poster

Divoká stvoření jižních krajin

  • anglický

    Beasts of the Southern Wild

  • slovenský

    Divoké bytosti južných krajín

  • slovenský

    Divoké stvorenia južných krajín

Drama / Fantasy

USA, 2012, 92 min

Režie:

Benh Zeitlin

Kamera:

Ben Richardson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radyo
    ***

    Vítězství ducha nad hmotou? Ó nikoliv, jen vítězství formy nad obsahem. Před malou Wallisovou ale klobouk dolů! Jo, ještě dodatek: Jak píše Radek99, je to taková Nejasná zpráva o konci světa, ale po americku. Ta česko-slovenská mě ovšem teda oslovila víc.(18.11.2013)

  • JitkaCardova
    *****

    Konečně zase film, kde nejde o příběh. Tok energie, bezbranná vážná radost, bez potřeby úsměvu, pláče, hrdé čelení a sounáležitost každým pohybem. Nahý život je Wild lyric Poême. *** Kamera a hudba jsou tu hladké spoluproudy. *** Přese všechny zdánlivě populární ingredience je to dílo naprosto nepatetické a nepodbízivé, záleží však na citlivosti vnímatele, co z filmu vyvolá.(11.8.2012)

  • Rover
    ***

    Stejně jako je pro mě obtížné film ohodnotit, je těžké napsat i smysluplný komentář. Seznamujeme se s, na první pohled, idylickou komunitou žijící ve věčném očekávání zaplavení jejich obydlí. Lidi zde však zdánlivě nic netrápí a žijí vesele a snad i šťastně. Hlavní postava malé Hushpuppy (mimochodem hodně roztomilý jméno) se tomuto světu skvěle přizpůsobila, ačkoliv její otec je trochu frustrován, že nemá syna. Nebo se možná bojí, aby Hushpuppy nebyla na drsné prostředí příliš slabá? Negativem filmu je bohužel jeho nudnost. Ono je vlastně všechno hrozně přesvědčivý, ale přesto občas sterilní. Jo a nominovat na Oscara děti není vhodný. Vždyť ony ty filmy nehrají, oni je žijou. Hudba: vlastně vůbec nesouvisí s děním ve filmu. Přijde mi, že byla skládána trochu mimo. Ale smyčcové trylky dolpněné kytarovým brnkáním a perkusemi rozhodně nezní špatně. PS: a ty "prasata" měli být evidentně pratuři. Jejich role ve filmu by byla určitě na delší přemýšlení, na které nemám vůbec chuť. Což pro film asi není dobrá vizitka. Ty tři hvězdy jsou s odřenýma ušima.(9.7.2013)

  • villon17
    **

    Dokument, kterej nezná statickou kameru, ale kterej si myslí, že je tak dobrej, že si může dovolit fantasy prvky. Vůbec jsem nepochopila, co tam ta prasata dělala, proč ty divný lidi pořád jen pištěli a proč vůbec někdo něco takovýho točil, aniž by tomu dal smysl. Jedninou výhodou bylo, že to trvalo jen 90 minut.(19.1.2013)

  • Flakotaso
    **

    Ani náhodou. Snůška nejotřepanějších a nejotravnějších klišé zabalená v rádoby cool poetickém hávu. Vždyť co může být prvoplánově roztomilejší a dojímavější než osmiletá černoška s bujnými vlasy, která naslouchá tlukotu "srdce" kraba a vytahuje ve voiceoveru z rukávu jedno životní moudro za druhým? Taky by mě zajímalo, proč by mě měli dojímat lidi, žijící dobrovolně v hnusu a bordelu. Zajímavé také je, jak v USA oceňují jakože realistické filmy, které jimi ve skutečnosti vůbec nejsou, jelikož násilně přidávají záměrně nerealistické nebo fantazijní prvky (zde např. tzv. pratury, což jsou podle režiséra prasata s rohy...díky, zase jsem o něco chytřejší :D) a dále namátkou třeba Do morku kosti, kde podle tvůrců na americkém venkově loví k obživě veverky apod. Nejvíc mě však dostalo, jak ve filmu pořád někdo mluvil o přírodě a sepětí s ní, neřkuli o ráji na zemi a přitom žili na obyčejném smetišti.(15.12.2012)

  • - Celý snímek je natočen na takzvaný Super 16mm film, který dodává obrazu zrnitý zaprášený vzhled, odpovídající jeho hrubozrnné poetice. (PATTXA)

  • - Tvůrci prodali práva k filmu produkční společnosti Fox Searchlight Pictures za 2 miliony dolarů. (HellFire)

  • - Režisér Benh Zeitlin a jeho kameraman Ben Richardson se poprvé setkali v Praze, kde oba pracovali u Jana Švankmajera na svých animovaných projektech. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace