Reklama

Reklama

Petr Kocourek (Tomáš Vorel jr.) se hlásí na katedru grafiky na UMPRUM, kam přijímají jen pár vyvolených. Už jednou ho nevzali a profesor Slanina (Jakub Kohák) je nekompromisní. Na školu se hlásí i krásná Julie (Eva Josefíková), do které se Kocourek bezhlavě zamiluje. Michal Kolman (Jiří Mádl) studuje VŠE, ale místo přednášek a seminářů ho zajímají jen spolužačky a rychlá auta. Zkoušky a zápočty řeší podvodem nebo úplatkem či pomocí svého vlivného otce (Jan Kraus). Kocourkova matka (Zuzana Bydžovská) se dávno vzdala představy, že její syn bude studovat něco pořádného, zatímco paní Kolmanová (Ivana Chýlková) svého synka neustále vydržuje a hýčká. Oba kluky spojuje už od gymplu ilegální malování graffiti. Na pražských střechách, nádražích a v podchodech zažívají divoká dobrodružství. Při jedné noční honičce je Kocourek dopaden... Hudba a rap DJ Mika Trafika a Vladimira 518, strohé herectví, dynamická kamera, tajemná noční zákoutí – to vše dává Praze autentickou podobu. (A-Company CZ)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (730)

luka4615 

všechny recenze uživatele

Oproti “Gymplu” zde pozoruji kvalitativní posun vpřed. Vejšku opět rámuje skvělý soundtrack, který v kombinaci s undergroundovým graffiti a pochmurnými reáliemi Prahy činí z tohoto filmu v rámci tuzemské tvorby slušný filmový zážitek. Jediné co bych filmu vytknul, je jakési "prkenné" herectví Tomáše Vorla a Evy Josefíkové, které bylo doslova do očí bijící a kazilo celkový dojem z filmu. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

SPOILER. Čím dál míň chápu, jak může Vorel tu svou absurdní snůšku hovadin, která jako by vypadla z nasrané diskuze na Novinkách, považovat za přesné ztvárnění reality. Proto v duchu svého oblíbeného hesla „na každou svini se vaří voda“ mentálně režíruju alternativní verzi, v níž na Krause vlítne finančák, Josefková skončí jako vyžilá heráčnická kurva, Jůnior kvůli vlastní debilitě přijde o životní šanci a konečně pochopí koncept osobního vlastnictví, když mu brácha potaguje fasádu, a nakonec Mádl bude ohlášen jako protagonista dalšího dílu s názvem Pracák. Vida, stačí trocha závěrečného profackování a najednou to není ozajstná chujovina. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jak skloubit pokus o generační výpověď a pouze ziskem motivované pokračování komerčně úspěšného filmu? No dost těžko, zvláště když vypovídá spíš jen o generaci Pasty, než o současné generaci Y. Záměr byl nejspíš natočit cosi jako celovečerní hrané Kmeny (asociace toho, že se na vzniku tak výrazně podílel Vladimír 518) věnované subkultuře graffiti, výsledkem je spíš ale křeč. Tomáš Vorel st. zůstává až příliš tendenční, klouže po povrchu, ani jednou nenabídne jakýkoliv hlubší ponor, zřejmě touží natočit jedno ze společensko-kritických děl, ale zabíjí to výrazným konformním přístupem (ostatně jako sám Pasta zabil graffiti svou institucionalizací), který mi vadil už u jeho předešlých děl (ten happyend byl jak vystřižený z úplně jiného filmu). Dost dráždí také ono přepálené karikování (policisté byli ještě navíc i špatně zahraní - Marhoul a paní policistka ve scéně na stanici etc.), které sráželo už i Gympl (přepáleně zkarikovaný učitelský sbor, chování zbohatlíků atd.). Je mi to vlastně líto, většina zúčastněných jsou lidé, kterých si vážím (sám Tomáš Vorel st., Vladimír 518, David Vávra a všichni ostatní kmenoví herci divadla Sklep, Petr Čtvrtníček, Zuzana Bydžovská, na půl doby i Kraus a Mádl ...), svým způsobem tu ale Vorel starší funguje jako Tomáš Magnusek, dá dohromady neuvěřitelnou partu dobrých herců a lidí a natočí s nimi neuvěřitelný shit. Co se týče formy, nejstrašnější jsou ty příšerné postsynchrony, které sráží výsledný dojem hodně dolů, stejně jako neherectví Tomáše Vorla mladšího a Filipa Vorla (jeho postava je vůbec vystižením tvůrčího zmaru scenáristických snah). Naopak dokonalá je hudba, Planeta Praha nejvíc...a to normálně tenhle žánr vůbec neposlouchám. Vejška je prostě úplně zbytečný projekt. Kdo chce vidět generační výpověď, ať si pustí třeba britské Misfits ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Přestože Gympl považuju doslova za jednu z největších českých pičovin posledních let, tak jsem dal Vejšce šanci. Ukázka vypadala dobře, v několika recenzích jsem se dočetl, že je to mnohem vyzrálejší film a navíc už Gympl měl svá tři pozitiva - Mádla, Krause a přiléhavou hudbu. Tahle tři pozitiva platí i pro Vejšku a přidávají se další, příjemné osvěžení představuje Eva Josefíková i to, že není ve filmu partnerkou právě Mádla. Osobně nesnáším počmárané a zničené budovy, ale ve Vejšce naštěstí většinou sprejují na hnusné budovy nebo na vymezená místa na veřejných prostranstvích. Souhlasím s kritikou, že Vejška není ucelená, je to spíše mozaika krátkých scén, tu vtipných, tu vážnějších. Je výborné, že Vorel omezil absurdity, nadsázky a debility z Gymplu na minimální úroveň, proto je lze lehce přejít bez povšimnutí. Jen doufám, že Zuzana Bydžovská zase nedostane nominaci nebo cenu a možná i ze záhadných důvodů jako letos za hlavní roli. Mám pocit, že stačí, aby zaskřehotala svým hlasem, svlékla se do naha nebo zamžourala očima a už k ní putují nominace na všechny možné ceny. Uznávám ji jako dobrou herečku, ale nepřeceňoval bych ji. Celkový dojem velmi kladný, pro mě osobně poměrně překvapení a jsem rád, že jsem Vejšku kvůli špatné zkušenosti s Gymplem neignoroval. ()

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Co jsem čekala, to jsem taky dostala. Žádná kvalita se nekonala. Jediný, co se mi líbilo, byla hudba. Herecký výkony mě moc nepřesvědčily. Film na mě celou dobu působil hrozně amatérsky, ale asi to tak bylo myšlený. Děj se dost táhnul, i když má film docela krátkou stopáž. Ve srovnání s Gymplem tohle bylo o něco horší. 40%. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (34)

  • Michal Kolman (Jiří Mádl) jako student VŠE používá klasický papírový vysokoškolský index, ale takové na VŠE nevyskytují. Zde se používají pouze elektronické. (Jimmy15)
  • Režisér Tomáš Vorel chtěl Vladimira 518 už pro film Gympl (2007). Tehdy ho odmítl, a proto se ho bál u Vejšky znovu oslovit. Díky smluvené schůzce přes Pastu, spoluautora scénáře, ale na novou spolupráci kývl. (MTHRFCKR)
  • Tomáš Vorel starší spolupracoval na filme aj s ľuďmi z reálnej graffiti scény. Na scenári sa napríklad podieľal najznámejší český streetartista Pasta Oner, ktorý taktiež dabloval Tomáša Vorla mladšieho (Petr Kocourek) v scénach, kde hlavní hrdinovia sprejujú. Ako poradca spolupracoval už na Gympli. Svojho dabléra dostal aj Jiří Mádl (Michal Kolman). (Sufferer)

Reklama

Reklama