Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová pohádka, ve které spolu s herci hrají animované postavy.  Podlesí je malá vesnička, kterou se před lety přehnala válka s Turkem. Dobré houbové víly byly tehdy požádány o pomoc, ale protože vykonaly dobro i zlo zároveň, byly potrestány a staly se z nich houbové baby. A na Podlesí za to padla kletba. Teď přišel čas vše napravit, ale ve vsi se objevil Drak. A tak zatímco se Toník snaží zachránit svou milou Bětku ze spárů zlých víl, jeho strýc Kovář se, se svými zaměstnanci Veverkou a Křečkem, vypraví na Draka. Hlavní myšlenkou pohádky je, že se zlem nelze bojovat hrubou silou, ale naopak – rozumem, srdcem a odvahou. Kovář z Podlesí má poklidné tempo klasických pohádek a bez zbytečného spěchu vypráví příběh, ve kterém jde, jako v každé pohádce, o souboj dobra a zla. A protože je to „pohádka, ve které je všechno tak trochu jinak“ není ani dobro a zlo až tak úplně jednoznačné, a stejně jako děj filmu, je i jeho závěr nečekaný a originální. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (98)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Kovář z Podlesí asi v Podlesí na věky věků zůstane a nestane se pravidelným návštěvníkem domácností o Vánocích, Velikonocích, Hromnicích, dnů české státnosti a významných dnech. Hezké výtvarné zpracování se poněkud utápí v pomalém tempu, vtípky blikající na diváky jak jiskřičky z pohasínajícího ohně jsou spláchnuty vlnou nudy a ani roztomilý psík, netopýr, oslík a půvabné loutky příběh nepozvednou ani na úroveň běžného průměru nedělních kulisových pohádek. Snad že šarm většiny postav je takový neolitický, vtipy v nejlepším případě gotické a renesanční zůstává pouze myšlenka, kterou se však, zcela v duchu současnosti, nepodařilo zrealizovat a zůstala jen ve formě plánů na nejbližším stavebním úřadě. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to celkově zmatek. Dadaistické záběry, takže to nedrží pohromadě. Kouzlo nesmyslu musí mít svou přísnou, byť skrytou logiku, jinak se ztrácí. Tři věci se dají ocenit: výtvarnou stylizaci na pomezí Svěrákova Kukyho a vidění Tima Burtona, pokus o propojení živé akce s animací a pár herců v čele s Bolkem Polívkou, snažících se najít v překombinované historce řád a vtip. Jenže jim v tom brání jednak mnohomluvnost, celá historie prokleté vsi se odvypráví kostrbatými oznamovacími větami, jednak rozkolísaný jazyk: bez varování skáče od výrazů typu "rurální" k jadrnému "Já myslel, že jdete kadit". Mladý pár své dialogy pouze bez výrazu přerecituje, ale pořád vzbuzuje víc příchylnosti než užvanění plyšoví hlodavci, vedle chipmunků nejprotivnější a nejzbytečnější animovaná zvířata v dějinách filmu.Jsou zde zajímavé technické hračky dětského vynálezce.Přehlídka zbytečných záběrů bez účelu, dlouhých vysvětlivek bez pointy, nahodile se zjevujících bytostí. ()

Reklama

Blazena 

všechny recenze uživatele

V polistopadové éře mě divácky dokázalo ukojit pouze několik filmů pohádkového žánru. K těm obstojnějším počinům řadím koprodukční díla zkušeného Václava Vorlíčka jako Král sokolů, Kouzelný měšec, Pták ohnivák, a v podobném duchu také Smyczkovo Lotrado a Zubejda či Plívovou-Šimkovou (bohužel jenom) políbeného Zelenku a jeho Nesmrtelnou tetu. Produkce animovaného filmu, kdysi chlouba naší kinematografie, šla souvisle spolu s ustanoveným systémem tržní ekonomiky do kopru ne-li šípku – proto je paradoxní, že za jeden z nejúžasnějších pohádkových počinů od 90. let lze považovat film Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny?, v závěsu pronásledovaný fimfárovskou sérií. Milým překvapením se také stal nedoceněný Modrý tygr, který po dlouhé době do hraného pohádkového filmu vrátil nápaditost a nevtíravý humor. Optikou antivkusu jednoznačně vítězí štramácká / tromácká Saxána a Lexikon kouzel stvrzující neblahé dopady Vorlíčkova pokročilého věku a smrtelnosti Jiřiny Bohdalové. Film Kovář z Podlesí nám však snad seslal anděl páně; (ne)pohádka, ve které je opravdu všechno tak trochu jinak, spoustu lidí „rozčaruje“ – zvláště ty dospělé –, protože zcela rezignuje na racionální pohled na svět a stejně tak vyprávěcí konvence běžného narativního filmu. Je to nepředvídatelné, fragmentární, bizarní, exhibiční, atrakční, nesouvislé, nevyrovnané, originální, úžasuchtivé, frapantní, praštěné, nelogické a vykazuje to nesmírnou dávku hravosti a fantazie spolu s řemeslným umem od ručních efektů až po CGI grafické zpracování. Moje dvoumetrová maličkost a ti dva malí špunti s otevřenými papulami vedle mě na premiéře filmu jsme se neskonale bavili. Jsem ukojen. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Som rozčarovaný a úprimne rozhorčený, že po tak dlhej dobe vyčkávania a trpezlivého pozorovania diania okolo Göblovho filmu dočkal som sa tak nevýrazného a nezmyselného výsledku. Už sa vlastne ani nedivím, že sa krátko po uvedení rozhostilo ticho a ja sám som naň zabudol. Pritom už samotný nápad so zapojením nevšednej animácie a lámaním zovšednelých rozprávkových idiómov zdal sa byť ambicióznym a zábavným... 10% ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Koncept a styl vyprávění tohohle příběhu je natolik nezvyklý, že jsem si v podstatě celou dobu na ten styl musel zvykat a nějak to trávit. Díky tomu mi vůbec nezbyl čas se zabývat příběhem samotným. Na první dojem mne to tedy vůbec nebavilo. Pořád mám ale pocit, že to tak špatné nebylo a k závěru to dokonce začalo být i lepší. Takže přesně napůl...zatím 50% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Filmaři natáčeli ve Valašském muzeu v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm nebo v jeskyních na Českolipsku, kde vznikla i pohádka S čerty nejsou žerty (1984). [Zdroj: Metro] (hippyman)
  • Z účtu původního producenta filmu, firmy Lennox majitele Kamila Kožíška, zmizelo 1 600 000 Kč poskytnutých Českou televizí, aniž by byla provedena jakákoliv práce. Dalších 1 400 000 Kč poskytnutých Státním fondem pro podporu a rozvoj české kinematografie bylo zablokováno vymyšleným návrhem na exekuci bratra majitele producentské firmy, Milana Kožíška. Natáčení filmu proběhlo bez těchto peněz. (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama