Obsahy(1)
Nazif se živí sběrem železa ze skládek. Jeho žena Senada se doma stará o dvě děti. Třetí se chystá na svět. Jenže Senada potratí a protože nemá zdravotní pojištění, odmítnou jí lékaři operovat, dokud nezaplatí 500 Euro. Takové peníze však rodina nemá a tak je jedinou cestou, jak Senadě zachránit život, podvod... (Artcam Films)
Videa (1)
Recenze (32)
Jelikož v kině přede mnou seděl nějaký "sobecký obr", který mi zakrýval čtvrtinu obrazu, viděl jsem, že rodina v hlavní roli byla jen ze tří čtvrtin romská, paní máma měla jen 100 kilo, děcka rozjíveně pobíhaly a hulákaly jen po tří ctvrtinách pokoje, sběrac potřeboval jen 735 marek, odpojili mu proud jen ve třech čtvrtinách domu, a proto, aby zaplatil dluh si rozsekal jen tři čtvrtiny auta. Film byl ze tří čtvrtin amatérsky a ze 75 % nudný. Tři čtvrtiny se snažily prvoplánovitě působit na emoce a film ze tří čtvrtin VŮBEC neřešil proklamovanou tématiku sběru železa... 3/10 ()
Malé a menší události ze života romské rodiny, která hraje samu sebe. Tanović vykresluje civilním způsobem prostředí i charaktery postav, zajímá se o obyčejné a každodenní a nesnaží se z romské tematiky a diváka vyždímat co se dá. Tento malý snímek tak nenabízí silné emociální momenty, což by samo o sobě nemuselo být na škodu, ale vzhledem k pomalému tempu a nevýraznému narativu se stává film nudným. ()
Takový celkem jednoduchý, i když na první pohled celkem silný příběh o tom, jak to může dopadnout, když nemáte na pořádnou zdravotní péči. Je dobré, jak je to natočené s neherci - alespoň myslím - protože to vyznívá celkem věrně. Jenže když film skončil, najednou jsem zjistil, že to se mnou nic neudělalo. ()
Dalsia socialna drama, kde divak ma moznost vidiet nielen to, ako Cigani /ani omylom Romovia, je to vyraz politickej korektnosti, Cigansky kongres z Roku 1970 unava oznacenie tohoto etnika ako Cigani, a nie Romovia/ ziju navonok, ale je tu moznost nahliadnut aj do ich barakov. A ako diky, ale to mna fakt nezaujima, ako Cigani ziju svoje sukromne zivoty, ani omylom. Tempo je nudne, dialogy hrozne ... ledva som to dopozeral : 20 % ()
Nejlepší sociální dramata se letos odehrávají na skládkách. Nekompromisní verismus, u něhož mi zpočátku trochu vadila tematizovaná přítomnost kamery (v kontrastu s pasážemi, které naopak pracují s čistě filmovými postupy), ale nakonec mě uhranul kombinací naléhavosti a letargie. Další z filmů, který otevírá možnost hned několika postojů, žádný nepodsouvá a nabízí to nejpodstatnější - syrový výsek skutečnosti, který si divák musí "odžít" a sám zpracovat. Tanović určitě není tak zručný zprostředkovatel "sociální tísně" jako třeba Fliegauf, ale tohle se mu povedlo trefit přesně. [80%] ()
Galerie (19)
Zajímavosti (4)
- Hlavný mužský protagonista Nazif Mujic ani rok po nakrúcaní nemal prácu. Aby uživil rodinu, stále zbieral železo na skládkach. (Zdroj: ASFK)
- Režisér Danis Tanović nečakal, že by sa snímka mohla dostať na veľký festival. „Berlinale je odvážne, že nás pozvalo do súťaže. Náš kameraman sa síce zhrozil, pretože povedal, že by na ľahkú ručnú kameru ani nesiahol, keby vedel, že film bude posudzovať Kar Wai Wong," vyjadril sa. (Zdroj: ASFK)
- Celý film bol natočený na digitálnu zrkadlovku (fotoaparát) Canon EOS 5D Mark II. (ash99)
Reklama