poster

Líbánky

  • anglický

    Honeymoon

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2013, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salalala
    ****

    Do zhruba poloviny relativně napínavý film s výtečnou a na naše poměry hodně hutnou atmosférou, který přímo vybízí domýšlet, co bude dál. Když se ono tajemství a zvrat odhalí, celé to tak nějak malinko upadne a ani tempo už není tak strhující. Hřebejk ale už poněkolikáté ukazuje, že režisér je excelentní a dovolí si vytvářet vskutku výtečné a nádherné kompozice, které i díky famózní kameře fungují dokonale. Technicky je film takřka bezchybný a není mu de facto moc co vytýkat. Jak už je u Hřebejka zvykem, obsazení je taky perfektní a opět přichází s neokoukanými tvářemi, které bez výjimky hrají precizně. Geislerová jede na jistotu, což bohatě stačí, to její charisma je vskutku až nadpozemské. Problém je právě ve scénáři, který je ke konci na můj vkus příliš doslovný a možná z diváka tahá zbytečné emoce. Škoda samoúčelné erotické scény, která je tu opravdu navíc a zbytečně ruší. Ve výsledku ale musím říci, že se mi to z poslední doby od Hřebejka líbilo asi nejvíc a dovedu si představit, že bych si to zopakoval. Ne úplně čisté čtyři, ale tenhle film si je zaslouží. 70%(13.8.2013)

  • Pierre
    ***

    První půlka je poměrně dobrá. Líbilo se mi komorní zpracovaní a i když jsem viděl nějaké chybičky, bavilo mě to a stále jsem musel nad dějem přemýšlet. Postava Bendy mi ale připadala dost nevěrohodně vyobrazena a napsána. Mohl to být někdo s úplně normálním vzhledem, ale zaroveň větším charismatem. Černého neznám, ale chyba asi nebyla v něm. Hledal bych ji ve scénáři a castingu. Celé to samodzdřejně trochu působilo jako z jiného světa (asi nikdo z nás by nechtěl mít takovouhle svatbu), ale atmosféta mi připadala úžasná a příběh vážně dobrý. Rozuzlení bylo také stále zajímavé (i když bych čekal něco víc) Následujíci hysterický rozhovor Terezy a Radima se mi ale vážn vůbec nelíbil. Jak tuhle scénu mohl napsat Jarchovský? Ten co napsal Pelíšky. To bylo jak z telenovely z Barandova, pro ženy v duchodu a na mateřské. Absolutně nevěrohodné a přehnané. Geislerová a Majer naprosto opustili svou vynikajcí kondici a začali přehrávat tak, že by z toho DVD mechanika ihned vybuchla. Brutální závěr nesl stejné chyby. Prostě se to ke konci úplně nevyvedlo. Hřebejk skvěle ovládl své řemeslo, kameraman přináší nádherný vizuální žážitek, hudba také neurazí. Ale ten scénář chtěl ještě vychytat.(5.6.2017)

  • Zíza
    **

    Dialogy byly občas hloupé, že to snad ani člověk říct nemohl, herecké výkony nepřesvědčivé pro kameru - v divadle by to obstálo a byly by ovace, ale do filmu se to nehodilo. Sem tam dobrý hlod a vy máte pocit, a tak by se to stalo a všechno je přirozené, což ale vzápětí rozbije špatný herecký výkon nebo debilní dialog. Sem tam hezký obraz, ale tenhle film není artový… kam ta česká kinematografie spěje? :-D(6.7.2013)

  • Beznoh
    ****

    Tak na tenhle film jsem se dostal proto, že jsem vyrazil na CSFD premiéru Kick-Ass 2, spletl jsem si sál a protože jsem na Kick-Ass 2 nechtěl až tolik, tak už jsem v sále zůstal, po tom co jsem zjistil, že jdu na úplně jiný film. A bylo to vážně dobrý. Podlé mého názoru super herecké výkony, děj i zpracování. Jen se nenechte zmást názvem. Je to vážně spíš psychologické drama s ponuřejší atmosférou, nečekejte komedii, nebo romatiku, kterou by název mohl nabízet. Podle mě je to jeden z nejlepších českých filmů za poslední dobu, dávám 4, ale je to skoro až pěti.(20.8.2013)

  • Omnibus
    ***

    Svatebčani i čtenáři pozor! Pod stolem i na záchodě chrápou ožralé SPOILERY!       Co při téhle svatbě v kostele nezaznělo, ale určitě mělo: „Kdo z přítomných ví něco, co by bránilo uzavření tohoto manželství, ať promluví teď - nebo ať mlčí navždy!“ (to je docela praktická výzva). Bez pozvání se vetřít na cizí svatbu a na pěkně veselé veselce nepěkně prudit svou tichou agresivitou, to asi Alešovi mír v duši nepřineslo, řekl bych. A nevěstě v požehnaném stavu omlátit o hlavu kostlivce, vytaženého ze skříně na intru, notabene když s tím nemá chudák těhotná holka nic společného, to už mi nepěkně zavání (zbytečnou?) šikanou. A pak že se lidi nemůžou změnit (třeba Robert, to je dnes správnej chlap - umělým dýcháním zachránil život člověku)! Někdy ovšem i k horšímu, jako Aleš. Kdysi se taky zachoval správně, když vše oznámil řediteli. Ale o dvacet let později už neměl koule na to, promluvit si nejdřív s tím obdivovatelem Nastassji Kinské, poinformovat ho o tom osmém patře o rok později, a dát mu příležitost, aby seznal, zastyděl se a omluvil. A pokud by dotyčný nešel do sebe a zachoval se zpupně, tak TEPRVE POTOM vzít na svá bedra nevděčnou úlohu rozesírače manželství. A udělat tak nešťastnou nejen nevěstu, ale do budoucna i to nevinné dítě, co je na cestě. A sebe taky, samozřejmě. Žádná pomsta na nevinných mír v duši nezajistí. Teď se Alešovi bude ještě hůř žít sám se sebou. Navíc jsem měl pocit, že pár důležitých scén ve filmu chybí a neustále jsem měl nutkání se zeptat: „Bude něco?“ Až přišly závěrečné titulky a já pochopil, že dneska s Hřebejkem nic nebude. A k těm Aleškovým deseti minutám slávy – hezky si zadeklamoval, jen co je pravda, odrecitoval jak z partesu bezchybný, stylisticky vybroušený text... A co to říct vlastními slovy, a ne takhle knižně, abych mu to citové rozrušení (jo, cloumalo to s ním pěkně) mohl věřit, he?(6.9.2013)

  • - Aňa Geislerová s Kristýnou Novákovou si zahrály sestry už ve filmu Výchova dívek v Čechách. (troufalka)

  • - Snímek natočený podle scénáře Petra Jarchovského uzavírá volnou trilogii příběhů se současnosti, tvořenou úspěšnými filmy Kawasakiho růže (2009) a Nevinnost (2011). (Paity)

  • - Představitelka hlavní role Aňa Geislerová se vyjádřila k tématu snímku slovy: „Jsou věci, na které člověk není pyšný, když se probere z dospívání. Myslím, že všichni něco takového máme.“ (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace