Reklama

Reklama

Muž z Hongkongu

  • Francie Les Tribulations d'un Chinois en Chine (více)
Trailer

Multimilionář Artur Lempereu (Jean-Paul Belmondo) je znuděn životem doslova k smrti. Dříve, než si z nudy sám sáhne na život, mu jeho přítel a guru poradí, aby uzavřel životní pojistku. A tak se Artur pojistí na dva miliony dolarů, které v případě jeho smrti dostanou jeho snoubenka Alice a orientální přítel Goh, kterého požádá, aby najal profesionální zabijáky, kteří ho mají zabít. Jenže právě když se tak stane, seznámí se Artur s okouzlující striptérkou Alexandrinou a najednou se mu strašně chce žít. Nezbývá, než se pokusit uniknout všem nástrahám, které na něj najatí zabijáci chystají a najít Goha, aby vrahy odvolal. Ten prý však odletěl rozjímat do himálajského kláštera. Začíná bláznivá honička, která hrdinu zavede nejen do Tibetu a zasněžených himálajských velehor, ale také do tisíce a jedné nebezpečné situace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

De Broco, de Broco, tentokrát jsi mě tedy nepotěšil... a bohužel z mé strany nepomohla ani druhá šance. Ale popořadě: Trampoty Číňana v Číně (jak zní originální název) vznikly jako v pořadí třetí dobrodružná komedie osvědčeného spojení režiséra De Brocy s Belmondem po historickém Cartouchovi a akčně laděným Muži z Ria, přičemž v nasledující dekádě jejich spolupráce pokračovala v dalších dvou komediích z opět jiného soudka. Asi jenom česká distribuce si může dovolit spomezi této řádky filmů vytvořit pomyslnou trilogii tam, kde v krajině vzniku o žádnou trilogii nešlo a zvolenými distribučními názvy pak adaptaci Julese Vernea spojit do jedné série nejen s Mužem s Ria, ale navrch i legendární parodií Le magnifique (česky Muž z Acapulca), ačkoliv šlo o stylově vzájemné odišné snímky. *** A teď už k mým dojmům: Mě osobně hodně připomíná styl současných trháků. Technicky tomu skoro nic nelze vytknout, disponuje to obrovským rozpočtem, vychází z osvědčené předlohy, nabízí hvězdné obsazení, atraktivní exteriéry, na svou dobu perfektně odvedené akčné scény a myšlenkou se možná snaží hrát i na cosi hlubšího... ale zároveň to zpracování příběhu včetně scénáře působí natolik fádně a odflákle, že mi Muž z Hongkongu nedokázal nabídnout ve výsledku ani velký napínavý zážitek (a to má jít o dobrodružný film!), ani moc příležitostí se zasmát (a to má jít o komedii!), ani vyvolat silné emoce (a to má původní příběh myšlenku o nacházení smyslu života!). Spíše na mě nejednou působil dojmem velké slátaniny, kde se každou chvíli mění prostředí a občas nic nedává smysl. Za 10 vteřin se přesuneme z prosluněného města do zasněžených hor, postavy, které použijí na závěr fotoaparát z konce 19. století (to aby tady byl ten Verne stylově alespoň trochu přítomen), využívají současně nejnovější typy módních aut z půlky 60. let, takže nezbyde prostor ani na vytvoření dobové atmosféry. Tragických mi přijde několik scén z úvodu s pokusy hlavního hrdiny o sebevraždu, ve kterých mi výjimečně trapný přišel i samotný Belmondo a závěrečná superhrdinská akce v oblacích byla už hodně mimo, navíc zcela postrádala nadhled, takže to vypadalo, že se bere smrtelně vážně. Těch pár pěkných scén se záchranným kufříkem se svázanými košilemi nebo s napínavou honičkou padáku vcelku moc nedokáže zachránit zoufalou fraškovitou nudu včetně několika trapností a je mi líto, že zrovna De Broca s Belmondem se na vrcholu svých sil dopustili takhle laciného, předraženého fláku. Tohle provedení Julese Vernea na plátno se za mě vážně nepovedlo... co teprve ve srovnání se Zemanovou Ukradenou vzducholodí, která vznikla ve stejnou dobu. [35%] ()

Honzíno 

všechny recenze uživatele

Po famózním dobrodružně-komediálním Muži z Ria se vydal De Broca na pole ztřeštěnosti. Bohužel ale své vizi, kterou dotáhl k dokonalosti v zakončení pomyslné trilogie, nedal hlavu a patu. Proto sledujeme jen změť scének bez většího smyslu. Jenže ty střípky jsou neuvěřitelně zábavné, na svou dobu skvěle natočené, plné odvážných řešení, akčních kaskadérských kousků a praktických filmařských perliček. ()

