Režie:
Benjamin RocherKamera:
Jean-François HensgensHudba:
Laurent Perez del MarHrají:
Jean Reno, Caterina Murino, Alban Lenoir, Thierry Neuvic, Stefi Celma, Oumar Diaw, Sébastien Lalanne, Jess Liaudin, Sabrina Ouazani, Anne Serra (více)Obsahy(1)
Serge Buren (Jean Reno) je legendární polda, noční můra všech kriminálníků. On a jeho policejní tým mladých kolegů vyznávají trochu nevšední vyšetřovací postupy. Mezi jejich osvědčené a oblíbené metody patří přepadovky a výslechy zadržených s použitím baseballových pálek. S oblibou ignorují pravidla v průběhu velkolepých zatčení. Jejich práce je více než efektivní a výsledky jsou brilantní. Jenže jejich nadřízení začínají mít dojem, že kovbojové nemají u policie co dělat a jako supi čekají na jakoukoli chybu. Na pařížské scéně se objevuje gang lupičů, kteří neuvěřitelnou rychlostí vykrádají banky a klenotnictví. Bohužel jsou po zuby ozbrojeni automatickými zbraněmi a na jejich konto během loupeží přibývá brutálních vražd. Buren a jeho jednotka musejí použít veškerou vynalézavost a všechny své metody, aby se pokusili šílené zločince zastavit... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (199)
Drsní hoši a holky, co si hrají na kovboje a zachraňují Paříž. A melou u toho docela solidní kraviny. Když Jean Reno drsný výraz vymění za smutný kukuč, je to k pláči. Roky nejde zastavit, roste v pase, metody má coby polda pátrající po nelítostném gangu lupičů lehce mimo zákon, role si vybírá blbé. Benjamin Rocher je další z mnoha režisérů, který chtěl trumfnout luxusní přestřelku z Mannova Nelítostného souboje. Marně. Netvrdím ale, že akční sekvence jsou natočené nějak špatně. Zvlášť když je to dělané postaru. Ve výsledku nicméně něco, na co nebude obtížné zapomenout. ()
Drsná krimi jednohubka, která mě výborně pobavila. Není to žádný veledílo a určitě to nepatří k tomu nejlepšímu, co Reno natočil, ale je to to lepší. Akce je výborná a postupy policie jsou opravdu někde jinde, než by měly být, ale koho by zajímalo 90 minutové papírování. Jen mi přišlo, že jsem ten nápad s popravením osoby v klenotnictví už v nějakém filmu viděl, jen si nemůžu vzpomenout kde. ()
Pičoid je kosočtverečný útvar, který na první pohled vypadá sympaticky a lákavě, a tak jej každý zpočátku touží omrknout. Na pohled druhý, a zvláště pak po několika desítkách zhlédnutých pičoidů, však záhy zjistíte, že jsou všechny pičoidy na jedno brdo a že ani ten právě prozkoumaný skoro vůbec zase nestál za váš čas ani námahu, a zatoužíte po intelektuálnějších tvarech. Toto je typický pičoid! Podle obsazení, obsahu a pičoidních žvástů několika panických mentálů o jeho nepochybných kvalitách vám ztvrdne zájem, vrhnete se na to jako námořník na kapající štětku, protože se třesete na nekompromisně surovou, drsnou francouzskou školu s brutálním Leonem, a místo toho dostanete slaboduché žabožroutské Želvy mindža ze Sûreté Karaté, které jsou natolik husté, že zásadně chodí do křížové palby několika statických pablbů jen s holýma rukama či bejsbolkou, aby ukázaly, jak umí před kulkami metat kozelce a na potkání mlátit asi tak o sto kilo těžší hovada. Vede je krutopřísně vytlemený sedmdesátiletý Děda Mráz s vaky pod očima, kterému nevěříte ani to, že udrží moč, natož aby někoho praštil, a už vůbec ne, že by bez nitráku a viagry udýchal tu smerfetní pětatřicetiletou pichnu s motorovým pekáčem, natož aby na něj pak ještě bezplatně čuměla jako na multiorgastický svatý obrázek. Prostě sice velkoryse natočená, ale přiblblá až trapná kokotina, které k absolutní popkornové debilitě chyběl už jen Džekí Čen, Opičí král a Megan Lišková. ()
Časté srovnávání s The Heat je zcestné, možná jen jedna scéna může epickou kamerou navodit s tímto filmem určitou vizuální podobnost. Nemilosrdní snesou svou výplachovostí a přitažeností za vlasy srovnání spíše s produkcí Luca Bessona. Tomuto filmu chybí nápad, stojí pouze a jen na akci, která je sice dobře natočená, ale je zaplevelená spoustou opravdu hloupých prvků. S dějem si tady opravdu nikdo hlavu nelámal, po závěrečném vyvrcholení jsem si pokládal otázku, zda scénáristé v hlavě vůbec něco mají. Jean Reno mi v této roli neseděl. Za mě palec dolů. ()
Celkom slušná euro-akčná zábava, čo zhruba znamená, že ide o niečo drahšiu epizódu Kobry 11 s áčkovejším obsadením. Pozornosť púta najme Reno a popravde bez neho by sa filmu ani žiadnej pozornosti nedostalo. Ale neviem, či by to so Semirom nebolo lepšie. Tvorcovia sa neboja byť fakt drsní a prichystať aj nejaký ten zvrat, ktorý zabolí najmä mužov. Akčné scény sú podarené, celkovo ale cítiť , že by sa tu zišlo ešte viacej peňazí, pretože scenár nie je vážne žiaden zázrak, aby dokázal utiahnuť aj tie momenty, kde sa zrovna nestrieľa a hrdinovia sa netvária ako tie najdrsnejšie a najcool existencie na Zemi. ()
Reklama