poster

Jako bumerang

  • Francie

    Comme un boomerang

  • Itálie

    Il figlio del gangster

  • anglický

    Like a Boomerang

    (neoficiální název)
  • USA

    Boomerang

    (neoficiální název)

Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1976, 100 min

  • dopitak
    ****

    Delon producent se často stavěl do rolí hrdinů, kteří přes nepřízeň osudu hlasitě volají po divácké přízni. Tahle stylizace je někdy hodně špatně skrývanou falešnou skromností, jindy lépe skrývanou, někdy možná nezáměrně. Začátek je unylý, ale konec akční pecka, v níž musíte fandit padouchům, protože maličké gesto polaritu otočí. Chytré, scenárista na pochvalu. Smutné, drsné téma, zvláště když se snažíte vcítit do kůže AD. Další z mnoha důkazů, že trest smrti má smysl.(11.3.2017)

  • borsalino
    ****

    Každý, kdo trochu zná tvorbu José Giovanniho, si musí vzpomenout na téma defitivní zaškatulkování druhdy kriminálníka, dnes normálního člověka, které je nejvíce cítit ve filmu Dva muži ve městě. Boomerang takovou sílu neměl, přesto obviňuje soudní předpojatost a policejní zlovůli a výkon Delona zde působil absolutně věrohodně a v kombinaci s perfektní hudnou, jsem si film opravdu vychutnal.(28.5.2011)

  • NinonL
    ****

    Alain Delon jako bohatý podnikatel a otec, jehož jediný syn na drogovém večírku zlaté mládeže nechtíc zastřelí policistu. Soudce z toho chce udělat exemplární případ a mladíkovi hrozí nejméně 20 let za mřížemi, ne-li gilotina. Jeho otec má také kriminální minulost a média mu to v nejméně vhodnou chvíli připomenou. Přesto se za každou cenu snaží synovi pomoct a dostat ho ze spáru nenávistné justice.(16.7.2020)

  • Anderton
    ****

    Alain Delon sa nám tu predstavuje v úplne rozdielnej úlohe, na aké sme boli v tomto období uňho zvyknutí. Má síce na sebe oblek a občas aj dlhý baloňák, ale inak ide o podnikateľa, ktorý netasí zbraň a (väčšinou) nepoužíva päste ako Delonovi policajti či gangstri. Film sa snaží problematizovať otázku toho, kto je v spoločnosti do akej miery zločinec a dobre z toho nevychádzajú ani polícia, ani justícia a už vôbec nie tlač. Nie žeby Batkinov syn bol vo veci nevinne, drogy mu nikto brať nekázal, ale svoj podiel viny na smrti policajta tak majú aj dílery drog. Posolstvo je tak teda jasné, nie je cielené iba na dobové francúzske reálie, ale otázka viny-neviny, vinníka či obete je v každej dobe a krajine zovšeobecniteľná.(26.8.2019)

  • Pierre
    *****

    Dlouho jsem váhal jestli mám dát pět nebo čtyři. Ale těch pět sem fláknu, zaslouží si to.:- ) Tenhle film jsem se pokoušel sehnat z důvodu, že jsem od něho čekal něco ve stylu Dvou mužů ve městě což je můj nejoblíbenější film a Giovanniho mám moc rád. A nezklamal mě. Giovanni sice druhé Dva muži nenatočil, ale opět udělal opravdu výborný a silný film. Předně bych ani Bumeranga moc neviděl jako typickou kriminálku, je to spíš dramatický příběh o tom že výchovu svých dětí by rodiče zaspat neměli a to právě udělal Jacques. Je ochoten ovšem svého syna za každou cenu zachránit. Svou minulost ale taky vymazat ze světa nedokáže. O tomhletom je praktický celý film, tempo je dost pomalé, scénář nikam nespěchá a Delon hraje citlivě. Díky tomu bez toho aniž bych měl nějaké výhrady jsem si mohl tuhle francouzskou lahůdku naplno vychutnat. A není potřeba k tomu nic víc psát...(7.10.2016)