Reklama

bloom 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mám rád už od svých devíti let. Předlohu Julese Verna (česky to myslím vyšlo pod názvem O život) jsem sice nečetl, ale řekl bych, že De Broca se od ní silně vzdálil. Belmondo je tady v nejlepší formě a baví mě to mnohem víc než Muž z Ria. Asi je to kvůli těm komikům a hercům ve vedlejších rolích: Rochefort, Préboist, David, Pacomeová a Darry Cowl v roli účetního. Představte si že tento herec měl být původně Četníkem ze Saint-Tropez. Plus ještě Ursula... A dabing - jsou dvě verze, jedna barrandovská s netypickým, ale vůbec ne špatným Vladimírem Brabcem v hlavní roli a skvělým Milošem Kopeckým jako Jeanem Rochefortem. Ta druhá, novácká, není taky vůbec špatně obsazená, až na dvě výjimky. A těmi jsou právě Belmondo a Rochefort, protože pánové Krampol a Kalva to totiž dabovali o nějakých dvacet třicet let starší než herci v době natáčení. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Muž z Hongkongu, alebo ak náhodou chcete ešte vedieť názov tohto mimoriadne nevydareného filmu i vo francúzštine, tak by vyznel zrovna takto: Les tribulations d'un Chinois en Chine ("Utrpenie Číňanov v Číne"), čo mi nakoniec príde oveľa výstižnejšie pomenovanie, keďže priamo odráža vnútorné rozpoloženie domácich obyvateľov, ktorí sa zrejme ani nestačili čudovať tomu, čo to vlastne ten bláznivý Francúz na ich vlastnom území, neustále vyvádzal, čiže v tomto ponímaní sa konkrétne jednalo o hereckého predstaviteľa, Jeana-Paula Belmonda, ktorý si tentoraz nevybral úplne najlepší projekt, ale aspoň sa spoznal so sexicou Ursulou Andressovou, keď už teda nič iné, ktorú zároveň považujem za "stelesnenie najtajnejších prianí", no i napriek tomu, hereckého talentu na rozdávanie očividne príliš nemá, a tak mávam z jej prítomnosti na striebornom plátne, zväčša len rozporuplné pocity, ktoré sa možno niekedy upravia? • Aktuálne dojmy z práve videného snímku sú teda najskôr veľmi zmiešané, až by som normálne povedal, že priam katastrofálne, a to predovšetkým kvôli tomu, že režisér de Broca, po predchádzajúcom úspechu s fenomenálnym Mužom z Ria, a vari ešte trochu predchádzajúcejšom triumfe s Cartoucheom, sa do tretice rozhodol znovu spolupracovať s naprosto (ne)predvídateľným Bébelom, pričom sa musím následne vyjadriť k tejto veci asi v takom zmysle, že sa títo dvaja kamaráti - v tomto prípade už akosi extrémne popálili, a to najmä na vlastných spoločných ambíciách - byť pompéznejšími, než tomu bolo predtým! • To je vskutku dosť chabé prirovnanie, zvyčajne sa na mňa, ako na diváka, rútila tiež i prehnaná samoúčelnosť, obalená do povrchnej zábavy, akých vídať nielen v tých časoch neúrekom, no od týchto tvorcov by som to asi vôbec nečakal, aký nevkusný gýč, mi môžu napokon naservírovať priamo pred môj vytreštený zrak, kedy som sa nestačil čudovať tomu, koľko takých absurdných situácií ešte do konca filmu uvidím...? • Počas 90 minút som si pripadal, ako na niekoľkých šialených bobových dráhach naraz, keď jedna bizarnejšia jazda striedala druhú. • Najväčší kameň úrazu asi najviac spočíval vo výstrednom scenári o jednom extravagantnom milionárovi, ktorý sa nevedel poriadne spratať do kože, čo dokumentovali úvodné zábery protagonistu Arthura Lempereurea v podaní Jeana-Paula Belmonda, ktorý sa sprvoti pokúšal o samovraždu, aby si čochvíľa začal života oveľa viacej vážiť, keďže sa ho mnohí pokúšali odstrániť, o čom je v podstate celý tento film, lebo sa nechal poistiť na značnú sumu peňazí na presne stanovený čas, a práve preto na týchto základoch chcel režisér stavať, čím sa svojou usilovnosťou vypracoval až k akémusi "surrealistickému výtvoru", ktorému pravdepodobne nerozumel ani on sám, a to ani nehovoriac o ostatných účastníkoch tejto filmovej limonády, ktorí museli byť hádam ešte zmätenejší, než by si na samom začiatku mohli sami myslieť, na čo všetko sa musia neskoršie pripraviť... • Skrátka, pozrel som si obzvlášť chaotickú, a k tomu i nelogickú zlátaninu, ktorej som sa mohol radšej širokým oblúkom vyhnúť, ale podotýkam, že nie vždy sa to dá.  () (méně) (více)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Po překvapivém úspěchu s Mužem z Ria chtěl Phillippe de Broca vytvořit nevídaný vysokorozpočtový film, který svého předchůdce ještě ve všem překoná. Že nakonec diváci výsledkem moc nadšení a kritici doslova ohrnovali nos jsem z dnešního pohledu bral spíš jako dobovou zajímavost než jako fakt, kterého bych se musel nějak děsit. Říkal jsem si, že v tomto případě nemusím nic řešit. Prostě jen na hodinu a půl zažiju nějaké akční dobrodružství s Belmondem a užiju si další šedesátkovou jízdu. Jenomže zklamání je tady fakt velké. Pořád jsem čekal kdy se to rozjede, až to najednou skončilo a když obrazovka definitivně zčernala uvědomil, jsem si že tady je fakt problém. U tohoto typu filmu opravdu nejsem nějak náročný. Jenomže zde po letech (a možná ani v rámci doby vzniku) nefunguje takřka vůbec nic. Exotické prostředí je v tomto případě nudné, humor otravný na úrovní zvláštní mateřské školky a děj nemá hlavu ani patu. Furt se jen někam utíká, střílí a skáče. Jistě to k tomu patří a týka se to i Může z Ria, kterého mám za pět. Jenomže jsem ani netušil proč se to děje, kam příběh směřuje a co vlastně divák sleduje. Jistě, dá se pořád doufat, že to zachrání akce. Jenomže v tomto mě De Brocha tentokrát teprve zklamal. Nějaká akce se tady rozjede až ve druhé polovině a je natočena velmi podivně.bez jakékoli impozantnosti, zábavnosti a vyvolávajících vzrušujících pocitů. Jistě, ještě se dá alespoň doufat v že zde budou alespoň hezký holky. Ale ouha. V mém životě jsou prostě dvě nejtěžší otázky . Jestli je měsíc opravdu ze sýru a co všichni viděli na Ursule Audressové, která nemá vůbec hezké rysy a fakt se mi nelíbí. Ufff, samá negativa. Vidíte já vám říkal, že tady nic nefunguje. Ale já něco vymyslím a vyčaruju dvě hvězdy. Tohle totiž na druhou stranu není typ filmu, co by mě mohl urazit či nějak výrazněji vadit a je zde pořád ten Belmondo, který tentokrát sice nemá co hrát ale tak nějak nemůže zklamat, protože se prezentuje naprosto klasicky. Ale tohle je snad největší zklamání s ním v hlavní roli. Tento film je nejenom dle mého pohledu nudný. Ale on je prostě objektivně špatný. Co teprve, oproti ostatním Mužům. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (18)

  • Natáčení probíhalo téměř výhradně v exteriérech, v ateliéru vzniklo asi jen pět procent scén. Točilo se mj. v Káthmandú, Kuala Lumpur, Bombaji, Karáčí, Kalkatě, Hongkongu, malajské džungli a v Alpách. Natáčelo se od 5. ledna do 14. května 1965.
    (vesper001)
  • Štáb cestoval do Himalájí dlouhých 37 hodin, přičemž značnou dobu strávil v letadle společnosti Air Nepal, které nebylo právě v nejlepším stavu: po palubě se pohybovala domácí zvířata, dveře „chránil“ provaz a letušce bylo teprve dvanáct let. Štáb tak dorazil značně rozladěný. Korunu všemu nasadil producent filmu Alexandre Mnouchkine, když využil pohledu na zrovna zapadající slunce a rozmrzelým Jean-Paulu Belmondovi a Jeanu Rochefortovi pravil: „Vidíte tu krásu? A to ode mě ještě dostáváte zaplaceno!“ (Komiks)
  • Jean Paul Belmondo opět prováděl všechny své kaskaderské kousky sám. Připravoval mu je jeho kumpán Gil Delamare, který byl také vždy ochoten zúčastnit se těch největších a nejnebezpečnějších ztřeštěností. Jednou se s Jeanem Paulem vsadili, kdo z nich ujde delší kus po římse v 65. patře hotelu Hilton. Ani jeden to nevzdal a skončili nerozhodně. (Pierre)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama