Reklama

Reklama

Dvojice vyšetřovatelů hledají ztraceného studenta a vejdou do jeho domu, kde naleznou sbírku videokazet. Na kazetách jsou děsivé záběry a vyšetřovatelé si spojují souvislost mezi kazetami a jeho zmizením. (Nivenx)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (236)

tron 

všechny recenze uživatele

Diabolské tempo! Skvelé poviedky, poriadna atmosféra. Výrazné zlepšenie oproti nudnej jednotke. Bavila mi "bicyklová zombíčina", bavila ma mimozemská invázia, ale rozhodne, rozhodne, rozhodne ma nadchlo fenomenálne Safe Haven - niečo také sa len tak nevidí a ak by to vzniklo ako celovečerák, šlo by o hororovú udalosť roka. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,…TEĎ NASTAL ČAS, KDY SÁM NĚCO NATOČÍM.…“ /// Nahrávací čip přímo v oku (to máš kliku pičo! Že vidíš pičoviny? Tož to máš blbý…) … PŘÍBĚHY, kamera tady, kamera tam, kamera na psoj (co je to za slovo?), kamera … (SPOILER! - ne v prdeli nebyla…), duchové, zombíci, někdy trapný, někdy ftipný (černě), krvavý…., ale skoro vždycky ROZKLEPANÝ. Naštěstí se tady nemelou sračky vo potřebě zavostřit, točit tohle či tamto, nikdo nemá čas si vylejvat bolavý srdce či chorej mozek. V podstatě to vodsejpá, jen míra zajímavosti je různorodá. Hold někdo má rád holky a jinej … kurva ti ,,šediváci“ mě udělali radost! Taková snaha mi narvat představu, že jinak tyhle kousky natočit nelze. Dobrá, a co tam máš dál? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu poznat holku, která umí kurevsky dobře (a hlavně hezky!) vyhnat ducha. 2.) Přemejšlím, co natočím (na internet vole, tvý ametérský skopičiny nikoho nezajímaj. P.S: ukaž starou?). 3.) Thx za titule ,,unchained“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Navzdory téměř všem dosavadním zahraničním recenzím z filmových festivalů si nemyslím, že by V/H/S/2 znamenalo oproti V/H/S nějaký zásadní posun v kvalitě směrem nahoru. Celkově jsem měl asi přehnaná očekávání, doufal jsem v absolutorium. Výsledný dojem je u mne osobně přibližně stejně pozitivní jako v případě prvního dílu, nicméně ani tentokrát nepůsobí antologie zcela vyáženě a ti, kteří nebyli spokojeni s jedničkou, se pravděpodobně nebudou radovat ani tentokrát. A zatímco minule se končilo nejsilnější povídkou, tentokrát končíme v místě nejslabším. Jinak krátce k jednotlivým segmentům: Tape 49 je příběhem, který zbytek povídek rámuje. Vypráví o dvou detektivech, kteří pátrají po zmizelém studentovi. Rámovací příběh bývá u většiny antologií nutným zlem, nejinak je tomu zde. Nevýrazná věc, ale svůj účel plní. 60 % Phase I Clinical Trials v podstatě ani není found footage, ale pohled přímo očima hlavního hrdiny (respektive jedním robotickým okem), kterého straší duchové. Slušné tempo, pár hodně děsivých výjevů, ale bohužel poměrně nepřesvědčivé co se týče hereckých výkonů. 80 % A Ride in the Park je poměrně originální a zábavná zombíkárna braná z pohledu jednoho z nakažených. V celovečerní stopáži by to nefungovalo, na cca dvacetiminutový kraťas je to tak akorát. 80 % Safe Haven je jednoznačným vrcholem filmu. Tjahjanto s Evansem se utrhli ze řetězu a ve své povídce rozpoutali démonické sektářské peklo, při kterém mi chvílemi padala čelist k zemi. Škoda úplně posledního záběru, který působí spíš než cokoli jiného směšně, což není úplně ideální ukončení jinak bezchybného hororového kraťasu. 90 % Slumber Party Alien Abduction vypráví o partě adolescentů, které v jejich rodinném domě přepadne parta mimozemšťanů. Lákavý námět a slušně děsivé výjevy jsou zabity tím, že je daný segment naprosto totálně nepřehledný, hlavně z toho důvodu, že se celý odehrává ve tmě a po většinu času kameru nosí pes (!!!). 60% ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"S-VHS" náleží mezi výlučné filmové antologie, které namísto nesourodého mixu nováčků a věhlasných tvůrců sázejí rovnou na jistotu. Strůjce projektu se při tom nespokojil pouze se základním stylovým požadavkem, kterým je stejně jako v předchozím "VHS" formát hororů natáčených z prvního pohledu a tematizujících záznamová média. Je evidentní, že dalším kritériem na jednotlivé tvůrce bylo, aby jejich příspěvky byly navíc zábavné a především nápaditě koncipované či přímo novátorské. Paradoxně právě s takovýmto nastavením se ještě více stupňuje vzájemná konkurence jednotlivých segmentů, neboť právě v míře nápaditosti se projeví přednosti jednotlivých tvůrců. Největším fiaskem je zastřešující vyprávění, jež má hendikep právě v tom, že by mělo ostatním ryze nesouvislým a zásadně odlišným snímkům dávat nějaký rámec. Jenže nápad, že další snímky jsou záznamy na VHSkách, které si v bytě vyšinutého studenta fascinovaného záznamy úmrtí pouštějí soukromí detektivové zkoumající jeho zmizení, nedává moc smysl. Je krajně absurdní představa, že segmenty točené na miniaturní digitální kamery a přenosné HD kamery by pak někdo nahrával na staré video formát. Kvůli rozdrobenosti vyprávění, které přerušují další segmenty, tady tvůrci ani nemohli dělat nic víc než jen dojit nepříjemnou atmosféru a sázet za sebe lekačky. První ucelený segment režírovaný vycházející režisérskou hvězdou Adamem Wingardem a Simonem Barrettem, spoluscenáristou posledních Wingardových celovečeráků, přináší absurdní variaci na thajské "Oko", která získává body navíc svěžím nadhledem a směšně doslovným uchopením konceptu "z prvního pohledu". Následuje hříčka od tvůrců Blair Witch, která konečně předává kameru z rukou hrdinů čelících různým monstrům na opačnou stranu barikády. Není to sice nic objevného, ale jako humorná gore show s jedním ozvláštňujícím nápadem je to perfektní jednohubka. Naprostým vrcholem antologie je třetí samostatný segment, na jehož tvorbě spojili síly Timo Tjahjanto, jedna polovina nadějného indonéského dua The Mo Brothers, a mistr "Zátah" Gareth Huw Evans. Jejich story začínající jako reportáž o fanatickém kultu vedeném zvrhlíkem se ukazuje jako geniální hra s diváckými očekáváními. Navíc je to v celé antologii jediný snímek, kde zpřítomněné kamery nejsou jen formální manýra či prostředek jak umocňovat lekačky, ale slouží přímo k vyprávění. Nemluvě o tom, že díky tomu, že tu místo jediné kamery je objektivů celá řada, si tvůrci rozvázali ruce a dává jim možnost lépe pracovat s tempem a napětím. Ewans tu jasně dokazuje, že i když mu dojdou nápady na akční a bojové filmy, rozhodně se tím jeho tvůrčí schopnosti nevyčerpají. Poslední část je prostě jen skvělé kamerové a mizanscénové cvičení, které sice prokazuje inscenační dovednosti Jasona Eisnera (Somrák s brokárnou), ale nenabízí nic konkrétnějšího než formálně vymazlený chaos. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A tak tu máme druhý, masivní epileptický záchvat kameramanů. Moc bych si přál, aby jim už konečně někdo dal nějaké prachy a mohli si aspoň pořídit kameru se stabilizátorem obrazu, protože prasit parkinsonem takový opravdu originální a svěží materiál s neotřelými vychytávkami, to je téměř až trestuhodné. Myslím, že kdybych nemusel celý film kmitat hlavou, abych se naladil na třepotavou amplitudu toho kokota, co držel tu hájosmičku, náramně bych si to užil a velkohubě to prohlásil za horor roku. Takhle mám z toho akorát omlácený mozek o dutinu lebeční, za krkem mě bolí jaxviňa a mít můj atlas s čepovcem nohy, nakopali by celý tvůrčí tým do prdele. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (5)

  • Pracovní název filmu byl S-VHS. (Terva)
  • V příběhu číslo 1 je muži do oka implantována kamera, avšak součástí záznamu je i zvuk, přestože mikrofon součástí implantátu nebyl. (ROASTER)

Reklama

Reklama