poster

3 dny na zabití

  • USA

    3 Days to Kill

  • Řecko

    3 meres dioria

  • Řecko

    3 μέρες διορία

  • Rusko

    3 дня на убийство

  • Slovensko

    3 dni na zabitie

Akční / Thriller / Drama

USA / Francie / Řecko / Rusko, 2014, 117 min (Director's cut: 123 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • SNCIS
    **

    Obsahuje spoilery: "Ta rýma mě zabije..." Kevin Costner jako umírající agent tajné služby se rozhodne vrátit k rodině do Paříže, přičemž i plní poslední mise coby agent. Něco mezi akčním thrillerem, dramatem a rodinnou komedií. V jedné scéně musí Costner řešit, že si jeho dcera blbě vyfoukala vlasy a v další mu zlý albín zkusí narvat hlavu pod projíždějící metro. Jeho postava umírá a v posledních měsících života se chce sblížit se svou dcerou. Jako diváci tedy sledujeme hledání šéfa teroristické organizace a péčí o dospívající dceru. Je tu pár solidních bitek, automobilových honiček nebo efektních přestřelek. V akčních scénách to tedy šlape dobře. Nepochybuji o hereckých kvalitách Kevina Costnera. Je to dobrý herec, jenže to není akční hrdina. Velmi mě zde bavila Amber Heard. 2* za ten mišmaš, který moc dobře nefunguje. - 40%.(26.1.2020)

  • kingik
    **

    Zabít ihned režiséra, scénáristu, a pokud možno za méně než tři dny, tenhle utahaný slepenec zapomenout. Mohl to být comeback Kevina Costnera na plátna kin, ale je to fiasko. Stárnoucímu agentovi CIA Ethanu Rennerovi je diagnostikována rakovina mozku v pokročilém stádiu, která se mu přesunula do plic a zbývá mu řádově jen pár měsíců života. V praxi to znamená, že odejde z aktivní služby. Atraktivní agentka Viva ho za tímto účelem vyzve ke spolupráci na dopadení nebezpečného zločince jménem Vlk. Na oplátku mu agentka poskytne experimentální lék, který mu má prodloužit život. Na nebezpečný úkol má jen tři dny. Proč zrovna dostal tak krátkou lhůtu, mně nebylo jasné, ale ono je to vlastně jedno, zvláště když se náš umírající hrdina místo napínavého nahánění, se začne věnovat stmelování vztahů se svojí rodinou, kterou kdysi opustil, což si vyčítá a film se začne ubírat zcela jiným směrem, než by se dalo očekávat a to v negativním slova smyslu. Jeho dcera je nyní v citlivém, pubertálním věku a on jako starostlivý otec ji přece nemůže nechat kdejakému hejhulovi a jeho manželka je pořád ještě kost. Nedovedete si představit, co se po akčním úvodu začne ve filmu odehrávat. V podstatě nic a film je pojat zcela odlišně, než by se dalo předpokládat. Vyjma úvodní akce v Srbsku, se dobrou hodinu nic akčního nestane, pokud tedy nepočítáte Costnera jedoucího na kole, Costnera řešícího početnou černošskou rodinku nastěhovanou proti jeho vůli v jeho bytě, nesympatickou dceru, u které by to spravila jedna facka atd. Kdo zná filmografii režiséra McG, tak jistě má nějakou představu, jak by mohl režijně vypadat tento film. V podstatě se jedná o tři filmy v jednom. V prvním případě se jedná o částečně chtěnou a částečně nechtěnou komediální záležitost, pak se dostává na přetřes lehčí vztahové drama, a aby se neřeklo, tak i špionážně- akční thriller. Jenže akční scény by se daly spočítat na prstech jedné ruky, a jsou jedním slovem slabé, nesoudržně sestříhané a atakují sotva průměr, a to jen asi ve dvou případech. Tím prvním je rvačka v klubu, kde je dcera v obležení svých zřejmě nadržených vrstevníků (nedalo se rozpoznat, co jí hrozilo, protože tahle téměř psychedelická scéna působila, jak z nejhoršího filmu Davida Lynche) a tím druhým je vcelku povedená honička v autě se zločinci, ale mezi námi taky žádná sláva, když vezmeme dnešní standard v akčních filmech. McG film p(r)oložil neskutečně natahovanými scénami, ve kterých nejde o nic, a přitom se vehementně řeší dcera, její matka a rodinka černochů. A to pořád dokola a téměř dvě hodiny. Navíc dramaturgie filmu je naprosto nezvládnutá. Za tím vším stojí slovutný Luc Besson, jež dodal námět a scénář, a který má snad nějaký rodinný mindrák, protože si jinak nedovedu vysvětlit, proč do svého každého druhého filmu cpe rodinu a dceru, která nějakým způsobem stojí v popředí. Tohle je ovšem jeho nejhorší výtvor a jeden z nejhorších Costnerových filmů. Ano, za vším hledej vlky (i tady se jedna taková postava vyskytuje a asi to bude karma), ale přece jen časy, kdy s nimi tančil, jsou přece jen dávno zaváty prachem prérie. Nemůžu opomenout akvizici v podobě krásky Amber Heard, která patrně představila nejsvůdnější ženskou kreaci současnosti Její vyzývavé nastajlování je sice fascinující, ale do tak nudného a fádního filmu je jí škoda, a navíc se ve filmu objevovala nepříliš frekventovaně a téměř nadbytečně. Naprosté utrpení bylo, jak film trpělivě střídal absurdní komediální vsuvky s vážnějšími polohami filmu. Nevím, co si myslet o scénách, kdy Ethan zadrženého účetního, hledaného zločince, místo výslechu donutí diktovat telefonicky recept své dceři na špagetovou omáčku. Odůvodněno je to tím, že je to Ital a ti se ve špagetách přece vyznají. Dalších absurdních přešlapů jsou ve filmu desítky, a na hlavní zápletku a její rozvíjení, už se ani výrazně nedostalo a postupně přestala hrát důležitost, když byla značně upozaděna. Na to, že měl Costner hrát muže s rakovinou, kterému zbývá jen pár měsíců života, vypadal až příliš dobře a v kondici. Sice občas omdlel a měl halucinace, ale absolutně to nic neznamenalo. A takových podivných, vykolejených, zmatených, nedůležitých a s dějem absolutně nesouvisejících scén, se do filmu natkalo od začátku až do konce. Bessonovy filmy se většinou odehrávají mimo americkou půdu, a kdo tentokrát nepohrdne Paříží, má vyhráno. Kevin Costner předvedl uspokojivý herecký výkon, ale i kdyby se přetrhl, je to pořád Costner, co hraje vše tak trochu na jedno brdo a s jedním nacvičeným výrazem. Připadá mně, že se mu v obličeji zračila i nespokojenost s jeho současnou hereckou kariérou a po tomhle filmu utržila další vážnou trhlinu. Podle mě mu nezbývá, než se do tří dnů rozhodnout, popřípadě přehodnotit, jak chce dál v kariéře pokračovat. Tohle byla opravdu velká bída a zmar. Z hereckého obsazení je největším plusem tentokrát elegantně přirozená Connie Nielsen. Chtěl jsem vidět pořádný špionážní akční thriller a dostalo se mně slaboty o starostlivém tatínkovi na vejminku. Je to škoda, protože to vypadalo slibně. Mé hodnocení: 40%(11.5.2014)

  • MontyBrogan
    ***

    Ty vole, to bola blbosť! Ale celkom sympatická. Hlavne ide o to, že keď hrá Kevin Costner skôr Joea Hallenbecka ako Franka Farmera, nemôžem si pomôcť. Charizmu má aj sám o sebe, ak si k tomu však pripočítame tú nadpozemsky schopnú, no väčšinu času neupravenú postavu, je to proste zábava. A k tomu tri generácie príťažlivých herečiek.(22.11.2015)

  • honajz
    *

    Jako proč? Chvilku to klouže na hraně parodie, chvilku si to hraje na rodinnou komedii, pak rodinné drama, mezitím chvílemi je to akční thriller, a do toho multikulti spolubydlící a jeden domácí porod. Jo, a agentka CIA ve stylu nějaké štětky, i když herečka na to moc nemá. O ne-logice nemá smysl vyprávět, cíl mohli dostat kolikrát, spíše to poukazuje celé na neschopnost tajných amerických složek. Jedinou vtipnou scénou je, když Peugeot předjede Audi. Ale všechny ty rodinné kecy, ta Kostnerova nemoc, průpovídky mezi Řekem a Costnerem a Italem a Costnerem, to je urážka jakéhokoliv vkusu. Kevin na to má, ale raději bych, aby prostě hrál drsného poldu. Jenže to by film trval jen hodinu. Dcera neskutečný spratek, manželka jen do počtu. Pár akčních scén je dobře natočených, ale to je málo. A těch cool záběrů Paříže bylo taky už moc - Luc asi senilní.(22.7.2014)

  • klerik
    ****

    Normálne ma mrzí, že Besson si na zrežírovanie vybral miesto tohto MAFIÁNOVCOV. DeNirove mafiánske eskapády sú síce fajn, ale 3 dni majú väčší divácky potenciál... A poviem to narovinu, starnucí Costner je väčší sympaťák než starý DeNiro. Nikdy by som nepovedal, že v jednom filme môže fungovať akčná, komediálna i rodinná zložka. I keď tá akčná je vyslovene len korením. Dá sa povedať, že je tu kopa klišé, ale každý náznak otravnosti je rázne useknutý a príbeh sa sústredí len na to dôležité (tak ako to poznáme zo starých Bessonoviek - LEON v rukách iného režiséra by bol len obyčajným béčkom). Medzi najlepšie bessonove produkčno-scenáristické záležitosti posledných rokov patrí určite 96 HODÍN, ale ja som mal problém dať mu štyri hviezdy, lebo tam nebola žiadna vzťahová rovina. Tu je...(16.7.2014)

  • - Telefonní budky v Bělehradu jsou na platební karty a ne na drobné. (Hal_Moore)

  • - Ethan Renner (Kevin Costner) nosí hodinky značky Rolex Explorer II. (dyfur)

  • - Natáčelo se od sedmého ledna do konce dubna roku 2013. (Hal_Moore)