Reklama

Reklama

Keď sa manžel pani Choi Mogyeong (Min-hee Kim) zaplietol do špinavých kšeftov s ruskou mafiou v snahe predať im účty Johna Leeho (Dong-gun Jang), ktorý mal túto prácičku na starosti a ktorý sa dopustil fatálnej chyby, sa teraz cíti vinný za smrť malej Yumi, utápa sa v alkohole a sebaľútosti. Avšak krutý šéf mu dáva za úlohu dať veci do poriadku a navyše zavraždiť i matku malej Yumi. Gon však netuší, že namiesto plánu zlikvidovať pani Choi nakoniec rozpúta neúprosný boj o jej záchranu... (sochoking)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (59)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Keby to vzniklo v 2003-2005 bola by to pecka. Dnes je to iba x-tá variácia známeho kórejského kimchi. To samo o sebe nevadí, ak sa s ním podáva aj nejaká špecialitka v podobe určitej vynachádzavosti. Ovšem Crying Man (tento originálny titul sa k filmu hodí oveľa viac) mne osobne v tejto rovine nič také neponúkol. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejlepší j. korejský akční film tohoto roku, který všemi svými aspekty nechává konkurenci daleko za sebou ... Jedná se o přímý remake kultovního Biittersweet Life, A z roku 2005, od kterého se základní zápletkou liší jen nepatrně ... Film jako celek je jedna akční jízda bez výrazného scénáře, se zaběhlým jihokorejským klišé, kdy zabiják elitní mafie obrátí svoji pozornost proti svým chlebodárcům a začne chránit dívku, kterou má původně zavraždit. V návaznosti na tento jeho troufalý čin je povolána malá eskadra dalších elitních zabijáků (každý jiné národnosti), kteří jsou skoro tak dobří jako on a navíc skvěle spolupracují ... Samotná mafie a její řádoví bodyguardi si na hlavního hrdinu také snaží došlápnout. Výsledkem jsou pak jen doslova potoky krve a hromady mrtvol. To, co hlavní frajer s nepřáteli provede je naprostá čistka, která nechává vzpomenout na klasiky od Johna Woo, případně dnes kultovní Taken (2008) apod. Týpek je hlavně strašně rychlej. Střelné zbraně ovládá poslepu bez rozdílu druhu, kadence, úrovně a dosahu, bojová umění mu říkají pane od suspecty po tradiční lámací techniky a jiu jitsu. Všechny doslova rozemele na kaši a v dalším a dalším odstraňování nepřátel mu ani nevadí, že je celý od krve a to i v obličeji ... nikoliv však od krve svojí. Nejlepší jihokorejský film bez toho, abych musel přemýšlet, zda tento či jiný, porovnávat a přehodnocovat je na světě. Jednoduše a jinak ... Ten týpek tam všem dává TAK STRAŠNOU SADU A KAPKY, že jsem si fakt několikrát zařval na celej pokoj z těch parádiček, co všechno s nima provádí !!! Neuvěřitelně zábavnej film, krvavej, brutální, rychlej, bez chviličky nudy s charismatickým hrdinou, kterej to má prostě v paži a při likvidaci nemrkne ani okem ... Navíc úplně na konci se předvede i jako opravdový charakter (ale nebudu spoilerovat...). ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Amerika zdá se být velkým lákadlem pro korejské producenty. Po neblahé zkušenosti se "Snowpiercerem" jako by hlavní korejská produkční společnost CJ Entertainment zkusila přijít s titulem, který by mohl stejnou měrou hladce uspět doma i v zahraničí. "Plačící muž" tak obsahuje podstatnou část dialogů v angličtině, při čemž vyprávění jazykovou rovinu rozehrává tak, aby současně mohla potenciálně rezonovat s domácím publikem (angličtina jako jazyk byznysu a zlounů), korejskými expaty (motiv emigrace) i americkými diváky (mezinárodní ansámbl a prostě fakt, že k cca třetině filmu nemusí číst titulky). Scénář sice nedokáže pendlování mezi Koreou a USA zahladit natolik, aby nevyznívalo jako produkční kalkul, ale film naštěstí povětšinou odvádí pozornost k jiným přednostem. Byť půl stopáže trvá, než se vyprávění propracuje přes zdlouhavou dramatickou expozici, která nápadně připomíná úskalí přehnaně ambiciózních filmů Danteho Lama, které také ve snaze dodat akci hloubku a dramatičnost divákovi dlouze před očima mávají závoji vypjatých emocí a přešpekulovaných peripetií, které ale ve spojení s jednorozměrnými figurami prostě zůstávají jen natahovaným kýčem. Ale jakmile se hrdina přestane užírat a utrápené melodrama se překlopí v řízný akčňák, je rázem vše prominuto. Některé motivy expozice jsou dokonce dobře zužitkovány pro vsazení patosu a emocí do akce. Ale hlavní přednosti snímku prostě spočívají ve skvostně inscenovaných akčních scénách, které nejen svým dějištěm připomenou vrcholné sekvence z Tsuiho "Time and Tide" a první "Smrtonosné pasti". Jde však spíš o profesní deformaci na straně diváka, protože se nejedná o citace či doslovné inspirace; naopak v podobných prostředích rozehrává Lee a jeho tým zcela nové a neokoukané akční kejkle. Prim tentokrát hrají přestřelky okořeněné o kontaktní prvky a profesionální taktiku okoukanou od speciálních jednotek. Sice tentokrát celek nešlape tak sehraně a účelně jako v režisérově úderném druhém snímku "Muž odnikud", ale je jasné, že Korea má nyní nového machra na akci, který také evidentní snahou každým snímkem udělat krůček dál nejen profesně, ale i v rámci žánru a typu akčních sekvencí vskutku vybízí k paralele s Dantem Lamem. Uvidíme, co přinese příště, potažmo jak se na jeho slibně rozjeté kariéře podepíšou překvapivě nízké tržby (nejen v porovnání s "Mužem odnikud", který se svého času stal nejúspěšnějším filmem roku). 7/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JE JAKO TOULAVÝ PES. JEDNOHO DNE SE SVÉMU PÁNOVI ZAKOUSNE DO KRKU."… /// Po (korejsky) úžasným úvodu přichází celkem opatrná mezihra, kde místo syrovejch citů dostávaj přednost ty lidský. Až v druhý půlce se (zase – konečně) zvýšej vobrátky a dějou se věci jako v Rambovi - tuny munice, žádnej mrtvej. Střelby hafo, taky trocha ruční práce – hezkej přesun do mrakodrapu, takže se dá (při troše dobrý vůle) voprášit vzpomínka na Honzu McLejna. Vlastně pak je to celkem dobrý, ale abych flákl 4*… k tomu mi chybí něco novýho, nějakej moment překvapení, a ne jen (silná) scéna na úvod a fajn nápad na konci. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Páč tvrdím, že pořádná akce má vyvolat ukecanou a ubrečenou reakci. 2.) Mám radost, když teče krev (ve filmu). 3.) Thx za titule ,,langi“. (Zvláštní dík pro ,,NewScream“. Von bude vědět!) /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Nejlepší akční film roku po Berandalu ? Zřejmě ano! Jeong-beom Lee je definitivním černým koněm Korejského filmového průmyslu, ten chlap mě rozsekal v roce 2010 při filmu Ajeossi a letos udeřil znova a způsobil mi málem infarkt. Hlavní hrdina je mi sice celkem nesympatický, jeho pohled mi připomíná sršně, ale profesionalita jde z něj cítit, je klidný pomalu ani nemrkne, rychléj jako blesk a snaží se přemoct emoce. Byť je první hodinka lehce pomalejší, seznámení s postavami a rozvíjení příběhu, tak hned v zápětí na scénu vlítnou tři elitní žoldáci každý z jiné země, skvěle vytrénovaní, staří známí ze staré gardy a začne akční inferno, při kterém jsem já osobně zavzpomínal na flicky jako je Rambo či Smrtonosná past. Film je neuvěřitelně brutální a násilný( scéna s mačetou či následné koleno je největším Highlightem), jsou to vskutku jatka, akce je úžasná, úhledná a přehledná, že z choreografie vám padá pomalu čelist, nechybí jak skvělé fighty na blízku, tak parádní přestřelky( kde ozvučení pistole či samopalu v žádném jiném filmu nebylo tak efektivní jako zde) a dokonce je film okořeněn i zajímavými vychytávky ( mikrovlnka, plechovka). Opravdu bez výtek, tímhle filmem Asie jasně dává najevo kdo je Králem Akčních filmů!! Pod komentáře kolegů bych se mohl i podepsat. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Režisér a hlavní scenárista snímku, Jeong-beom Lee (The Man From Nowhere (2011), Cruel Winter Blues (2006)), zašel dokonce tak daleko, že se během psaní scénáře rozhodl navštívit speciální zásahové jednotky jihokorejských armádních jednotek, aby se tak dokázal co nejlépe orientovat ve skutečné realitě - jejich denní vojenské rutinně. To stejné se mu povedlo dokonce i v případě specializovaných jednotek armády Spojených Států Amerických. (Conspi)
  • Jihokorejský herec Dong-gun Jang (Typhoon (2005), Dangerous Liaisons (2012)), hlavní filmový představitel, podstoupil před natáčením snímku náročný fyzický kurs sebeovládání a zvládání psychicky komplexních situací. Celý kurs se orientoval na zocelení jeho vnitřní osobnosti. Trval celé čtyři měsíce a probíhal v nejmenovaném psychologicky orientovaném institutu v hlavní jihokorejské metropoli, specializujícím se rovněž na výcvik bojových dovedností apod. Tyto dovednosti si ale herec před natáčením snímku zdokonaloval v zámoří, ve Spojených Státech Amerických. (Conspi)

Reklama

Reklama