poster

Plačící muž (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Uneun namja

  • Jižní Korea

    우는 남자

  • USA

    No Tears for the Dead

Drama / Akční

Jižní Korea, 2014, 116 min

  • bourec
    ***

    Co se týče akčních sekvencí,bomba.Ale bohužel tady zase spousty věcí skřípe.První hodina,tak trochu rozvláčná,potom vůbec žádný sympatie ani k jedný z postav,a potom minimálně dvacet minutek zbytečný vaty.Korejci znovu potvrdili,že v mejch očích snad čtyř,a pětihvězdičkovej film nikdy nenatočej.Asi to ale neni jejich neschopností,ale spíš mojí apatií.Ne špatný,ale.....60%.(27.12.2014)

  • Lacike
    **

    Namet je moja salka kavy. Trailery obsahovali dychvyrazajuce akcne sceny. A vysledok je nakoniec pre mna obrovskym sklamanim. Hlavnym problemom je, ze ma vôbec nezaujali postavy a bolo mi uplne jedno ako dopadnu. Vdaka tomu prva polovica filmu bez akcnych scen bola k neprezitiu. V druhej polovici sa konecne rozbehlo akcne inferno. Ale bohuzial ani akcne sceny mi nesadli vdaka zbesilemu strihu, takze som nemal vôbec cas si nejaku akcnu scenu vychutnat. Naviac na mna pôsobila monotonne. K tomu dost neznesitelne na mna pôsobili anglicke dialogy. Akonahle aziati hovoria po anglicky, tak je to same fuck, shit atd a pôsobi to trapne. Zaujali ma len 2 sceny. Famozna scena v ktorej hlavny hrdina bez mihnutia oka odzbroji jedneho policajta a odkraca prec a absurdne komicka scena s upratovackou na zachode. Zvysok je pre mna sterilna nuda. Po skvelom predchadzajucom filme tohto rezisera Man From Nowhere predstavuje tento film velky upadok v kvalite. Snad mu to nabuduce vyjde ovela lepsie. 4/10.(14.12.2014)

  • Ouwen
    *****

    Po precizním Ajeossim jsem se nesmírně těšil na další Korejskou nukleární pecku s pořádnou akcí. U režiséra Beom Leeho, který má na svědomí aj Ajeossiho začínám mít tradici hodnotit film až po dvou shlédnutích a zatím jsem pokaždé nasolil plnou palbu. Tentokrát všechno odstartuje solidně krvavá akce, kde Jang bez milosti vystřílí asi deset cápků aniž by stihl kdokoliv mrknout. Bylo mi jasný na čem jsem a co bude následovat. Problémem je, že Korejci mají tendenci stavět na postavách a příběhu a až ve druhé polovině začne příběhu sekundovat perfektní akce. Trošku to zamrzí, nedá se říct, že bych se nudil, ale soubojů zde moc není a spíš mají žezlo absolutně špičkové přestřelky. Co se týká fightů, opět se dočkáme pořádně sestříhaných bitek, ale myslím si, že bez toho bych se tentokrát obešel. Protože ani kameraman nestíhal Gun Janga, který má teda neuvěřitelnou kadenci chvatů a údery sází z neuvěřitelných úhlů! Nechce se mi věřit, že všechny skills pochytil za pouhé čtyři měsíce! Korejci na tohle mají prostě lidi a umí perfektně pracovat s příběhem a postavami. Pobavila komická scéna ve výtahu, která odkazuje a vlastně paroduje hovna Američánů v hororech, kdy se zastaví výtah. "Výtahy se zastavují pouze ve filmech." Má skvělé hlášky, působí profesionálně a neomylně, charakter z něj stříká a charisma mu nechybí, mám extrémní slabost pro introvertní zabijáky. Je zde aj perfektní chemie mezi třemi profi zabijáky, každý má jinou národnost, ale k sobě mají fakt blízko a tihle tři spolu s Jangem předvádí pořádné akční masakry. Bitky fakt skvělé, rychlé, dynamické, zejména taneček s mačetou, to jsem fakt uchcával :-)) a ještě lepší přestřelky, tohle byla extra třída, nikde jinde jsem neviděl realističtější a působivější střílečky, postavy se kryjí, přebijí, tady není o čem debatovat. Plno krve a napětí, dostačující story a skvělej hlavní hrdina, myslím si že o zařazení do mé topky nemá smysl pochybovat.(8.3.2015)

