Reklama

Reklama

Uprostřed turistické sezóny jsou na francouzské Riviéře postupně zastřeleni tři muži. Případem je pověřen inspektor Carella, který se při vyšetřování setkává se svou bývalou přítelkyní. Nic nenasvědčuje tomu, že by vraždy spojoval nějaký motiv. Ale řádění neznámého vraha pokračuje. Vyšetřování zavádí Carellu do hluboké minulosti obětí... Bez motivu je druhým filmem francouzského režiséra Philippa Labroa. Šťastně sáhl po známé předloze amerického spisovatele Ed McBaina a jeho slavném detektivovi Carellovi, jehož výraz charismatický Jean-Louis Trintignant dokonale naplnil. (Česká televize)

(více)

Recenze (97)

flyboyeda 

všechny recenze uživatele

Fajn kriminalka s dobrou atmosferou, od urciteho momentu lehce predvidatelnou, presto neurazejici zapletkou a misty vse ostatni triumfujici i prebijejici Morriconeho hudbou. Neznam bohuzel predlohu a presnou literarni stylizaci hlavniho hrdiny. Snad proto cynictejsi strance meho ja prisel vykon hlavniho predstavitele v ramci jeho ztvarneni "inspektora tvrdaka s dabelsky presnou muskou, co trefi nepritele svym revolverem pres pulku mesta, kolegum nikdy nezodpovi zadny dotaz a moc rad si myje ruce" lehce usmevny. Ale kazdopadne se jednalo o velmi sympatickou a beze sporu prijemnou detektivni zabavu ze stare filmove skoly. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka s nikterak objevným dějem, kde mne více, než zápletka zaujal Morriconeho ústřední hudební motiv a sympatický evropský důraz na obnažování hereček. Všechny jsou půvabné, svlékají se i když to vůbec není nutné a pokud se nesvlékají, tak je alespoň kamera voyeursky "očumuje" (viz. výslech v autě). ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Za polovinou třetí dekády svého života objevuju filmové žánry, které jsem doposud míjel. Cítím se při sledování těchto skvostů kinematografie jako nepolíbený panic, který nese nákup starší krásné ženě až do bytu a ona ho pozvala na kávu s tím, že se ještě osprchuje a hned se mu bude věnovat.. Bez motivu nebylo výjimkou a na jeho konci jsem cítil tu dobře známou euforii po skvělém zážitku. Jediné co trošku nechápu proč je tato staromilská francouzská kriminálka zařazena pod tagem giallo ( byť tedy ji tam řadí i IMDB), nejsem zatím znalec , ale řekl bych, že kromě rukavic páně/paní vraha/vražedkyně ( nechci spoilerovat) to moc giallo není. Mám rád detektivky Eda McBaina a byť se děj drží předlohy velmi volně a i postava Steva Carelly má v podání Jean-Louise Trintignanta odlišný ráz, takovej tvrďák to není,bylo mi to jedno, protože nejsem fanatický vyznavač "knihukopírujících" filmů a užíval jsem si ten přímočarý tah na branku. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Preslnené a tak trochu ospalé Nice začne jedného dňa terorizovať z ničoho nič neznámy ostrelovač. Prvé obete pochádzajú z najbohatšej vrstvy, a tak vzniká podozrenie, že ide o činy nejakého ľavicového extrémistu. Vyšetrovaním je poverený komisár v podaní známeho Jeana-Louisa Trintignanta, a ten ale po chvíli zistuje, že do prípadu je zapletená aj jeho priateľka, a že vraždy predsa len niečo spojuje.. Potom čo pred jeho očami zomiera aj ona, začína pomaly rozplietať zložitý prípad, ktorý je len zdanlivo "bez motivu". Chladný, strnulý výkon Jeana-Louisa Trintignanta, ktorý prakticky celý film neprejavuje žiadne veľké emócie (ani potom čo pred očami zabijú jeho milenku) mi fakt sadol, rovnako ako už tradične skvelá hudba Ennia Morricone, ktorá hrá len občas, ale práve vtedy kedy to skutočne pasuje. Celý film som bol v napätí, a prakticky nemám čo vytknúť. Trochu bol problém, že vraha, aj jeho motív som odhadol prakticky okamžite, keď sa prvýkrát poriadne zjavil na scéne, ale napriek tomu som si užíval film až do samého konca. Tento film totiž naštastie nestojí len na záverečnej šokujúcej pointe, a má aj iné tromfy v rukáve. Kamera aj réžia sú totiž fakt brilantné, a ten jemný mystický nádych, a prvé dve tretiny filmu keď som fakt netušil, čo sa deje mi pripomínali nejlepšie pecky štýlu giallo, ktorým sa tentoraz francúzky tvorcovia iste inšpirovali.. 4a pol.. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dobrá francouzská kriminálka s vrahem, kterého nevíte až do posledních momentů. Škoda jen, že je strašně nestranná, neosobní a těžce bez emocí. Trintignant je třeba hodně zajímavá herecká postavička, ale jakmile chodí po place a vyšetřuje bez jakéhokoliv pohybu koutku v ústech, není to úplně dobře. Kór ve francouzské kriminálce, která si na emocích vysloveně zakládá. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (8)

  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach francúzskeho mesta Nice. (dyfur)
  • Julie si ve svém bytě hraje s hračkou, známou v sedmdesátých letech jako Space fidgit. Dnes už není prakticky k sehnání, dochovaly se velmi vzácně. (nocturne)
  • Úvodní scéna se natáčela v zátoce Villefranche-sur-Mer. Scény vražd průmyslníka a astrologa se natáčely ve čtvrti Mont Boron, v ulici Henry-de-Bournazel pro první scénu a v rezidenci Parc Vigier pro druhou. Forestovou (Michel Bardinet) vilou je Château Sainte Anne ve čtvrti Fabron (zbořena v roce 1980). Byt Carelly (Jean-Louis Trintignant) je na Quai des Deux-Emmanuels v přístavu Nice a byt, který použil střelec při čtvrté vraždě, je naproti, na Quai Lunel. Televizní pořad se natáčel na náměstí Place Rossetti ve Vieux-Nice, před katedrálou Sainte-Réparate. Byt Juliette Vaudreuil (Laura Antonelli) se skutečně nachází v paláci Régina na bulváru de Cimiez, jak je uvedeno ve filmu. Dále můžeme vidět park Chambrun (scéna divadelní zkoušky) a krátce na to park zámku Valrose, dále Hôtel Negresco, letiště v Nice, Musée Masséna (policejní ředitelství) a Cimetière de l'Est (závěrečná scéna). (classic)

Reklama

Reklama