Režie:
Henri VerneuilKamera:
Jean PenzerHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Jean-Paul Belmondo, Charles Denner, Adalberto Maria Merli, Rosy Varte, Jean Martin, Giovanni Cianfriglia, Maurice Auzel, Lea Massari, Albert Delpy (více)Obsahy(1)
V pařížských ulicích řádí vrah, který si své oběti pečlivě vybírá. Říká si Minos, podle postavy z Dantovy Božské komedie, a svými zločiny chce očistit společnost od bahna, které představují ženy žijící amorálním způsobem. Nejdříve jim vyhrožuje po telefonu a pak udeří. Vyšetřování vede inspektor Le Tellier, který je znám svými poněkud netradičními způsoby a především svou buldočí povahou, s níž se honí za „svými“ zločinci. V tomto případu nemá Le Tellier příliš času, neboť Minos stále uniká a nechává za sebou oběti doslova inspektorovi pod nosem... Strach nad městem byl již šestou spoluprací režiséra Henriho Verneuile a Jean-Paula Belmonda. I zde je Belmondo šarmantní, svůdný a neúprosný. Jeho kaskadérské kousky ho v tomto filmu málem stály život. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (239)
Ten snímek není ani zdaleka tak dobrý, jak se snaží divákovi namluvit. Leč představuje pro mě něco jako jízdenku v čase a vzbuzuje ve mně nostalgické vzpomínky na sedmdesátá léta 20. století, která měla něco do sebe. Jean-Paul Belmondo si svým nezaměnitelným stylem vystřihl roli nekonvenčního policejního komisaře a předvedl pár poctivých kaskadérských kousků, za které si zaslouží i tu čtvrtou hvězdu, na kterou by jinak "Strach nad městem“ neměl nárok. Takže pro tentokrát se nepokoušejte děj nějak moc rozebírat, porovnávat ho se skutečnou policejní prací a hledat v každé scéně logiku - u jiných filmů to taky neděláte. A nesnažte se vykřikovat do světa, že vrah by musel být přinejmenším silně nahluchlý, aby v závěrečné scéně ten vrtulník neslyšel. Prostě se jenom dívejte a bavte se - nic jiného po vás nikdo nechce. ()
Stalking v praxi. Neohrožený Jean-Paul Belmondo jde po psychopatovi, který pronásleduje nebohé Pařížanky a nedopřeje jim chvilku klidu. Psychický teror je pěkně odporná věc. Akční scény byly hodně povedené. Opět se zde dočkáme Belmondových kaskadérských kousků. Vždycky čekám na scénu, kdy Belmondo honí Minose po střechách pařížských domů. Minosovi přitom vypadne skleněné oko a Belmondo ho rozplácne rukou. ()
Zdařilá kriminálka s velmi pěkně natočenými a napínavými okamžiky, zejména když to vypadá, že jde Belmondovi o život, ať už na střeše domu či jedoucího vlaku.. Merli na mě působil místy děsivě, bohužel místy i směšně, což asi neměl, zřejmě nějaká moje chyba.. Jinak příběh vyšinutého chlapíka, co moralizuje a trestá osobně, každopádně zajímavý, druhá dějová linka s naháněním zločince a střílečkou v davu lidí poměrně dost odvážná.. ()
Tradiční francouzská napínavá kriminálka s Belmondem v nejlepší formě. V Paříži zabíjí maniak ženy, které nežijí zrovna vzorným manželským životem a sem tam si dopřejí nemanželské avantýrky. Vrah přezdívaný Minos si však neměl se zkušeným a vše schopným kriminalistou nic začínat. Film má výborné kaskadérské Belmondovy kousky, více akčních scén by mu však prospělo. Hudba: Ennio Morricone ()
Výborný thriller. Na svou dobu to muselo být přímo nevídané. Takový francouzský Dirty Harry. Belmondo už jen tím, že si všechny své kaskadérské kousky dělá sám, hraje prostě Belmonda. Nebo-li sám sebe. Velký sympaťák. Honička Paříží spojená s pronásledováním Minose po střechách je neuvěřitelně dlouhá a výživná. 80% ()
Galerie (41)
Zajímavosti (14)
- Plakát, na kterém má Belmondo tmavý rolák, je inspirován hlavním hrdinou z filmu Bullittův případ (1968). (Fenk)
- Ve filmu absolvoval Belmondo několik svých nejobtížnějších kaskadérských scén v životě. Při jízdě na střeše metra mu v tunelu kus železa probodl ruku a při běhu po střechách propadl skleněnou výplní. (Sifaka)
- Jean-Paul Belmondo se podílel i na produkci filmu prostřednictvím své produkční společnosti Cerito Films. (vesper001)
Reklama