Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Radikální film chladnokrevně zachycující život dospívající dívky v současném Srbsku provokuje nejen explicitními sexuálními záběry, ale především pokládá otázku, jak moc ovlivňují nastupující generaci digitální revoluce a proměny tradičních hodnot. Srbský film KLIP je čerstvým vítězem prestižního rotterdamského festivalu, kde zaujal především silou a autentičností své výpovědi. Příběh šestnáctileté Jasny, která se snaží definovat své místo ve světě a dospět, je totiž na samé hraně toho, co o dnešních teenagerech chceme vědět. Jasna je bezhlavě zamilovaná do o něco staršího Djoleho, ale jejich vztah je spíše než na romantických procházkách založen na divokých mejdanech plných drog, alkoholu, rozvášněného balkánského popu, násilí a sexu, který si natáčejí na mobilní telefony, ostatně stejně jako celý svůj život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (310)

mcb 

všechny recenze uživatele

Děsivě přesné a odpudivé zároveň. Maje Milos se podařilo natočit zdařilou existenciální výpověď o dnešní "digitální" generaci, jejímiž hlavními znaky jsou párty, chlast, sex a Facebook. Zhruba od rumunských 4 měsíců, 3 týdnů a 2 dnů nepamatuji tak autentickou a syrovou atmosféru bezvýchodnosti, která je zde navíc ještě umocněna všudypřítomným nahrávajícím mobilním telefonem, jakožto typickým znakem přetechnizované doby, v níž je nutné umět vstřebávat mnoho (ne)podstatných informací napříč různými mediálními kanály. Za nápadité považuji také využití hudebního doprovodu skládajícího se z hloupých popových hitů, které velmi trefně komentují vyprázdněnost titulních postav a situací. Čeho naopak bylo příliš, jsou explicitní sexuální scény, bez nichž by se film klidně dokázal obejít. Takhle lehce zavánějí aurou laciného šokování, aby mohly vyvolat nějakou kontroverzi (= větší povědomí o filmu). ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Skličující podívaná. Zarmucuje mě jednak neutěšeností prostředí, v němž se odehrává, a druhak svým neukotveným filmařským výrazem, který má daleko k nějaké přesvědčivé či autentické generační výpovědi. Klip je mnohem spíše jakousi trudnou experimentální výpravou za hranice posledních pozůstatků západních konvencí, které překračuje s razancí východoevropské pornoprodukce. Když na to přijde, v nouzi tím nejspíš nepohrdnete, ale osobně bych od podobných filmů očekával přece jen něco víc. Klip mi kupříkladu připomněl snímek Všichni umřou, jen já ne, který jsem před lety viděl ve Varech, a který mě osobně oslovil víc. Přesto podobné snímky nevyhledávám a považuji je nanejvýš za sociologickou sondu ze světa, kam už dávno nepatřím, a kam jsem maximálně ochotný čas od čas zpovzdálí nahlédnout s vědomím, že v dospívání to stejně nemá snadné nikdo, lhostejno kde na světe se nachází. Snad jsem již příliš zcyničtělý a otupělý z našeho světa, v němž s námi Prozřetelnost hraje ruskou ruletu, v níž se jedni náhodně rodí do ráje privilegovaných a druzí do pekla zatracených, ale osobně už mě snímky tohoto rázu nic než nekonečně nudí, a konkrétně u Klipu jsem co chvíli netrpělivě koukal na hodinky, kdy bude konečně konec. Tohle je prostě špatně, všechno je špatně, někteří z nás se neměli nikdy narodit, a jediné, co s tím stejně v tomto slzavém údolí zmůžeme, je kopnout do sebe na baru zbytek toho dryjáku a povzdechnout si v duchu nad tím, v jak šíleném světě někteří z nás žijí. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Velmi těžce hodnotitelný snímek a docela chápu zdejší rozporuplné reakce, komentáře a hodnocení v rozmezí odpad až pět hvězdiček. Přečetl jsem si několik komentářů a zaujal mě ten od uživatele premyslm, pravděpodobně zástupce českého distributora. Souhlasím s ním v tom, že Česko a Srbsko jsou si stejnou měrou blízké a vzdálené, a že se režisérce povedlo, byť extrémně naturalistickou a syrovou formou, zobrazit krutý svět dnešní mládeže ovlivněné moderními technologiemi. Táži se však, zda explicitních scén nebylo až příliš a zda nešlo alespoň trošku zachytit Bělehrad ve veselejších barvách. To je ovšem jen pohled nadšeného cestovatele, který by se do Bělehradu rád podíval a tenhle film jako reklama na "Navštivte Bělehrad" rozhodně nebyl :) ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Nemilosrdný pohled na život dnešní mládeže (nejen) v Srbsku. Facebook, mobily, divoké mejdany, ponižující sex a neschopnost (a nechuť) vyjadřovat své city. "Romantická" linie je sice poněkud monotónní, ale její vyvrcholení má pořádné grády a skvěle podtrhuje její vyznění. Velmi dobrá generační výpověď, která je přitažlivá i alarmující, aktuální i nadčasová. 80 % ()

tron 

všechny recenze uživatele

Herci aj príbeh majú niečo do seba a atmosféra je vďaka ponurej výprave pomaly až post-apokalyptická (ehm!). Všetkých ale najviac zo všetkého asi aj tak zaujíma, ako dopadlo "to". Nuž... "to". Niečo "tu" je. Pár povedzme šokujúcich záberov sa určite nájde, to bez debaty. Ale každý, kto bude čakať porno-masakru bude brutálne sklamaný a roztrieska televízor kladivom a potom sa zabije. "Nevhodných" momentov je tu spolu tak cca 68 sekúnd, čo je dosť bieda a dosť veľká škoda pre každého, kto si Klip pozrie len kvôli tomu. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Film získal hlavnú cenu na prestížnom filmovom festivale v Rotterdame a cenu holandských filmových novinárov. (Sufferer)
  • Maja Milos sa pokúšala pracovať s 18 a 19-ročnými, lenže „to už bola úplne iná generácia. Nemali v sebe tú surovosť,“ povedala režisérka, a tak nakoniec obsadila 14 a 15-ročné deti. S nimi jednotlivé scény skúšala počas štyroch mesiacov takmer každý deň. (Sufferer)
  • Film vznikal šest let, čtyři roky byla Maja Miloš v intensivním kontaktu s mládeží. Za tu dobu hovořila se stovkami mladých lidí, čímž se chtěla vyhnout ironickému odstupu. (JoranProvenzano)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama