Reklama

Reklama

Samuraj

  • Francie Le Samouraï (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (233)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Zjevná inspirace Ghost Doga. Alain Delon je tam sice fakt cool, i když řekne asi 5 slov za film, ale bylo to jakési roztahané. Hudba byla perfektní a mělo to i atmosféru, jenže se tam toho stalo vlastně strašně málo (v tom metru běhá snad věčnost) a konec je veskrze poplatný francouzské "uměleckosti." Nejlepší ale byla ta metoda kradení aut. Zajímalo by mě, jak dlouho by tam seděl, kdyby až poslední klíč byl ten pravý. 70% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Tygr v džungli? Ani ten... Dialogově strohé, dějem triviální, s akcí chudou a finále prostým, přesto jsem se cítil obohacen. Podobnost premisy Jarmuschova Ghost Doga není čistě náhodná, přičemž Whitakerův „samuraj“ si získává sympatie mnohem snadněji než ten Delonův. Snad od Melvilla záměr, leč na síle fatalismu pranic neubírající. Ono taky proč, když: „Je dobré pohlížet na svět jako na sen. Když se vám zdají zlé sny, probudíte se a poznáte, že to byl jen sen. Říká se, že svět, ve kterém žijeme, se od zlého snu ničím neliší…“ ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

První spolupráce dvou super ikon francouzskýho filmu Jeana - Pierra Melvilla a Alaina Delona a hned je z toho film filmů. Přesně takhle se dělaj filmy, každej detail, každý slovo, každej pohled, každej záběr má ve filmu svůj význam a všechno dohromady mě na dlouho totálně uzemnilo. Filmová nádhera nádher. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Muž(i) v práci. Tohle dělá, tímhle se živí. Krok za krokem. Každý pohyb zaznamenán. Pouze delší časové prodlevy jsou řešeny stíračkami. Tmavě a světle šedá, černá. Chladné barvy, které nevzbuzují žádné emoce. Ty do světa samuraje nepatří. Jako stroj. Opakování gest, naučených úkonů, míst, kam se vrací. Síla zvyku, chcete-li. Chodí rozvážně, cílevědomě, okolí si nevšímá. Nedělá chyby, a když už, ví, jaká cena se za ně v téhle branži platí. Stejně ubíjející je práce vyšetřovatelů. Zabere hodiny, aniž by přinesla uspokojivý výsledek. Akce Melvilla nezajímá. Vzdaluje se od ní stejně jako kamera od konfrontace na mostě. Chce zachytit, zanalyzovat, co akci předchází, co po ní následuje. Pomalu a podmanivě. Samuraj by mohl být žánrovým titulem, ale budete-li k němu tak přistupovat, asi vám unikne jeho smysl a zároveň si všimnete, v kolika dílčích ohledech smysl nedává. Pro mne jeden z nejnápaditěji natočených filmů o samotě. 80% Zajímavý komentář: Sandiego ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

To je ale hipsterská ptákovina.. Delon hraje úplné hovno a navíc vůbec nesedí do charakteru.. Příběh je taková nicneříkající slátanina (plná prázdných "cool"gest a z prstu vycucané psychologie) kterou by jsme dnes asi nazvali "tuctovou festivalovou břečkou"(už jen ten název úplně mimo těžiště filmu.. O Costellovi se totiž dozvíme velký kulový, takže vůbec nevíme jestli žije podle nějakého kodexu, proč dělá co dělá..jaké má společenské vazby..atd)... Je tam pár zajímavých momentů které napovídají, že tvůrčí štáb asi nebyl složen z pacošů po mrtvičce, ale celek prostě působí jako upocená a upachtěná snaha vyplodit jakože artový film své doby... Fakt mě to minulo.. jakože totálně.. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (22)

  • Inšpiráciou pre Melvillea bola postava Ravena z filmu This Gun for Hire (1942). Pretavil to v úsporný prejav hrdinu stvárneného Delonom, taktiež v oblečení v podobe baloniaku a klobúka. Raven mal v domácnosti parťáčku mačku, Costello zase kanárika. (Biopler)
  • Díky filmu Samuraj je Alain Delon dodnes jedním z nejoblíbenějších západních filmových herců v Japonsku. Stále se tam dobře prodává jeho parfém jménem AD. (Zagros)
  • Milenku Jane hrá Delonova prvá manželka - Nathalie Delon. Jej rola vo filme je však marginálna, čo je trademark Melvilleových filmov. Obdivovateľ amerického noiru vytváral emočne chladné filmy a minimalizovanie priestoru pre ženy bola značná odchýlka od amerických, kde boli ženské postavy zväčša dôležité ako femme fatale. (Biopler)

Reklama

Reklama