poster

Noční jízda

  • anglický

    Locke

  • český

    Locke

    (festivalový název)

Drama

Velká Británie / USA, 2013, 85 min

Režie:

Steven Knight

Scénář:

Steven Knight

Producenti:

Paul Webster, Guy Heeley

Střih:

Justine Wright
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • VášaVF
    ****

    Nejsem moc velký fanoušek filmů postavených na dialozích odehrávajících se v jednom prostoru. Myslím si, že podobné náměty jsou vhodnější pro divadelní zpracování, ovšem pan Tom Hardy a jeho klidné charismatické vystupování v tomto snímku si zaslouží Vaší pozornost a určitě Vás oněch 85 minut bude příjemně překvapovat.(8.8.2014)

  • troufalka
    ***

    Film o týpkovi, kterého bych nechtěla mít za manžela, rozhodně bych s ním nechtěla čekat dítě, nechtěla bych být jeho podřízenou ani nadřízenou a zcela určitě bych nechtěla vedle něj sedět v autě jako spolujezdec. Nápad natočit film jako rozhovory vedené během jízdy v autě je dobrý, i když možnosti kamery nejsou veliké. Základem úspěchu je scénář a výkon hlavního (a vlastně jediného) protagonisty. Nemohu říct, že by bylo oboje špatné, jen mě Noční jízda prostě nezaujala.(5.11.2016)

  • Vančura
    ****

    Jít na tento film do kina a nic o něm předem nevědět, je docela zajímavý zážitek - osobně si vybavuji ten moment, kdy mi konečně došlo, že se celý film bude vážně odehrávat JEN v autě, který se dostavil až po dlouhých minutách čekání, zda se děj přenese někam jinam. A ani dál se člověk nezbaví dalšího čekání - já jsem třeba pořád čekal, jestli se Locke nakonec vybourá (to mě asi vyváděl z míry ten volant na pravé straně), a někdo za mnou pro změnu špitnul ke svému sousedovi: "Kdy už tam konečně dojede?" :) No, možná někdy není ani tak důležitý cíl cesty, jako sama skutečnost, že jsme se na ni vydali - hlavnímu hrdinovi této hodně netradiční road movie změní jeho cesta zásadně život, a osobně bych byl velmi opatrný v hodnocení toho, zda je to změna k horšímu či lepšímu. Příjemná je vynalézavost kamaramana, který se stále snaží snímat Toma Hardyho z jiných úhlů, netřeba se tedy bát, že by ho celou dobu točili na jednu statickou kameru - na to by se vážně nedalo koukat (i tak je tento minimalistický filmový koncept pro řadu lidi těžko stravitelný a nemálo lidí to vzdalo a odešli z kina předčasně). Filmů, které se celé odehrávají na takto malém prostoru, jsem již viděl několik (TELEFONNÍ BUDKA; POHŘBEN ZAŽIVA; MADRID, 1987), a osobně nemám pocit, že by to byl úplně můj cup of tea - dostávám z těch filmů náběhy ke klaustrofobii, není mi příjemné je sledovat a považuji je za slepou uličku kinematografie, ačkoli jim současně nedokážu upřít jejich filmové kvality. Pro fanoušky Toma Hardyho je to učitě dobrá volba a snímek by se mohl líbit i lidem, kteří rádi u filmů přemýšlí a nevadí jim konfrontace s filmy, které se vymykají běžné mainstreamové produkci. Za mě 4 hvězdy, je to dobrý film, který si je zaslouží.(29.4.2015)

  • Rogue
    *

    A byl ten beton teda nakonec okay, nebo ne? Jediné, co mě celý film zajímalo zůstává nedořešeno a auto artového nudnéhoho pseudodramatu dojíždí do cíle. Film o porodu, fotbale a betonu - vsadím se, že kdo v dalších letech přijde s debilnější kombinací, dostane oscara. Navíc jsou všechny postavy na facku. Těším se na dvojku a cestu zpět plnou telefonátů hysterické milenky, co chce s Lockem strávit zbytek života, nasrané blbé manželky, co ho s ním strávit nechce a šéfa betonárky, co nejspíš ani není gay. A kdo ví, třeba to nebude taková nuda a bude se hrát baseball.(1.6.2015)

  • castor
    ***

    Měl domov, ženu, děti, práci, zázemí. A během jedné cesty autem za nenarozeným nemanželským dítětem o vše přišel. Britský tvůrce Steven Knight jako scenárista Východních příslibů, Špíny Londýna (za kterou má i nominaci na Oscara) nebo Crazy Joea (kterým také jako režisér debutoval) ukázal, že má cit pro zaplivané londýnské ulice plné tragických hrdinů. Tady sice nesleze (nesjede) ze silnice vedoucí do Londýna, ale i tak jeho hypnotické drama neselhává. Ve výsledku se tu tak odehrává lehce tuctový příběh o tom, jak je někdy těžké odčinit to, co člověk napáchal, nálepku „film měsíce“ bych mu ovšem rozhodně nedával. Pracovitý a spolehlivý stavbyvedoucí jeden škraloup má a teď se ho snaží v autě a odkázaný pouze na telefon alespoň trochu zmírnit. Tom Hardy je trefou do černého, jeho emoce jsou uvěřitelné, ale všeho s mírou. Takže i s oslavným poklepáváním na rameno. Mně prostě větší opora ve scénáři chyběla. Chvíli se zlobí, na sebe, na otce, na popíjejícího kolegu, chvíli věří, mezi jednou a nikdy je ovšem sakra rozdíl. Ale co dál?(22.9.2014)

  • - Natáčecí rozvrh byl velmi neobvyklý. Tom Hardy natáčel 6 dní, vždy dvakrát za noc a na jeden záběr. (Fugas.cz)

  • - Natáčanie prebiehalo osem dní, počas ktorých Toma Hardyho (Ivan Locke) snímali tri kamery. (ambron)

  • - BMW X5, které hlavní postava (Tom Hardy) řídí, mělo nainstalované hlasové upozornění na docházející pohonné hmoty. Tom Hardy byl po každém takovém upozornění během natáčení rozčílený. Nakonec režiser jeho reakce využil, akorát hlášení o docházení pohonných hmot nahradil hlášením o dalším hovoru na lince. (Fugas.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace