkem divné - je to odtučňovací tábor, tak proč většinu času proboha jenom sedí v kroužku a povídají si? Nějakého cvičení tady zas tolik nebylo. No, když to vezmu jako celek, má to hodně chyb, dvě hodiny jsou zbytečně moc a na scénáři bylo třeba ještě zamakat, ale jsou i mnohem horší české filmy. Na tenhle se dá aspoň dívat, což o některých jiných říct nemůžu (např. Zoufalé ženy dělají zoufalé věci). 2* ()

DarkDemon odpad!

všechny recenze uživatele

Pozor, pozor na vědomost se dává, že pan Zoufalec opět útočí. Zjevně nejhorší herec, řežisér a scénárista v dějinách českého filmu se nás rozhodl oblažit dalším paskvilem. Po zvráceném, nechutném a nehorázně stupidním „cikánském triptichu“ protentokrát pokus o komedii na velmi obehrané téma „tlouštíci“. Nebudu tady psát to co už desítky kolegů přede mnou ono vážně nemá smysl rozebírat scénář, herecké výkony ani totální absenci humoru - spíš bych to nazval komorním dramatem, protože mi přišlo všechno (a všichni) k pláči. Opravdu nechápu proč se pan Magnusek neustále snaží prosadit ve filmové branži a terorizuje nás svojí „tvorbou“. Ovšem teď mi dochází, že nechápu ani sám sebe co jsem to za zvrhlíka když jsem ochotný dobrovolně podstoupit taková muka. Musím s tím něco udělat, příště už nesmím, opradu nesmím ... zase znovu ... fuj. Nikdy víc - nic kde se nějak angažuje Magnusek !! Kdyby alespoň finance nesehnal, ale když „product placement“ českému filmu vládne a Magnuskovi stačí pronajmout olezlý penzion ... :( ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Natáčelo se V Praze, Dačicích a Rychnově nad Kněžnou. Hotel Studánka, v němž se děj odehrává, se nachází u Rychnova nad Kněžnou. (SimonSomin)
  • Film byl natočen za pouhých 13 dní. (Mauzicek)
  • Prvotním impulzem k realizaci filmu byla pro režiséra Magnuska slova jeho syna, který řekl: „Tati, nežer tolik, nebo nám umřeš.“ (Fenk)

Reklama

Reklama