Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

andrii 

všechny recenze uživatele

Řítí se sok mcqueenovských kolbišť. Kaskadérské prim maximálnosti, jak to umí, jen on jediný. Nekorunovaný král, kterému sluší rozdat pár ran, adrenalin autostrád. Zkrátka Bébel si mě i mou pozornost ukořistí kdykoliv, kdykoliv se mu zlíbí, nejen když kličkuje mezi valícími se kameny, vydává se na cesty s kuřaty. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet. ()

Reklama

Caszidy 

všechny recenze uživatele

Parádní kriminálka s Bebelem, jemuž zdatně sekunduje nepříjemně neodbytný Omar Sharif a přicmrndává Robert Hossein. Za zmínku určitě stojí morriconeho ústřední hudební motiv, stejně tak vynikající automobilová honička a několik vtipně nápaditých scén (zhasínání a rozsvěcení při fackování ústřední femme fatale, stejně jako hledání spolupachatelky cirkusovým promo-autem). Paradoxní je, že zatímco ve Francii jde o jeden z vůbec nejslavnějších a nejúspěšnějších belmondových filmů, v ČR je takřka neznámý a mám pochybnosti, zda se vůbec někdy u nás vysílal třeba v TV. Každopádně nevidět tenhle poctivý kousek by byla velká škoda! ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak u tohoto snímku v hlavní roli s J. P. Belmondem a Omarem Sharifem jsem se opravdu bavil. Role chladnokrevného zloděje, milého rošťáka, sebevědomého svůdníka, na oko nechápavého prosťáčka a jako zastírací manévr role obchodníčka s hračkami sedla Bebelovi jako ušitá na míru. Nechybí výborné honičky v autech, útěky na střechách autobusů a neustálé pronásledování úplatným a zcela prohnilým policejním komisařem, který neváhá použít jakékoli lsti, aby získal ukradenou sbírku diamantů. To ovšem netuší, že mu je Bebel jednoduše nepřinese na stříbrném podnose… ()

classic 

všechny recenze uživatele

Po predchádzajúcom nadšení v podobe priam fenomenálnych Opíc v zime, prichádza tentokrát rozpačité sklamanie s Korisťou, čo bohužiaľ nezachránilo ani veľké množstvo kaskadérskych kúskov, a to konkrétne pod taktovkou - renomovaného Jeana-Paula Belmonda, a to ďalej netreba zabúdať ani na tú, vskutku "kultovú" automobilovú naháňačku z prostredia Hadriánovho oblúka, ktorou chceli režisér Henri Verneuil za asistencie Bébela, zrejme vzdať hold protagonistovi Frankovi Bullittovi z rovnomenného filmu Bullitt, keď mi to zároveň príde, ako mierne „samoúčelné”, keďže je síce nakrútená za absolútne plnej premávky, no i napriek tomuto faktu, ma akosi extra neoslovila, lebo tomu skrátka niečo "podstatné" chýbalo, čo práve mal len Originál, spomínaný o pár riadkov vyššie, to sa predsa nemôže podariť zrovna tejto „kópii”, i keď by mi na to Gene Hackman určite niečo zaujímavé povedal... Totižto, ani nie som tak zaujatý voči tejto, celkom dynamickej sekvencii, ktorá môže v podstate niekoho ohúriť oveľa viacej, než akurátne mňa, keď som si istý v tom, že si nájde svojich skalných priaznivcov, ktorí si ju mimoriadne obľúbia, ale čo mi jednoducho úplne najviac prekážalo, bolo samotné obsadenie Omara Sharifa, ktorý bol zo scény na scénu, čoraz intenzívnejšie naivnejším a celkovo bol neznesiteľným, až sa z jeho postavy postupne vytvorila akási smiešna karikatúra, čo je z môjho pohľadu značné mínus, kvôli čomu som zaokrúhľoval ešte smerom nadol. I možno tak kvalitné obsadenie, je totálne bezmocné, ak mu scenár neponúkne dostatok príležitostí plne sa rozvíjať, čo pri takom Robertovi Hosseinovi o to viac zamrzí, keďže mi pripadal rovnako bezbranným, ako jeho kolega Sharif. Občas to už proste zachádzalo do extrému. S touto korisťou už nechcem mať vôbec nič spoločné, teda si budem držať od nej maximálny odstup, čo ale v žiadnom prípade neplatí pre režiséra s hercom v hlavnej úlohe, ktorým ponúknem ešte veľmi veľa šancí...  ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama