Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Aňa Geislerová, Stanislav Majer, Jiří Černý, Kristýna Badinková Nováková, David Máj, Jiří Šesták, Jana Radojčičová, Matěj Zikán, Vlastimil Dušek (více)Obsahy(2)
Líbánky se odehrávají v čase dvou dnů svatební oslavy. Nevěsta a ženich – Tereza (Anna Geislerová) a Radim (Stanislav Majer) tvoří půvabný pár, navzdory tomu, že oba již prošli manželskou zkušeností a odnesli si z ní své šrámy. Tereza zklamané srdce, Radim dospívajícího syna. Jsou však odhodláni zkusit to znovu, jsou přesvědčeni, že tentokrát to vyjde. A zdá se, že svatební oslavy, které probíhají v prosluněném dni v rodinném kruhu v sídle nevěstiných rodičů obklopeném romantickou krajinou, budou skutečně nejkrásnějším začátkem společného života. Ovšem... kdyby se na svatební hostině náhle neobjevil nezvaný host. Jan Benda si brzy získává náklonnost přítomných. Maminky i tetičky mu podstrojují, muži mu bodře nalévají. Kdo to však vůbec je? A odkud se vzal? Je to jen neškodný vetřelec, který se obvykle vmísí do davu s cílem zadarmo se najíst? Nebo se vynořil z minulosti někoho ze svatebčanů? A koho? S Janem Bendou u svatebního stolu dostává romantika trhliny. Toho chlápka je třeba dostat co nejrychleji pryč. Některá tajemství by prostě neměla být prozrazena! (oficiální text distributora)
(více)Recenze (365)
"Film obrací pozornost k tradičnímu vztahu mezi Jarchovským jako autorem silného, leč poněkud nevyváženého textu, a brilantním, výjimečně citlivým a řemeslně obratným vypravěčem Hřebejkem. Ten dokáže Jarchovského „umělou“ konstrukci velmi dovedně obalit zdáním života." více
"Líbánky jsou z této volné trilogie o vině nejslabší. Protože je z nich až příliš cítit inspirace Rodinnou oslavou, jejíž důslednosti v naplnění tématu, o němž pojednávala, se ale nepřibližují. Přesto je mi Hřebejkova a Jarchovského snaha o vybřednutí z žánru provinčních tragikomedií více než…" více
"I když si cením snahy o zpracování palčivých témat a nepříjemných událostí vycházejících ze skutečnosti, lidé by si je určitě lépe zapamatovali, kdyby nebyly omezeny skoro jen na dva rozhovory a intenzivní surové chvilky v přítomnosti…" více
"Jsou filmem, jehož tvůrci rozjeli velice zajímavou premisu, aby jim došel dech v tu nejméně vhodnou chvílí. Oni tvůrci by rádi předstírali, že divákovi předkládají film o vině, černém svědomí a snad i touze po odpuštění, ale ve výsledku jde opět jen o banální příběh." více
"Žánrově spadá film pod drama, to se ale tluče s poetikou hřebejkovských komediálních vedlejších postaviček jak z Pupenda. Např. David Máj hraje veselého a neustále vtipkujícího strýčka, který se hrozně opije a dělá humor. Výsledný efekt je, jako by Lars von Trier obsadil do vedlejší role v…" více
"U některých předchozích filmů Hřebejkův talent přebil Jarchovského neschopnost, protože v nich nešlo o zápletku, ale spíše o atmosféru. Líbánky ale mají být postaveny především na oné zápletce, a ať Hřebejk dělá s kamerou jakákoliv kouzla a ať se herci snaží sebevíc, výsledek nefunguje, a vznikl…" více
"Hovorí sa, že nemožno vstupovať dva razy do tej iste rieky a Hřebejk sa do pustil tej chyby, že do nej „vstúpi“ už po tretí raz. Prvý raz úspešne, druhý pokus do podobnej mu tiež vyšiel, no po tretí raz to bola už celkom iná rieka – kľukatá, s nezvládnuteľnými kaskádami a inými prekážkami.…" více
"V rámci celé volné trilogie jsou pro mě Líbánky druhým nejlepším filmem hned po Kawasakiho růži (kterou ale naopak o chloupek předčí režijně) a daleko před nedotaženou Nevinností. Své fandy Hřebejk určitě nezklame a ty, kteří nad ním po několika větších či menších úletech (Svatá čtveřice) zlomili…" více
"Je skutočne náročné nájsť na tomto filme niečo pozitívne. Kamera sa snaží o „umelecký“ efekt „hipsterským“ snímaním s módnym využívaním prirodzeného protisvetla. Neustále pomalé jazdy odhaľujú zúfalú snahu o „zdynamizovanie“ dialógových scén. Azda najsvetlejším momentom filmu je presvedčivý výkon…" více
"Líbánky mají pár silných emotivních momentů. Ještě víc mají hluchých míst. Hřebejk jako by se inspiroval u autorů severského stylu Dogma 95, jehož cílem bylo očistit film od pozlátka umělosti a soustředit se na postavy. Jenže jeho film nakonec nabízí místo přesvědčivé psychologie a hloubky právě…" více
"Veleprůměrná snobská svatební polívka. Odvar ze severských dramat, kterým by se Líbánky tak chtěly podobat, ale chybí jim to hlavní - důslednost. 45 %" více
"Hřebejkův film idylickou představu zdatně narušuje, vypomáhá si sice náhodou, ale dramaturgicky čistou a plynulou, která je stejně normální jako jakékoli náhody v našich životech. Nicméně "největší den pro každou ženu" se postupně, ani ne tolik činy jakou houstnoucí atmosférou a nepříjemným pocit…" více
"Hřebejk do kin servíruje sociální drama severského typu, který možná nebude pro každého. Nicméně je to film, který posouvá českou tvorbu zase o krok dopředu. Proto díky za něj." více
"Je škoda, když jeden z nejznámějších českých režisérů připraví drama o vyrovnání se s minulostí, drama o zodpovědnosti a hranici, co vše se dá ještě tolerovat. Jenže ve výsledku je divák spíše zklamaný, protože provedení pokulhává, a to dokonce i na straně jinak výborných herců. U podobného námětu…" více
"Místo toho, aby byly rozvětveny tři zásadní momenty celého filmu, patláme se v nic neříkajících a nedůležitých scénách, jež děj nikam dál nesunou. Nic se nevyřešilo, postavy neprošly žádným vývojem a konec, který plyne do ztracena, může diváka jenom naštvat. Těžko říct, zda si Hřebejk opojen…" více