poster

Divoká stvoření jižních krajin

  • USA

    Beasts of the Southern Wild

  • Slovensko

    Divoké bytosti južných krajín

  • Slovensko

    Divoké stvorenia južných krajín

  • Nizozemsko

    Beasts of the Southern Wild

  • Velká Británie

    Beasts of the Southern Wild

Drama / Fantasy

USA, 2012, 92 min

Režie:

Benh Zeitlin

Kamera:

Ben Richardson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bachy
    *****

    Jako kdyby mě polili živou vodou a řekli, že to pořád má smysl. Myšleno čistě kinematograficky. Na mě ten Sundance většinou funguje, protože tlačí především na originalitu. Divoká stvoření se nepatlají s dlouhou stopáží, jsou napěchována živelností a fakt nechtějí jít tam, co ostatní. A pak je tu emoční stránka. Konce filmů se mnou cloumají hodně často a asi jsem velmi vděčný divák, ale nepamatuji se, kdy by mě naposledy emočně zlomila hned první scéna--Zvláštní, kolik uživatelů tu v komentářích konfrontují svůj názor na svět s domnělým názorem filmu. A přitom já rozhodně nejsem přesvědčen o tom, že ti za kamerou chtějí něco povědět o stavu světa a někoho poučovat. Přesvědčen jsem o tom, že Beasts jsou nádherným filmem.--(8.11.2015)

  • CBD
    *****

    Divoká stvoření jsou vlastně epickým vyprávěním nejen o tom, že každý má na světě místo, kam patří. Zeitlin vše snímá s překvapivou lehkostí a obrovskou dávkou imaginace, nikoliv nepodobné té, kterou mají děti. Scény, kdy malá Hushpuppy vypráví o divokých zvířatech, která unikla z rozpuštěných ledovců, jsou toho krásným příkladem. Dovolím si tvrdit, že nějak podobně mohlo dopadnout ke "Stvořením" přirovnávané Where the wild things are, kdyby jej natáčel Terrence Malick. Vnímáním okolního světa prostřednictvím hlavní představitelky – tedy malé Hushpuppy – se totiž Zeitlin hodně přibližuje tomu, jak jej právě Malick předvedl ve svém posledním spektáklu, Stromu života. A hudební doprovod, vytvořený z části samotným režisérem a z části Danem Romerem, celou tu melancholickou náladu pouze podtrhuje chytlavými smyčcovými skladbami.(25.7.2012)

  • Radek99
    ****

    Nejasná zpráva o konci světa, ale velmi jasná zpráva o smutném dětství, v němž schází objetí a haptika. Nádherný magický realismus, režisérova (ale možná spíš celé skupiny Court 13) až dětská představivost (vtělená do dívčí hrdinky), tu ovšem není oslavována, nýbrž ukázána jako únik před skutečným světem, se kterým je potřeba se vyrovnat. Víceméně nízkorozpočtový snímek se silnou jižanskou příchutí. Předzvěst i reakce na Apokalypsu (tady konkrétně hurikán, globálně ovšem oteplováním způsobené tání ledovců a tím zase fatální zvyšování mořské hladiny), která je překonána sentimentálně podbarveným magickým realismem. Střet civilizací, v němž není ta euroatlantická chápána jako ta apriori vidoucí, spíše je oslepena svým mesiášským komplexem. Sdělný obsah, ale i skutečně mimořádně účinná forma. Opravdu silný a osobitý celovečerní debut.(9.12.2012)

  • T2
    *

    Rozpočet $1,8miliónaTržby USA $12,795,746Tržby Celosvetovo $19,784,559▐ Prázdnota prázdna, niečo tak nekompaktné som dávno nevidel, dej čo ani na chvíľu nemá čím chytiť, zaujať, suchá odrhávačka. ????a k tomu 4nominácie na oscara fakt im tam šibe, akademici urobili asi najhorší výber filmov čo sa týka roku 2012 /20%/(11.2.2013)

  • Cervenak
    ****

    Prečo mi nikto nepovedal, že je to také parádne drsné postapo v najlepšej tradícii Mad Maxa a Vodného sveta? Primitívne, ale vnútorne funkčné spoločenstvo živorí na zvyškoch civilizácie, z nejasných bájí o tomto vyspelom svete si vytvára nový folklór a mytológiu a v závere musí bojovať s mimozemšťanmi, ktorí sa ho snažia odvliecť zo zdevastovanej Zeme do studeného hi-tech sveta. Úprimne, keď sa zhruba v polovici prenesieme z tej špiny a svrabu do "normálneho" sveta, vydýchol som si ako cestujúci košického autobusu na linke Luník IX - zastávka pred Auparkom. Dievčatku Oscara a režisérovi zmluvu na natočenie Mad Max 5.(24.1.2013)

  • - Tvůrci prodali práva k filmu produkční společnosti Fox Searchlight Pictures za 2 miliony dolarů. (HellFire)

  • - Quvenzhané Wallis se ve věku 9 let stala dosud nejmladší herečkou navrženou na Oscara v hlavní ženské herecké roli a překonala tak Keishu Castle-Hughes, jež nominaci přebrala v 13 letech. (HellFire)

  • - Dwight Henry (Wink) vlastní malé pekařství, které se nachází naproti místu, kde probíhal casting na film. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace