poster

Líbánky

  • anglický

    Honeymoon

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2013, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dont
    **

    Od začátku divný film, do očí bijící je fakt, že vtěrku „Honzu Bendu“ nikdo nevyhodí hned na začátku, což by každá normální rodina udělala. Tohle jsem prostě tvůrcům nesežral. Kdyby se alespoň dotyčný choval nenápadně a nestrhával na sebe pozornost podivnými replikami. Postupně se z toho vyklubalo drama se severským laděním, začali se tahat kostlivci ze skříní a na povrch vyplavala nepříjemná zjištění. Nicméně celé to na mě působilo trochu uměle přehnaným dojmem. Hodně se povedl poslední záběr a Anna Geislerová tradičně herecky výborná, z ostatních herců mě však nikdo nepřesvědčil.(27.2.2014)

  • selfesteem
    ***

    Poslední dobou se mi zdá, že buďto hluchnu nebo někteří naši herci z té mladší generace začali kašlat na to, zda se umí vyjadřovat nebo zda jim divák vůbec rozumí. V Nevinnosti jsem měla velký problém porozumět Ondřeji Vetchému a tomuto herci už od té doby nerozumím vůbec. Slova přímo drtí mezi ústy. V Líbánkách pomalu nerozumím nikomu a musela jsem si tento film pustit s titulky pro neslyšící, ačkoliv slyším. Tohle není ale jen problém českých herců, i slovenských herců, kteří hrají v českých filmech. Líbánky nebyly taková pecka jako Nevinnost, to určitě ne, ale co bych vyzdvihla je velmi dobře zahraná postava "Bendy" Jiřím Černým. A ještě k tomu má ten člověk úplně stejné pohyby a gesta jako Karel Roden. Lidi jsou si vážně podobní.(14.2.2014)

  • honajz
    **

    Kdejaký díl Nevinných lží nebo Soukromých pastí (jakkoliv k těm seriálům mám výhrady) by tenhle film strčil do kapsy, a to s televizní produkcí a poloviční stopáží. Neuvěřitelná sbírka vymyšlených a z prstu vycucaných postav (možná běhají někde mezi inťošema v Praze, ale kdo z vás ostatních se s podobnou sbírkou ichtylů v životě setkal?), které řeší z prstu vycucané problémy. Celé je to ale obrazově laděné do Hřebejkem jemu oblíbených režisérských vzorů, aby to vypadalo jako umění, opět jsou zde sáhodlouhé dialogy o ničem, hysterické Geislerové scény, všechny na jedno brdo ve všech jejích filmech, závěr, který nic nevyřeší, nic neřekne, nijak nevede k nějaké katarzi, a celé je to tak nějak divně ještě navíc teploušsky laděné, jako bych se díval na Troškovy obnažené chlapce v Kameňácích nebo Sluncích, senech. Kamera je slušná, až kýčovitá, sem tam ujde hudba, ale víc kladů na tom fakt nevidím. Mimochodem to vypadá, že si štáb a herci jen udělali pěknou dovolenou - na které svatbě se hraje fotbal či plave v rybníku? Jak jste v kvádru, chce to jinačí logistiku. Svatební noc ve srubu? Kluk jde bez problémů k cizímu chlapovi do bytu? Dialogy šustí inťošskou zaprděnou kavárnou pražských Dejvic a Břevnova, takhle normální lidé skutečně nemluví. A zas ty monology, ach ty vševysvětlující a sáhodlouhé - a hlavně nefilmové, spíše rozhlasové - monology! Logika má také díry, inu, a průjezd kolony aut krásami české země si nezavdá s kdejakou kýčovitou reklamou.(7.1.2015)

  • Khalesi
    ****

    Myslím, že spravodlivosť pre niektorých ľudí proste neexistuje. Mal by Aleš pocit zadosťučinenia, keby zničil Radimovo manželstvo? Podarilo sa mu to? Alebo Tereza uverila svojmu novomanželovi? Myslím, že očakával od ženy pochopenie, preto šiel za ňou a vyrozprával jej svoj príbeh. Poznám ľudí Radimovho razenia a poznám aj takých, ako Aleš. Ak sa takíto dvaja stretnú, je to vždy nerovný boj a naozaj len veľmi ťažko možno očakávať, že nájdu jeden pre druhého pochopenie. Snáď len vo chvíli, keď sa Radim díval na svojho syna, ktorý bol tak podobný povahou šikanovanému chlapcovi, snáď vtedy pochopil....(13.4.2014)

  • Davson
    ***

    Hřebejk režíruje s lehkostí a přehledem, některé scény jsou vynikající, ale jeho film doplácí na nevěrohodné dialogy, které šustí papírem, ne zrovna přesvědčivý výkon Jiřího Černý, zbytečnou postavu švagra Míly, která patří do jiného filmového světa a zkratkovitý závěr filmu (vše je řečeno v poslední pětině filmu, kterému by slušelo větší propracování).(1.7.2013)

  • - Optika, ve které se natáčelo několik ústředních scén, na místě původně nestála. Jde o nebytové prostory. (MichaelD)

  • - Výběr herečky Nastassji Kinski pro děj z minulosti byl podle Petra Jarchovského náhodný. (NinadeL)

  • - Představitelka hlavní role Aňa Geislerová se vyjádřila k tématu snímku slovy: „Jsou věci, na které člověk není pyšný, když se probere z dospívání. Myslím, že všichni něco takového máme.“ (Olík)