poster

Kód neznámý

  • Francie

    Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages

  • anglický

    Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys

Drama / Romantický

Francie / Německo / Rumunsko, 2000, 116 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    ***

    Ne vždy je posvícení. Původní Hanekeho záměr pojednat - hodně mi v tom připomíná svého francouzského generačního vrstevníka Lelouche - nesnadné zkušenosti z obnovení evropského jednoty po roce 1989 z atraktivního uměleckého úhlu a dobrat se touto formou uchopení hlubších skutečností a souvislostí, takřka nevyšel. Z tvořivosti zbylo byť nezanedbatelné torzo rutiny. Ze záměru se tak mění fragmentárnost v dokonalé rozbití nejen sujetu, ale i vlastního děje, který ve všech třech základních liniích skončí ve ztracenu. Dobývání postmoderny vyústilo v tomto případě sice do její bezpodmínečné kapitulace, ale její velmi pomyslná porážka současně spolehlivě zlikvidovala jakoukoliv možnost odlišení a hlubšího poselství KÓDU. Žasnout tak v tomto případě neznamená nechápat, ale naopak rozumět až příliš dobře. A tak ani kvalitní, doslova ošlehaní protagonisté náhle nemají co hrát a na čem založit svůj výklad svěřené postavy; nejzřetelněji je to vidět na kreaci jindy famózní Juliette Binochové. Škoda zmařené příležitosti.(14.2.2010)

  • MaMitti
    ****

    Zajímavé téma – různé sociální vrstvy, v titulkách je uvedeno, že jsou nastíněny tři, řekla bych, že vlastně čtyři, protože i to, jak hlavní hrdinka hraje herečku ve filmu, zastupuje jejím prostřednictvím tu nejbohatší vrstvu. Film na mě ze začátku působil příšerně chladně, absence hudby ho činila tvrdým, nesmlouvavým. Po shlédnutí jsem z filmu byla dost na rozpacích, přišlo mi to všechno v náznacích, v symbolech, lehce povrchní, tak nějak nedotažené, vyřčené napůl s tím, že zbytek visí ve vzduchu a buď si ho vezmeš, nebo ho tam necháš (tak nějak ambivalentně, jako by to režisérovi bylo jedno)…rozehráno maximum potenciálu, dotaženo minimum….schválně?? Po pár dnech doceňuji Kód neznámý, děkuji režisérovi za to, že nepoužil žádnou hudbu, krom „hudby“ každé společenské vrstvy sobě vlastní (bubny, traktor, veselice na svatbě), děkuji za tu syrovost a „nelíbivost“ na první pohled. Nutí mě pořád dál se zamýšlet, rozhodně zůstává…S vykřičníkem…Asi bych ho nenazvala sociální studií, ale má k tomu blízko a je tam tolik aktuálních věcí dnešního moderního (= stejně tak bolavého jako svobodného) světa k pozastavení. Nemyslím, že se režisér snažil o nějaký „art film“, jak tu někdo zmiňoval, ale to je můj osobní názor. Takže z původních třech hvězdiček zvyšuji na čtyři…(13.4.2010)

  • tomtomtoma
    ****

    Zajímavý film o stavu lidskosti v lidech. Pokrytectví, sobectví, rozmáchle ukazovaná lítost a s ní spojená humanita, zároveň však přehlížení svých vlastních problémů, krutost, přehnaný boj o spravedlnost, zastání, které často může vést v konečný neprospěch slabšího článku, nespokojenost, touhy, zklamání, odzicení, ponížení nedobrovolné, ale dobrovolně nedobrovolné, integrita a spojené těžkosti závratné globalizace. Jsou to jen mžiky a vpády, upozornění a zároveň varování. Ale jsme schopni se změnit ve více lidštější lidi, kteří tolik nepodléhají klamnému pocitu sobeckého uspokojení? Zajímavé postavy: herečka Anne Laurent (Juliette Binoche), která nakonec pustí k vodě válečného fotografa Georgese (Thierry Neuvic), Georgesův otec (Josef Bierbichler), nešťastný z nepokračování farmářského života svého syna Jeana (Alexandre Hamidi), rumunská žebračka Maria (Luminita Gheorghiu), deportovaná z Francie a znovu se načerno vracející, Mariin optimisticky naladěný přítel Dragos (Bob Nicolescu), africký učitel Amadou (Ona Lu Yenke), a mnoho dalších postaviček. A závěrečné zvolání? Více lidskosti! Ta nám především chybí.(30.5.2011)

  • B!shop
    **

    Tentokrat nazev filmu docela sedi, skutecne takova neuplna zprava. Haneke rozjizdi nekolik pribehovejch linii, dle distributora tri osoby, me prislo, ze se jich tu mota tak deset, jeden nevyraznejsi nez druhej, s naprosto nudnejma a o nicem pribehama, ktery spolu prakticky nesouvisi a bez nejakyho smyslu se mezi nema striha, kdybych chtel videt lempla chodiciho po ulici nebo jen tak cumiciho, podivam se z okna a nemusim koukat na film. Tady se absolutne nic nedeje, postavy me absolutne nezajimaly, jde to od nikud nikam a konec tady zadnej neni. Herci nezajimavy, snad jen ta Binoche docela ujde, proste opruz a nuda o nicem, nechapu co tim chtel Haneke rict, po paradnim Funny Games silny zklamani.(20.2.2010)

  • troufalka
    *****

    Mě to vyrazilo dech. Naprosto přesné! Výstižná sonda do života obyčejných lidí, sociální propletenec vztahů, nepochopení, nalézání, úcta a pohrdání, skica, mozaika, puzzle - jak chcete.Aneb co způsobí bezděčné gesto, dá se slušnost vynutit? A vede dobře mínění vždy k dobrému konci? Všechno je řečeno na začátku, pochopíme to až na konci. Neúplná zpráva z různých cest. Jiný kód na dveřích, neznámý kód ...(21.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace