Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
A pak že jsou historické filmy drahé. Wheatleymu stačí pět chlapů v historických mundůrech a jedno pole. Tento principiálně šílený film začíná varováním, že obsahuje stroboskopické záběry. Možná by nebylo od věci varovat, že obsahuje „živé obrazy“ (ano, jak od Cimrmana) a že film je žánrově zařaditelný zhruba do celého prostoru mezi grotesku a horor. Dobře vypointované dialogy obsahují slova, která už v dnešní angličtině neexistují, výborná je hudba, stejně tak černobílá kamera. Pro mne osobně nejoriginálnější filmový zážitek za hodně dlouhou dobu. Klaním se a tleskám! ()
Myslím si, že je jedna vec, keď sa Ben Wheatley rozhodne natočiť nezmyselnú kravinu, ktorou sa (ne)vďačne vysmeje filmovému svetu a svojim fanúšikom. Ale druhá vec už je, keď sa banda (nielen) miestnych pseudofilozofov, mudrlantov a art-onanistov k tomu stavia ako ku zjaveniu Krista. Verím, že sám Ben by sa dobre zabavil na tom, ako v jeho „diele“ nadšene a zaslepene objavujú to, čo tam nielenže nie je, ale (pravdepodobne) ani nikdy byť nemalo. ()
Entheogenní pole v Anglii aneb podrobnosti o životě lidských brouků.. Pozadí Anglické občanské války, konce monopolu anglikánské církve a blížícího se nástupu konstituční monarchie. Období, kdy se lidé bojí pekla, zatímco v něm žijí, serou na polích a mají Iry za ďábly. Tam lze racionálno mírně posunout rukou za sebe a pak, pod proudem vzduchu z obřího ventilátoru, buď zažít souznění mykologie, alchymie, gastronomie a filmových věd, či dojít k poznání, že po houbách jde smyslové vnímání zkrátka do prdele.. Trip tam a zase zpět do světa za živým plotem a zachycení úsvitu doby, kdy se nevědomost měnila v osvícení. The coward is here! A místy je to po čertech vtipné, skoro jako zapomenutý díl ze série Black Adder.. ()
Ze začátku jsem nevěděl jestli se tomu mám smát nebo jak to všechno vůbec brát. Jedna věc je ale jistá. Bylo to divný. Hodně divný. Mám rád experimentální filmy ale tenhle pokus (alespoň v mých očích) zrovna moc nevyšel. Jako celek určitě ne. Filmu se určitě nedá upřít pár povedenejch scén a pasáží a pochválit musím celkově práci kameramana ale jako kompaktní a fungující film to (pro mě)bylo těžko stravitelný. ()
V ohlasoch okolo sa píše, ako strašne je tento film psycho/WTF/nepochopiteľný a tak podobne. To síce je, ale na môj vkus príliš málo (!) a príliš nevyrovnane. Asi som mal po prečítaní recenzií a komentárov privysoké očakávania, každopádne ak niekto považuje A FIELD OF ENGLAND za über neriedenú halucinogénnu šlehu, vyvoláva to vo mne mierny úsmev. Asi som už videl priveľa experimentálnych filmov, ktoré boli o dosť radikálnejšie a atmosféricky/interpretačne náročnejšie (napr. BEGGOTEN, INLAND EMPIRE, BERBERIAN SOUND STUDIO...). Ale aj tak ide o zaujímavý surrealisticky ladený film, ktorý niekoľko pôsobivých pasáží nepochybne obsahuje (hlavne posledná tretina). Miestami mi to pripomínalo český (a lepší) film VATERLAND. Vadili mi nič moc herci, nevyrovnaná atmosféra a trochu okato vztýčený Wheatleyho fakovák „bežným“ divákom – a tiež akýsi neurčitý pocit, že sa z toho celého dalo vytrieskať viac. Po všetkých stránkach... ()
Galerie (35)
Photo © Rook Films
Reklama