poster

Divoká stvoření jižních krajin

  • anglický

    Beasts of the Southern Wild

  • slovenský

    Divoké bytosti južných krajín

  • slovenský

    Divoké stvorenia južných krajín

Drama / Fantasy

USA, 2012, 92 min

Režie:

Benh Zeitlin

Kamera:

Ben Richardson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Místy možná působivé, rytmické, svěží, nápadité, jako celek nicméně jen syrové, nekompaktní a rozpačité povídání, kterému srdce tepe jen velmi pozvolna. Ubírá se po alternativnější cestě, což mi nijak zvlášť nevadí, přesto, ač si nemyslím, že jde o nějakou naivní ekologickou agitku, nestrhne. Spolupráce s neherci a natáčení v autentickém prostředí může přidávat body nahoru, nicméně voice-over, symboličnost nebo snové sekvence třeba u Malicka fungují s o poznání větší úderností!! Sorry, Hushpuppy..(20.12.2012)

  • Flakotaso
    **

    Ani náhodou. Snůška nejotřepanějších a nejotravnějších klišé zabalená v rádoby cool poetickém hávu. Vždyť co může být prvoplánově roztomilejší a dojímavější než osmiletá černoška s bujnými vlasy, která naslouchá tlukotu "srdce" kraba a vytahuje ve voiceoveru z rukávu jedno životní moudro za druhým? Taky by mě zajímalo, proč by mě měli dojímat lidi, žijící dobrovolně v hnusu a bordelu. Zajímavé také je, jak v USA oceňují jakože realistické filmy, které jimi ve skutečnosti vůbec nejsou, jelikož násilně přidávají záměrně nerealistické nebo fantazijní prvky (zde např. tzv. pratury, což jsou podle režiséra prasata s rohy...díky, zase jsem o něco chytřejší :D) a dále namátkou třeba Do morku kosti, kde podle tvůrců na americkém venkově loví k obživě veverky apod. Nejvíc mě však dostalo, jak ve filmu pořád někdo mluvil o přírodě a sepětí s ní, neřkuli o ráji na zemi a přitom žili na obyčejném smetišti.(15.12.2012)

  • Aleee89
    ***

    Bijou se ve mně dva pohledy. Je to zajímavý film, který mi málem unikl. Pozitivně hodnotím hudbu, herecké obsazení a jeho syrovost a drsnost, ta forma je příhodná a dobře napomáhá sdělení poselství. Nemůžu se však ubránit mnoha negativním pocitům. Za prvé za vší syrovostí, ač ji primárně vnímám pozitivně, vidím prvoplánovost, která mi není moc příjemná. Je to příliš alternativní (haló, všichni si sedněte na zadek, jsem alternativní, a proto jsem skvělý!) a ekofriendly. K postavám samým jsem si také nenašla cestu. Neumím se do toho vcítit a nakonec jde skoro celý film mimo mě. Mezi oběma pohledy se nemůžu a nemůžu rozhodnout...(12.1.2013)

  • Malarkey
    **

    Zajímavý nápad, zvláštní zpracování a originální pojetí národa, kterýmu nerozumím a popravdě ani nevím, jestli rozumět chci. Člověk je od pradávna spjatý s přírodou, to uznávám. Taky beru fakt, že tenhle film je spíš filozofickou myšlenkou, než skutečnou realitou, i když si na skutečnou realitu hraje. To by ale musely určité scény ve filmu dopadnout jinak, než skutečně dopadly. Více o těhlech problémech mluví Enšpígl ve svém komentáři. Když už ale chci něco dělat, měl bych to dělat pořádně za každých podmínek a to je asi největší problém tohodle filmu. Každopádně filmu nemůžu upřít hudbu, která mi chvílemi přišla až nadpozemská. Benh Zeitlin určitě bude dobrý režisér, ale to se u mě bude muset projevat až v dalších filmech.(21.1.2013)

  • sochoking
    ****

    Nemohol som sa zbaviť pocitu, že koniec sveta prežijú len alkoholici, ktorí prišli o všetok chlast. Ale ved' to je v úplnom poriadku. Bezpochyby si veľkú pozornosť zaslúži hlavná predstaviteľka Hushpuppy. Podľa mňa je to decko s nezvyčajnými schopnosťami! Starý mi občas svojim chovaním pil krv, ale jeho filozofia o zapájaní do stien mi veľmi učarila ako i tá, ako všetko parádne do seba zapadá. A barmanka, ktorá pripravovala aligátora tiež nemala chybu. S tým efektom, ako vyflusla vrchnák od piva ma totálne odzbrojila. Ja som absolútne nevedel do čoho idem, ked' som sa rozhodol dnes večer pre tento film, ale po jeho zhliadnutí som úplne nadmieru spokojne omámený, by som ten stav nazval. 80%(8.12.2012)

  • - Dwight Henry (Wink) vlastní malé pekařství, které se nachází naproti místu, kde probíhal casting na film. (Terva)

  • - Základem pro scénář k filmu byl hurikán Katrina a jeho dopady na lidi žíjící ve slumu v Jižní Luisianě. (PATTXA)

  • - Režisér Benh Zeitlin a jeho kameraman Ben Richardson se poprvé setkali v Praze, kde oba pracovali u Jana Švankmajera na svých animovaných projektech. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace