VOD (2)
Obsahy(2)
Z chování osamělého mořského vlka vycítíte, že v životě zažil už mnoho krizí. Ani ta, při které se jeho jachta střetla s plovoucím kontejnerem plným čínských bot, ho zpočátku nevykolejí. Jednoduše zalepí mohutnou díru v boku lodi, která po nárazu vznikla, a pluje vstříc nejbližší pevnině a bezpečí. Jenže tahle srážka je jen ochutnávkou před sérií katastrof, které musí zkušený mořeplavec čelit. Smrtící koktejl složený ze silných bouřek, houfujících se žraloků a nefungující techniky vystaví jeho schopnosti zkouškám, které není v lidských silách zvládnout. A to pořád ještě není všechno... (Cinemart)
(více)Videa (6)
Recenze (624)
Sám na moři bez příkras a bez tygra. One man show Roberta Redforda, kterej mi sice občas lezl na nervy tím svým naprostým klidem, mlčenlivostí, sebekontrolou a praktičností (která občas ale hraničila s blbostí - to jeho neustálý vylejzání v bouřce), ale z jeho chování v krizové situaci by se dalo odvodit o jakého člověka šlo, respektive, že věděl, koho chce hrát, že měl určitě vymyšleno (a scénárista), čím se živil, jakou měl rodinu a jaký byl... Kdybych byl na tý lodi já, tak bych během toho filmu asi milionkrát řval na všechny strany jen samý kurvy a piče. A taky bych s sebou měl vodotěsnou navigaci a vysílač nouzového signálu. :-) ()
Myslím si, že o roli kdy budou mít ve filmu 106.min absolutní sólo sní většina herců, ale ne každý by své sólo dokázal zvládnout. To se ovšem Roberta absolutně netýká a zahraniční veřejná šeptanda, že tenhle modrooký sympaťák začátkem roku polaská Oscarkovu plešku má něco do sebe. Je to opravdu velmi obdivuhodné, jak celý film dokáže odtáhnout jeden pár očí. V nich vidítě snahu přežít, boj o život, zoufalství, strach, naději, opravdu Robert ze sebe vydal maximum svého umění. Mám tam trošku problém s technickýma věcma ( plachta, vlny vs díra ) i se zákony přírody (Robert vs pitná voda) , ale beru to tak, že všechno je přizpůsobeno tomu, aby si divák dopřál nehtovou okusovačku a to se častokrát zadařilo. ()
Sandra Bullock zlikvidovala za 90 minut tři vesmírné stanice, Redford si vystačí s jachtou. Bylo by hezké říct, že oceňuju, že s o tolik méně prostředky a méně atraktivním prostředím se podařilo dosáhnout podobného výsledku, upřímnější ale bude podotknout, že při zážitku z Gravitace necítím potřebu oceňovat znovu to samé, byť jen o něco málo slabší. Cuarón je přece jen o něco lepší řemeslník než Chandor. 3 a 1/2 ()
Jak to zpívala Lucka Bílá...neposlušné tenisky. A co teprve potom, když se vám (jich) do cesty postaví celej kontejner. S většinou by to (možná) zamávalo, ne tak se zkušeným, chladnokrevně uvažujícím „mořským vlkem“. Ten si v klidu nalije sklenku whisky, oholí se, povečeří a jen tak mimoděk, (vy)řeší problémy aneb jeden nezlomný (racionálně uvažující) živel, versus druhý (iracionální) přírodní živel, snažící se postavit na hlavu resp. vyvrátit rčení „větru ani dešti neporučíš“, navíc bojující i s nepřízní osudu. Komorně intimní, patosu, klišé a velkých gest (slov) prostá, nepodbízivá, razící, že rychle neznamená nutně lépe, minimalistická one man show R. Redforda, dokazujícího, že věk je jen pouhá bezvýznamná číslovka. Pravda, řekněte (mu) to po ránu :-) Hledat za snímkem nějakou přidanou hodnotu resp. širší hlubší kontext (připodobnění k současném světu), by jistě bylo možné, ale tak trochu zbytečné. All is lost je v prvé řadě čistokrevný survival o nezlomné vůli člověka přežít a když už není jiného východiska, přiznat si prohru, smířit se sám se sebou, dokázat potlačit strach a rozhodnout se....paradoxně právě to (viz smířlivý alegorický závěr) je to jediné, co mi brání ve stoprocentní spokojenosti. Osobně bych (za)šel „až na krev“. To ale není problém snímku samotného, ale čistě můj soukromý. Ostatně mám pocit, ne jsem naprosto přesvědčený, že je to přesně v tendencích Robertova náhledu na život jako takový resp. jeho hodnot, které vyznává. S osobní poznámkou na závěr. To, co mi nedokázal nabídnout resp. zprostředkovat A. Cuarón a jeho megalomanská Gravity, kde ta přirozenost, komornost a intimnost, jdoucí ruku v ruce s uvěřitelností, se postupem času vytrácela jak kyslík doktorce R. Stone, se podařilo tomuto nízkorozpočťáku J.C. Chandora. Paradoxně si však troufám konstatovat, že pro většinové publikum bude méně stravitelný resp.líbivý. To aktuálně nízké hodnocení resp. jejich počet, mě v tom pouze utvrzuje. 90% [Jestli si nějaký (letošní) film zaslouží přízvisko „malý velký“ snímek, potom je to právě tato Chandorova resp. Redfordova věcně syrová oceánská pouť. Stejně jako je faktem, že kdykoliv si v budoucnu ulevím slovíčekm „fuck“, neobejde se to bez konkrétní živé vzpomínky. Slibuju (si), že se s ním, po vzoru hlavního hrdiny, budu snažit šetřit]. ()
Strašně jsem se bál, že si Bobík skáknul zarybařit s Hemingvejem. A ono kupodivu ne. Jen mu nějaký čínský bordel udělá mezi Sumatrou a Madagaskarem díru v sýru, a tak přes sto minut kuchtí laminát, čerpá vodu z obýváku a opaluje se na nafukovačce, přičemž se tváří jako nasraný, nerudný dědek při pohledu na měsíční sociální příděl. Opravdu nevím, jak se jim to povedlo, že mě přinutili napálit čtyřku sólovce protivného geronta, co za celý film řekne Sós, fak a hej, dokonce jsem pominul i fakt, že jsou záchranné čluny standardně vybaveny generátorem nouzového signálu a Bobo asi vyměnil v nějakém přístavu vodotěsného, kapesního Garmina za štětku. Nu což, aspoň jsem si doplnil slovník a už vím, že sextant není vibrátor pro chlapy. ()
Galerie (45)
Photo © Roadside Attractions
Zajímavosti (23)
- Po nafouknutí záchranného ostrůvku do něj Robert Redford okamžitě naskakuje aniž by si s sebou cokoli vzal (vodu, jídlo, nůž, oblečení). To by ukazovalo, že se loď má každou chvíli potopit a on si nemůže dovolit strávit tam ani minutu navíc. V takovém stavu ale loď není – vody je v ní polovina a plní se pomalu. Současně ale nechá ostrůvek k lodi přivázaný a usne – pokud by se loď skutečně potopila, stáhne ostrůvek s sebou. Ráno si však toto nebezpečí dobře uvědomuje. (Jarek572)
- Skoro celý film byl natočen bez živého zvuku. Zvuky vody a větru byly nahrány až na konci natáčecího dne. (orkadimenza)
- Natáčelo se i v zálivu Santa Catalina u pobřeží Jižní Kalifornie. Jedná se o stejnou lokalitu, kde tragicky zahynula Natalie Wood, se kterou Roberta Redforda pojilo přátelství od doby jejich společného filmu Zakázaný majetek (1966). (sator)
Reklama