poster

Jako bumerang

  • francouzský

    Comme un boomerang

  • italský

    Il figlio del gangster

  • anglický

    Boomerang

    (neoficiální název)
  • anglický

    Like a Boomerang

    (neoficiální název)

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1976, 100 min

  • borsalino
    ****

    Každý, kdo trochu zná tvorbu José Giovanniho, si musí vzpomenout na téma defitivní zaškatulkování druhdy kriminálníka, dnes normálního člověka, které je nejvíce cítit ve filmu Dva muži ve městě. Boomerang takovou sílu neměl, přesto obviňuje soudní předpojatost a policejní zlovůli a výkon Delona zde působil absolutně věrohodně a v kombinaci s perfektní hudnou, jsem si film opravdu vychutnal.(28.5.2011)

  • evapetra
    ****

    José Giovanni byl asi velkým odpůrcem trestu smrti, když se ve více svých filmech snažil poukázat na problémový dopad jeho využití. Příběh otce a syna Batkinových se nese ve stejném duchu jako o něco starší Dva muži ve městě, má podobně tragickou a bezútěšnou atmosféru, přesvědčivého Delona v hlavní roli. I když se ale taky jedná o velmi dobrý film, takovou sílu jako zmiňovaní Dva muži přece jen nemá.(19.2.2017)

  • Anderton
    ****

    Alain Delon sa nám tu predstavuje v úplne rozdielnej úlohe, na aké sme boli v tomto období uňho zvyknutí. Má síce na sebe oblek a občas aj dlhý baloňák, ale inak ide o podnikateľa, ktorý netasí zbraň a (väčšinou) nepoužíva päste ako Delonovi policajti či gangstri. Film sa snaží problematizovať otázku toho, kto je v spoločnosti do akej miery zločinec a dobre z toho nevychádzajú ani polícia, ani justícia a už vôbec nie tlač. Nie žeby Batkinov syn bol vo veci nevinne, drogy mu nikto brať nekázal, ale svoj podiel viny na smrti policajta tak majú aj dílery drog. Posolstvo je tak teda jasné, nie je cielené iba na dobové francúzske reálie, ale otázka viny-neviny, vinníka či obete je v každej dobe a krajine zovšeobecniteľná.(26.8.2019)

  • Snorlax
    ***

    Tradiční Giovanniho téma netradičně zpracované do scénáře kecajícím Delonem. Což byla zřejmě ta první chyba. Druhou, o poznání větší chybou, je obsazení šmíráka Louise Juliena do role Batkina mladšího. Giovanni snad poprvé ve svém filmu jasně ukazuje zločin, který vedl k následnému uvěznění. Možná i proto nedokážu Eddyho tak litovat a soucítit s ním. Sám Giovanni téma otce bojujícího za záchranu svého syna zpracoval mnohem lépe ve filmu Můj otec, komorním příběhu, jehož scénář si napsal sám. Tenhle film má náboj pouze ve chvílích, kdy je před kamerou Delon, naštěstí je před ní téměř neustále. Bojím se, že kdyby byl v hlavní roli někdo jiný, snímek by oprávněně zapadal prachem. Dle mého jeden z nejslabších Giovanniho filmů.(10.2.2019)

  • Pierre
    *****

    Dlouho jsem váhal jestli mám dát pět nebo čtyři. Ale těch pět sem fláknu, zaslouží si to.:- ) Tenhle film jsem se pokoušel sehnat z důvodu, že jsem od něho čekal něco ve stylu Dvou mužů ve městě což je můj nejoblíbenější film a Giovanniho mám moc rád. A nezklamal mě. Giovanni sice druhé Dva muži nenatočil, ale opět udělal opravdu výborný a silný film. Předně bych ani Bumeranga moc neviděl jako typickou kriminálku, je to spíš dramatický příběh o tom že výchovu svých dětí by rodiče zaspat neměli a to právě udělal Jacques. Je ochoten ovšem svého syna za každou cenu zachránit. Svou minulost ale taky vymazat ze světa nedokáže. O tomhletom je praktický celý film, tempo je dost pomalé, scénář nikam nespěchá a Delon hraje citlivě. Díky tomu bez toho aniž bych měl nějaké výhrady jsem si mohl tuhle francouzskou lahůdku naplno vychutnat. A není potřeba k tomu nic víc psát...(7.10.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace