Reklama

Reklama

Blbec k večeři

  • Francie Le Dîner de cons (více)
Trailer 2

Nikdy se neptej, kdo je tu větší blb! Nakladatel Pierre Brochant má zvláštní druh zábavy. Jednou týdně se schází se svými přáteli na tzv. „Večeři blbců“. Každý má za úkol sehnat na večeři jednoho blbce. Čím větší blb, tím líp – o to větší bude zábava. Tentokrát se Pierrovi podařilo získat jakéhosi Francoise Pignona, který pracuje na berním úřadě. Jeho životní vášní je stavění různých objektů ze sirek. Má dokonce svůj katalog. Je nesnesitelně otravný a nekonečně přihlouplý. Jenže tentokrát to Pierrovi tak snadno neprojde. Při golfu mu vypoví záda, nemůže se ani hýbat a v tom přichází Pignon na večeři. Pierre si jen potřebuje pustit záznamník…, aby si společně s Pignonem vyslechl vzkaz o tom, že ho opouští žena. A tím začínají Pignonovy eskapády, které Pierra psychicky i fyzicky téměř zruinují... Vynikající situační komedii, jejíž divadelní verze byla uvedena i na našich jevištích, natočil „odborník na komedie“ režisér Francis Veber (Hračka, Kopyto, Otec a otec, Uprchlíci), který do hlavních rolí obsadil Jacquese Villereta, Thierryho Lhermitta a Daniela Prévosta. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (624)

Morien 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem si pořád říkala, že na tu večeři přece jenom dojdou a budeme svědky přeblbcování, ale k mojí radosti na to vůbec nedošlo. Takové splachovací, milé překvapení, u kterého mi ani dabing moc nevadil. Vlastně francouzské komedie jsou jedny z mála filmů, kde dabing spíš vítám než zatracuji. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Výborná komedie, která sice ještě nemá na svého mladšího brášku s názven Drž hubu!, ale je to skvělá zábava se spoustou zapeklitých situací. Scénář je napsán skvěle (autorem je sám režisér Francis Veber) a herecké výkony titulního blbce Jacquese Villereta a arogantního zbohatlíka Thierry Lhermitta jsou bezchybné. Francouzi umí točit inteligentní komedie, všichni by se od nich měli učit. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Vkusná a přitom toliko cynická komedie, jejíž kvality podtrhla nedozírná debilita amerického remaku. Vážně mám radost, že někdo dokáže natočit kvalitní film s naprosto amorálním námětem, v němž přesto soucítíte se všemi postavami a nemáte v závěru pachuť z povinného moralizování. Veberovky budou v mých očích patrně už navždy tím nejlepším, co Francie komediálnímu světu dala. Při scéně s představováním skutečné Marlene jsem se smál stylem retardovaného osla a doufal jsem, že to nikdy neskončí. Viděno nespočetněkrát. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

"Pierre? Mám pro tebe úlovek." Francis Veber se vrátil z Hollywoodu a v Paříži to rozjel jako za starých časů. Opravuji - LÍP! Vždycky když se na Blbce dívám, říkám si proč se takové filmy netočí u nás? Čeští producenti si právem stěžují na nedostatek peněz, ale natáčením výpravných filmů typu Želary tomu nepomůžou. Kdyby se točily levné a vděčné konverzačky založené na hereckých výkonech, byl by to lepší byznys. Jenže předložte producentovi scénář á la Francis Veber nebo Neil Simon - řekne, že to není film, ale televizní inscenace. Je to začarovaný kruh. No, ať je to co je to, je to moje nejmilejší francouzská komedie. 100 % ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kde blb, tam nebezpečno. Jan Werich. O pravdivosti těchto slov se na vlastní kůži přesvědčí arogantní nakladatel Pierre Brochant, který si díky své samolibosti ani na vteřinu nepřipustí, že by se tím blbcem mohl velmi lehce stát on sám. Francois Pignon totiž vymyslí a okamžitě realizuje i to, co by někoho jiného ani nenapadlo. Zdařilá komedie se značnou dávkou škodolibostí a jízlivosti. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • Pignon (Jacques Villeret) odkládá v jedné ze scén modré desky na pohovku a na ně aktovku. Když však bere aktovku, desky jsou v ní. (Pepy)
  • Na začátku chytá letící bumerang pán s tmavými vlasy a bez brýlí. V dalších scénách už pokračuje starší prošedivělý s brýlemi. (Pepy)

Reklama

Reklama