Režie:
Ron HowardScénář:
David KoeppKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen, Ben Foster, Ana Ularu, Paul Ritter, Fortunato Cerlino, Attila Árpa, Francesca Inaudi (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve snímku Inferno se známý symbololog (opět v podání Toma Hankse) pouští do pátrání po stopách, které souvisí se samotným Dantem. Když se Langdon probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici, spojí své síly se Siennou Brooksovou (Felicity Jones), doktorkou, do které Langdon vkládá naděje, že mu pomůže ztracené vzpomínky znovu získat. Společně se pouští do závodu s časem, který je provede napříč celou Evropou ve snaze zabránit smrtícímu globálnímu spiknutí. (Falcon)
(více)Videa (7)
Recenze (673)
I ti pomalejší již tuší, že rámec je daný. Tomík se zaplete s nějakou církví, protože co už může být tajemnější, než vydrolení demagogičtí tajnůstkáři s patentem na věčnou pravdu, vyfasuje kundičku, aby bylo na co čumět a motá se po tom historickém městečku, které pisálkovi z fondu podpory turistiky poskytlo nejlepší rauty a rozkuřovačky. A protože to již víme, není proč být znechucen, když se tak děje, že? Poslední díl je asi nejkřečovitější, neb se čerstvoučká frnda v půlce mění za dost odřený model a Tomovi to i jinak moc nemyslí. No - ale těch UNESCOvesnic zase prolezou více, takže... furt je čím se inspirovat. ()
Ďalší z filmov, ktorý si (podľa anotácie aj podľa rečí hlavných hrdinov) zamieňa protichodné pojmy „zachrániť svet“ a „zachrániť ľudstvo“. Pretože zachrániť ľudstvo znamená zničiť svet, a tu sa zachraňuje ľudstvo. Svojim spôsobom bol Bertrand Zobrist fascinujúci, hoci jeho finálne riešenie nepovažujem za akceptovateľné (aspoň vo filmovej podobe nie - v knižnej to bolo inak). Jeho prvšie, menej radikálne návrhy sa spomenú len okrajovo a zapadnú v deji. Vo výsledku je to len také strašenie depopulačnou agendou, ktorá v skutočnosti neexistuje. ()
,,HLEDEJ A NAJDI“… /// Inferno jsem (na rozdíl od těch předchozích) nečetl. Jeden by myslel, že to bude výhoda… Překvapivě se to hodně slušně (a hlavně svižně!) rozbíhá. Že by se tentokrát místo vokecávaček a přemoudrý osvěty dostavil zázrak? Kdeže (nebo Hovno! - jak kdo chce…) To všechno přijde později. A je to stejná nuda, jako jindy. Vono to luštění a utíkání asi jinak natočit nejde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2013 napsal Dan Brown, neznám. 2.) Miluju Boží sluhy (mor, choleru…). 3.) Thx za titule „.Bac.“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Slabší než Andělé, lepší než Šifra. Pěkné památky a Hanzova muzika sic k pozitivnímu hodnocení stačí, ale Brown tentokrát zamakal i na zápletce a nechává panděrátého Hankse zachraňovat svět před nebezpečným patogenem. Což je fajn, cheesy, ale fajn. Pekelné halucina jsou povedené, i když trochu rušivé v celkovém kontextu, ale na Danteho já slyším. Kdo ví na co jde, odejde spokojen. ()
Zklamalo mě to méně než knižní předloha, u které jsem místy jen nevěřícně kroutil hlavou a zíval. Scénář ten z prstu vycucaný příběh trochu pročesal a uhladil, nicméně hlavní hloupost v něm bohužel zůstala - nedá se ale říct, že by film byl špatný, protože má svižné tempo a na konci do sebe všechno tak nějak zapadne (pokud o tom nebudete přemýšlet víc než je nutné) a Tom Hanks i Felicity Jones jsou fajn. Jen Hans Zimmer se tentokrát moc nepředřel a kdybych nevěděl, že hudbu skládal zase on, ani by mě to (v porovnání s perfektním Da Vinciho kódem a hlavně s Anděly a démony) asi nenapadlo. Myslím, že Ron Howard měl sáhnout raději po Zraceném symbolu... Nebo nejlépe točit něco úplně jiného. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (20)
- Dr. Sienna Brooks (Felicity Jones) je v knize popsána jako žena s blond vlasy svázanými do culíku, zatímco ve filmu je bruneta. (chlastyml)
- Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)
- Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)
Reklama