  • JFL
    ***

    Amerika zdá se být velkým lákadlem pro korejské producenty. Po neblahé zkušenosti se "Snowpiercerem" jako by hlavní korejská produkční společnost CJ Entertainment zkusila přijít s titulem, který by mohl stejnou měrou hladce uspět doma i v zahraničí. "Plačící muž" tak obsahuje podstatnou část dialogů v angličtině, při čemž vyprávění jazykovou rovinu rozehrává tak, aby současně mohla potenciálně rezonovat s domácím publikem (angličtina jako jazyk byznysu a zlounů), korejskými expaty (motiv emigrace) i americkými diváky (mezinárodní ansámbl a prostě fakt, že k cca třetině filmu nemusí číst titulky). Scénář sice nedokáže pendlování mezi Koreou a USA zahladit natolik, aby nevyznívalo jako produkční kalkul, ale film naštěstí povětšinou odvádí pozornost k jiným přednostem. Byť půl stopáže trvá, než se vyprávění propracuje přes zdlouhavou dramatickou expozici, která nápadně připomíná úskalí přehnaně ambiciózních filmů Danteho Lama, které také ve snaze dodat akci hloubku a dramatičnost divákovi dlouze před očima mávají závoji vypjatých emocí a přešpekulovaných peripetií, které ale ve spojení s jednorozměrnými figurami prostě zůstávají jen natahovaným kýčem. Ale jakmile se hrdina přestane užírat a utrápené melodrama se překlopí v řízný akčňák, je rázem vše prominuto. Některé motivy expozice jsou dokonce dobře zužitkovány pro vsazení patosu a emocí do akce. Ale hlavní přednosti snímku prostě spočívají ve skvostně inscenovaných akčních scénách, které nejen svým dějištěm připomenou vrcholné sekvence z Tsuiho "Time and Tide" a první "Smrtonosné pasti". Jde však spíš o profesní deformaci na straně diváka, protože se nejedná o citace či doslovné inspirace; naopak v podobných prostředích rozehrává Lee a jeho tým zcela nové a neokoukané akční kejkle. Prim tentokrát hrají přestřelky okořeněné o kontaktní prvky a profesionální taktiku okoukanou od speciálních jednotek. Sice tentokrát celek nešlape tak sehraně a účelně jako v režisérově úderném druhém snímku "Muž odnikud", ale je jasné, že Korea má nyní nového machra na akci, který také evidentní snahou každým snímkem udělat krůček dál nejen profesně, ale i v rámci žánru a typu akčních sekvencí vskutku vybízí k paralele s Dantem Lamem. Uvidíme, co přinese příště, potažmo jak se na jeho slibně rozjeté kariéře podepíšou překvapivě nízké tržby (nejen v porovnání s "Mužem odnikud", který se svého času stal nejúspěšnějším filmem roku). 7/10(7.12.2014)

  • Cedr
    **

    Utahaná první polovina se snaží představit jakous takous backstory, na jejíž prezentaci by stačily dvě tři věty utrousené během rychlé chůze. Snaha do filmu naroubovat emoce je přímo tragická a tragičtější jsou snad jen postavy. Ústřední trio (hrdina, hrdinka a zlý investiční manažer) je ok, ale ostatní charaktery, které se tu a tam objeví aby příběhu dodaly emoce a hloubku jsou naprosto nesmyslné. Proč to dělat jednoduše a dokonale, když to jde napůl a složitě, že? Indonéské akční hity The Raid 1&2 fungují právě díky prosté a nerušivé zápletce bez patosu. No Tears for the Dead bohužel příběhově selhává a celý film by dopadl podstatně lépe, kdyby si přestal hrát na něco co není. Škoda je to obrovská, protože druhá polovina filmu je naplněna luxusní akční podívanou. První hodina filmu byla snad uspávací naschvál, aby tento kontrast vynikl, protože přestřelky které ji vystřídají jsou na úrovni Hong Kongských špiček. Už to skoro i vypadalo nadějně, ale režisér/scénárista si neodpustil vynikající jízdu kazit občasnou snahou zabrnkat na city. To by bylo v pořádku, kdyby zápletka a postavy byly dost kvalitní na to aby diváky zainteresovaly. Chcete-li špičkovou pěti hvězdičkovou akční podívanou, zapněte film v půlce a vypněte ve výtahu, jednu scénu před koncem.(24.2.2015)

  • - Režisér a hlavní scenárista snímku, Jeong-beom Lee (The Man From Nowhere (2011), Cruel Winter Blues (2006)), zašel dokonce tak daleko, že se během psaní scénáře rozhodl navštívit speciální zásahové jednotky jihokorejských armádních jednotek, aby se tak dokázal co nejlépe orientovat ve skutečné realitě - jejich denní vojenské rutinně. To stejné se mu povedlo dokonce i v případě specializovaných jednotek armády Spojených Států Amerických. (Conspi)

  • - Z důvodu pracovní vytíženosti odmítla hlavní ženskou roli jihokorejská herečka Soo-jung Lim (All About My Wife (2012)). Nahradila ji Min-hee Kim (Hellcats (2008)). (Conspi)

  • - Jihokorejský herec Dong-gun Jang (Typhoon (2005), Dangerous Liaisons (2012)), hlavní filmový představitel, podstoupil před natáčením snímku náročný fyzický kurs sebeovládání a zvládání psychicky komplexních situací. Celý kurs se orientoval na zocelení jeho vnitřní osobnosti. Trval celé čtyři měsíce a probíhal v nejmenovaném psychologicky orientovaném institutu v hlavní jihokorejské metropoli, specializujícím se rovněž na výcvik bojových dovedností apod. Tyto dovednosti si ale herec před natáčením snímku zdokonaloval v zámoří, ve Spojených Státech Amerických. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace